Remblokken vervangen of niet???

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bmw 525 Berline

Remblokken vervangen of niet???

Bericht door Bmw 525 Berline » 10 jul 2012, 02:40

De service beweerde dat ik DRINGEND mijn voorste remblokken moet vervangen.. maar heb gekeken en de blok die erop is is iets minder dan de ijzer die ernaast zit dus volgens mij is dat toch nog niet slecht hé??

Ps: de boordcomputer geeft nog 6000Km aan dus wie,wat,waar moet ik geloven????

Patrickk

Re: Remblokken vervangen of niet???

Bericht door Patrickk » 10 jul 2012, 06:24

Mij is vertelt door BMW dat als het lampje gaat branden je nog 5000km kan rijden (E46)
Je kan de 6000km die je boordcomputer aangeeft oprijden of preventief vervangen want ijzer op ijzer :nee:
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 10 jul 2012, 15:19

Ijzer op ijzer? Ik heb toch gezegd dat er nog iets van iets minder dan 3mm blok over is?

Voor alle zekerheid heb ik een foto getrokken van beide kanten.. :

Afbeelding

Gelieve jullie mening of het ONMIDDELIJK aan vervanging toe is of niet???

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 10 jul 2012, 15:40

Valt nog mee, geen echte haast bij. Maar als je de bergen in gaat of wat moet trekken zou ik ze wel eerst vervangen. Bij rustig rijgedrag kun je nog wel even vooruit.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Broncky

Bericht door Broncky » 10 jul 2012, 17:33

De mijne zegt al 15000km dat ik ze moet vervangen binnen 4000km, ik blijf rijden tot hij zegt dat ik ze moet vervangen. Ik denk wel dat het raadzaam is ze te vervangen als je er mee op verlof vertrekt en enkele duizenden km moet malen en de bergen in moet, zoals Marcel RSD hiervoor zegt...
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 10 jul 2012, 23:04

Marcel RSD schreef:Valt nog mee, geen echte haast bij. Maar als je de bergen in gaat of wat moet trekken zou ik ze wel eerst vervangen. Bij rustig rijgedrag kun je nog wel even vooruit.
Broncky schreef:Ik denk wel dat het raadzaam is ze te vervangen als je er mee op verlof vertrekt en enkele duizenden km moet malen en de bergen in moet, zoals Marcel RSD hiervoor zegt...
Hoe komt het dan dat de service aanraadde DAT IK ZE HEEL DRINGEND moest vervangen???? Dat ze tegen de voeler kwamen enzo??? Of is het typisch voor de "stealers"?? ;) :)

Ps: neen,ik ga niet op verlof of moet ook zeker niet in de bergen dus.. .

Ik heb wel volgende maand men jaarlijkse autokeuring dus ik weet niet of ik er mee ga door geraken???

yltkdy

Bericht door yltkdy » 11 jul 2012, 00:41

Dan wacht je toch die keuring af??? of moet je het België apart laten doen.

In Nederland laat je je auto keuren bij een garage met een keuringsmeester, wat de meeste garages dus hebben.

Uit zo'n keuring komen eventuele mankementen naar voren (in jouw geval remmen). Zijn ze tijdens de keuring nog binnen de marge maar wel zo ver dat je de volgende keuring niet haalt worden ze niet automatisch vervangen maar wordt je er wel op geattendeerd Het blijft ten slotte ten aller tijden jouw verantwoording je auto technisch in orde te hebben. Tegen de politie zeggen dat de auto goedgekeurd is tot een bepaalde datum heeft dus geen zin. Zij constateren dat er op het moment van aanhouding mankementen zijn en dat kan tot een boete leiden. Maar met remmen zou ik sowieso geen risico nemen, maar ik kan niet bepalen of je remmen niet goed meer zijn, want de foto werkt niet. (bij mij althans).

bkw38

Bericht door bkw38 » 11 jul 2012, 07:39

Gewoon veranderen. Waarom afwachten als je nu de tijd hebt om het wel te laten vervangen? Ja boeie dat je er nog mee zou kunnen rijden.
E60 530D

tom_il

Bericht door tom_il » 11 jul 2012, 08:16

Aan die blokken zie ik niets verkeerd. Heb jij ook de blokken aan de binnenzijde gecontroleerd ? Deze kunnen wel eens sterk verschillen van de blokken aan de buitenzijde.
525d E61 2007 pre-LCI

Tourer

Bericht door Tourer » 11 jul 2012, 09:13

Als heb de vorige keer toen mijn boordcomputer aangaf dat de kilometers verstreken waren, ze zelf gereset. Na een klein half jaar gingen de ' nieuwe' geresete kilometers ineens heel hard naar beneden naar 1000 km en kwam er een rood uitroepteken in het dashboard met vervangen. Toen heb ik de remblokken maar laten vervangen. Misschien kun je er nog even mee rijden maar goede remmen vind is wel redelijk belangrijk en gelukkig zijn blokken een heel stuk goedkoper dan de schijven. En als de remschijven door te lang doorrijden vervangen moeten worden gaat het je een stuk meer kosten.

