E46 tijdelijk helemaal dood ..
Re: E46 tijdelijk helemaal dood ..
Heel mooie verhaal hierboven maar, dit is niet voor de N42 Motor van toepassing. N42 Vanos unit zijn de 2 cammen die op je nokkas gemonteerd zijn met rekbouten!. Vanos seals vervangen zijn voor de M54 motoren M3 en 330i in de 6 cilinder catogorie. De vanos unit moet je ook compleet vervangen met cam en al en die kosten wel wat ongeveer 200 euro per stuk maar, dit los vaak heel veel problemen op met performance zoals trek kracht vanaf 2000 toeren tot 3500 toeren geen dip meer aanwezig is. Het kan ook heel goed zijn doordat er spelling in de vanos huis zelf zit (lager) dat de ketting van tijd afgegaan is. In de tool kit zit een ketting voorspanner die de boel strak zet met de juiste spanning ik hoop wel dat het jouw lukt zonder speciaal gereedschap want ik wilde het ook niet kopen voor iets wat ik maar, 1 keer gebruikt daarom heb ik het laten doen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Ho... slordig foutje, zag niet dat het hier om een 4 cil ging. Mijn excuus.
- SubCityZero
Ik heb zojuist de boel op gevoel op tijd gezet, en een nieuwe kettingspanner erin gezet, en laatst dus de nieuwe ketting geleider.
Nu is het starten en lopen! En zonder die vervelende ratel die ik eerst had.
Echter loopt de auto nog niet helemaal stabiel, en krijg ik meldingen over de outlet camshaft sensor, en de inlet camshaft control. Nu nog even kijken waar dit weg komt, morgen gelijk ook even nieuwe bougies plaatsen, en de assen nog een beetje bij tweaken.
Behoorlijk tijdrovende klus, kleppendeksel eraf, tweaken, kleppendeksel erop, bobines erin, aansluiten, paar bouten vastdraaien, en weer proberen. Vanavond dit 6x gedaan. Ach, het scheelt wel een hoop geld, dus ben er bijna, eerst was er helemaal geen teken van leven, en nu start ie gelijk.
We zijn er bijna
. Moet toch wat he, als er geen garage in de buurt is met tools, of die het uit wilt lenen.
Nu is het starten en lopen! En zonder die vervelende ratel die ik eerst had.
Echter loopt de auto nog niet helemaal stabiel, en krijg ik meldingen over de outlet camshaft sensor, en de inlet camshaft control. Nu nog even kijken waar dit weg komt, morgen gelijk ook even nieuwe bougies plaatsen, en de assen nog een beetje bij tweaken.
Behoorlijk tijdrovende klus, kleppendeksel eraf, tweaken, kleppendeksel erop, bobines erin, aansluiten, paar bouten vastdraaien, en weer proberen. Vanavond dit 6x gedaan. Ach, het scheelt wel een hoop geld, dus ben er bijna, eerst was er helemaal geen teken van leven, en nu start ie gelijk.
We zijn er bijna

Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
- SubCityZero
Zo, uiteindelijk was ik het helemaal zat, uiteindelijk kwam ik tot nog maar 1 error, en na een kleine tweak weer 3 errors. Nu heb ik em vorige week maandag avond naar de garage gebracht, en gisteren kon ik 'm weer ophalen.
Ze hebben de boel weer helemaal opnieuw op tijd gezet, en een paar plaatjes die verbogen waren vervangen, en ook gelijk de kleppendekselpakking vervangen, de auto loopt nu geheel ratel-vrij als nieuw!
Kosten: 277 euro incl. BTW.
Niet verkeerd, had eigelijk meer kosten verwacht, dus ik ben blij, de auto loopt nu weer perfect, en beter dan tevoren, aangezien ik toen nog een ratel had in het blok wat kwam door die kapotte geleider, die ik zelf al vervangen had.
Dus mij hoor je niet klagen, de auto is weer super. Nu nog een Dension Gateway 300 zien te vinden, en ik kan weer lekker cruisen met een bibliotheek aan muziek.
Ze hebben de boel weer helemaal opnieuw op tijd gezet, en een paar plaatjes die verbogen waren vervangen, en ook gelijk de kleppendekselpakking vervangen, de auto loopt nu geheel ratel-vrij als nieuw!
Kosten: 277 euro incl. BTW.
Niet verkeerd, had eigelijk meer kosten verwacht, dus ik ben blij, de auto loopt nu weer perfect, en beter dan tevoren, aangezien ik toen nog een ratel had in het blok wat kwam door die kapotte geleider, die ik zelf al vervangen had.
Dus mij hoor je niet klagen, de auto is weer super. Nu nog een Dension Gateway 300 zien te vinden, en ik kan weer lekker cruisen met een bibliotheek aan muziek.
