Na mijzelf voorgesteld te hebben, moet ik natuurlijk ook mijn auto ff voorstellen.

Ik heb haar afgelopen woensdag in Overijssel gekocht. Aanvankelijk was ik op zoek naar een E46, maar door een foutje bij het wederom invoeren van de zoekopdracht op autotrack.nl (lees: enkel gekozen voor BMW en niet gespecificeerd naar 3-serie), kwam ik ook 5-series tegen in het zoekresultaat. Om een lang verhaal kort te houden, heb ik besloten om voor een E39 te gaan (mede doordat de meeste 5-series waar mijn oog op gevallen was, in dezelfde MRB-gewichtsklasse vielen). Na een bezoek aan meerdere wagens, waarbij ik niet het "dit-is-het-gevoel" had, ben ik op een gegeven moment naar Overijssel gegaan om naar deze wagen te kijken. Het beestje kostte €2250,- en had al bijna 3,5 ton op de teller staan, dus ik verwachtte er niet al te veel van. Maarrr, ter plekke was ik meteen verkocht. Ook al heeft ze gebruikssporen (vooral steenslag en wat krasjes), toch ziet ze er goed uit voor haar leeftijd (ze is van 1997). Ook onder de kap. En tijdens de proefrit had ik het "dit-is-het-gevoel" wel. Dus toen was de keus snel gemaakt... Deze auto kreeg een derde eigenaar!

Er zit bijna alles op wat er destijds als opties mogelijk waren. Alleen geen PDC, maar dat hoeft er voor mij ook niet op te zitten.

Wat er wel op zit:
- Airbags (6 stuks)
- Alarm klasse 3
- Armsteun voor
- Automatische airco
- Bekerhouders voor
- Bekerhouders achter (waarvan de rechter dus kapot)
- Boordcomputer
- Boordtelefoon
- Buitentemperatuurmeter
- Centrale deurvergrendeling (radiografisch)
- Cruise control
- EHBO-trommel onder bijrijdersstoel
- Elektrische buitenspiegels, verwarmd
- Elektrische ramen rondom
- Gereedschapsbox (compleet) incl. gevarendriehoek
- Hoofdsteunen achter (3 stuks)
- Interieurlijsten "hout"
- 16" lichtmetaal Styling 33 (bron)
- Kofferbak te openen vanuit de cockpit
- Metallic lak, blauw
- Mistlampen
- Multifunctioneel stuurwiel
- Radio/cassette
- Safety lock
- Stoelen in hoogte verstelbaar, bestuurdersstoel tevens kantelbare zitting
- Stoffen bekleding (grijs)
- Stuurkolom verstelbaar (hoogte en diepte)
Zo trof ik haar bij de verkoper aan (foto's zijn van de verkoper):
To do:
- Bekerhouder rechts achter repareren of dichtlijmen (gebruik toch geen bekerhouders)
- Diefstalremmende wielbouten
- Wielbouten voor het stalen reseverwiel halen, want de LM-bouten zullen wel te lang zijn...

- Misschien een polish-beurt
- Scheurtje in het deurpaneel van het rechter voorportier lijmen
- Dual sim bestellen, zodat ook de boordtelefoon in bedrijf is
- Wachten tot het wat minder zonnig weer is om de auto in de was te zetten.......

- Eigen fotoshoot (zodra ze in de was staat te blinken)