Misschien een optie of je boordcomputer te resetten en dan af te wachten of de melding snel terug komt.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 11 jul 2012, 14:08

yltkdy schreef:Dan wacht je toch die keuring af??? of moet je het België apart laten doen.

In Nederland laat je je auto keuren bij een garage met een keuringsmeester, wat de meeste garages dus hebben.

Uit zo'n keuring komen eventuele mankementen naar voren (in jouw geval remmen). Zijn ze tijdens de keuring nog binnen de marge maar wel zo ver dat je de volgende keuring niet haalt worden ze niet automatisch vervangen maar wordt je er wel op geattendeerd Het blijft ten slotte ten aller tijden jouw verantwoording je auto technisch in orde te hebben. Tegen de politie zeggen dat de auto goedgekeurd is tot een bepaalde datum heeft dus geen zin. Zij constateren dat er op het moment van aanhouding mankementen zijn en dat kan tot een boete leiden. Maar met remmen zou ik sowieso geen risico nemen, maar ik kan niet bepalen of je remmen niet goed meer zijn, want de foto werkt niet. (bij mij althans).
Hier in België ga je naar officiële centrale keuringsplaatsen van de overheid en niet naar een "garage". Daar wordt alles gekeurd: camions,bussen,..... .

Ik heb nog tijd tem de 8ste augustus.
bkw38 schreef:Gewoon veranderen. Waarom afwachten als je nu de tijd hebt om het wel te laten vervangen? Ja boeie dat je er nog mee zou kunnen rijden.
Tijd hebt??? Men garagist(EN HIJ IS DE GOEDKOOPSTE)heeft het enorm druk en ik zou al zeker een dik week moeten wachten als het niet langer is..
tom_il schreef:Aan die blokken zie ik niets verkeerd. Heb jij ook de blokken aan de binnenzijde gecontroleerd ? Deze kunnen wel eens sterk verschillen van de blokken aan de buitenzijde.
Ma wat binnen- en buitenzijde man??? Ik heb die foto gewoon van de buitenzijde genomen.. eerste x dat ik dat hoor..
Tourer schreef:Als heb de vorige keer toen mijn boordcomputer aangaf dat de kilometers verstreken waren, ze zelf gereset. Na een klein half jaar gingen de ' nieuwe' geresete kilometers ineens heel hard naar beneden naar 1000 km en kwam er een rood uitroepteken in het dashboard met vervangen. Toen heb ik de remblokken maar laten vervangen. Misschien kun je er nog even mee rijden maar goede remmen vind is wel redelijk belangrijk en gelukkig zijn blokken een heel stuk goedkoper dan de schijven. En als de remschijven door te lang doorrijden vervangen moeten worden gaat het je een stuk meer kosten.

Misschien een optie of je boordcomputer te resetten en dan af te wachten of de melding snel terug komt.
Tja wat nut heeft dat eig??? Ik weet dat ze "ongeveer" toe zijn aan vervanging dus waarom resetten en nog eens "extra controleren"??

tom_il

Bericht door tom_il » 11 jul 2012, 14:51

per schijf heb je natuurlijk 2 blokken, wat denk je dat aan de andere kant tegen de schijf duwt :) . jouw blokken lijken mij perfect ok aan de buitenkant, maar de binnenkant kan wel eens sterk verschillen. reeds 2x meegemaakt op 2 verschillende wagens dat de binnenste volledig op was terwijl de buitenste nog ok was.

ps volgende keer jouw foto verkleinen zodat de er geen timeout optreed
525d E61 2007 pre-LCI

fredjuhhh

Bericht door fredjuhhh » 11 jul 2012, 18:55

Bij normaal gebruik kunnen die echt nog wel even mee hoor....

greetz Fred

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 11 jul 2012, 19:14

Heb het vandaag gereset en... HAD IK HET MAAR NIET GEDAAN V*ERD*MME!!!!! Nu zegt die dat ik "-15000Km" erover zit en konstant krijg ik melding dat ik naar de zo dichtsbij mogelijke bmw garage moet gaan en laten veranderen!!! Zelfs op de dashboard BRANDT KONSTANT EEN REMSYMBOOL!!!! Iemand had mij dat aangeraden voor te doen van dat resetten... HAD IK HET MAAR NIET GEDAAN!!!! :s:s:s

Patrickk

Bericht door Patrickk » 11 jul 2012, 19:35

Dat je ze moest gaan vervangen is niet nieuw natuurlijk.
Snap persoonlijk dan ook niet waarom je er mee zou wachten.
Computer geeft duidelijke taal dus zou ze echt snel vervangen.

Succes!
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”