Zie je nou, toch even een klusje met de juiste gereedschap nodig omdat het echt nauw luisterd. Ik heb mijn ketting en geleider ook vervangen maar, ik zit nog steeds met de rattel bij het starten en dip in de 2000 en 3000 toeren. Ik denk zelf dat dit een erg duur grapje gaat worden omdat ik denk dat dit probleem echt aan de vanos en valvetronic gedeelte zit. Wat ik nog wil doen is de VVT motor nog vervangen en als dat niks helpt gaat ie de deur uit en opzoek naar een andere auto.
Verkocht BMW 320D e90
- SubCityZero
Dat is wel minder .. Ik heb zojuist gister mijn E46 uitgebreid met een Dension Gateway Lite BT, dus nu eindelijk iPhone muziek via dock en via A2DP streamen, en zeer goede kwaliteit handsfree bellen in de E46. Fijn om een auto te hebben die binnen zo stil is tijdens het rijden
.
Zelf wil ik op den duur over naar een E60, dus wellicht dat deze E46 nog een keer te koop komt te staan, is nu tenminste weer verkoop waardig aangezien deze nu weer optimaal is. Motorisch is er zekerheid over de staat ervan enzo, dus ben ik wel blij om hiero. Auto houdt ook niet in, maar blijft mooi accelereren.

Zelf wil ik op den duur over naar een E60, dus wellicht dat deze E46 nog een keer te koop komt te staan, is nu tenminste weer verkoop waardig aangezien deze nu weer optimaal is. Motorisch is er zekerheid over de staat ervan enzo, dus ben ik wel blij om hiero. Auto houdt ook niet in, maar blijft mooi accelereren.
Ik ben blij dat het bij jouw gewerkt heeft en dat alles goed is. Garage zegt dat het misschien de stotters leeglopen en daardoor rammeld in het begin. Wat ik vaak mee maak als de auto gewoon gelijk staat vlakke weg dan heb ik de rattel geluid maar, als de auto schuinstaan naar de bestuurderskant dan 9 van de 10 keer doet ie het niet valt mij op.
Verkocht BMW 320D e90
@SUB; wat een feestje dat t allemaal nu weer goed is..Je hebt al wat ellende gehad en ben benieuwd of je storingsmeldingen nu wegblijven..
Mijne blijft toch ook ratelen (al is t heel veel minder geworden), maar ik moet inmiddels 2000KM geleden een olieservice laten doen. Daarbij wil ik 0W-30/-40 gaan gebruiken, hopelijk helpt dat nog wat.
Mijne blijft toch ook ratelen (al is t heel veel minder geworden), maar ik moet inmiddels 2000KM geleden een olieservice laten doen. Daarbij wil ik 0W-30/-40 gaan gebruiken, hopelijk helpt dat nog wat.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ik heb na de oliewissel van 5w30 naar 5w40 nog een aantal keer de startratel gehad, maar inmiddels al 3 of 4 weken nergens meer last van gehad. Misschien toch omdat dit longlife01 olie is.
kan, maar ik denk ook dat de warmere buitentemperaturen hier iets mee te doen hebben..
Hopelijk niet en blijft t de komende 20.000 km zo!
Hopelijk niet en blijft t de komende 20.000 km zo!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ik had er juist bij de warmere temperaturen last van, in de winter eigenlijk nooit met 5w30 Longlife04.
Een 2 maanden terug deed die het nog regelmatig soms zelfs na paar uur stil staan. Vlak na de oliewissel naar 5w40 Longlife 01 heeft die het nog een paar keer gedaan. Nu de laatste weken niks en vaak voor korte stukken de auto gebruikt. Elke dealer zegt ..w30. De monteur zegt ook dat dit gewoonweg te lichte olie is. Beste zou 0w40/5w40 zijn. Maar we zien het wel verder met de ratel als het echt de geleider zou zijn zou die allang de geest hebben gegeven. Het zal toch de oliepomp zijn die niet op druk komt de eerste seconde wat eerder werd gezegt.
Een 2 maanden terug deed die het nog regelmatig soms zelfs na paar uur stil staan. Vlak na de oliewissel naar 5w40 Longlife 01 heeft die het nog een paar keer gedaan. Nu de laatste weken niks en vaak voor korte stukken de auto gebruikt. Elke dealer zegt ..w30. De monteur zegt ook dat dit gewoonweg te lichte olie is. Beste zou 0w40/5w40 zijn. Maar we zien het wel verder met de ratel als het echt de geleider zou zijn zou die allang de geest hebben gegeven. Het zal toch de oliepomp zijn die niet op druk komt de eerste seconde wat eerder werd gezegt.