Na enige tijd van BMW afgestapt te zijn rij ik sinds een half jaar weer bmw en met plezier. Ik rij een bmw compact 320TD uit 2002.
Nu is het geval dat ik mijn turbo heb vervangen omdat deze niet mooi meer op druk bleef. Ik heb een turbo besteld via Ebay van het merk Atec. Na alles eraf lag en de turbo's naast elkaar lagen kwam ik erachter dat de wastegate van de originele Garret turbo anders stond ingesteld dan de nieuwe Atec. De wastegate van de Garret stond vast ingesteld dmv een soort van sealing over het schroefdraad. De wastegate van de nieuwe Atec turbo stond volledig open waardoor bijv. het oliekanaal bijna niet te monteren was. Ik heb toen besloten de wastegate instellingen van de Garret zoveel mogelijk hetzelfde te maken op de nieuwe Atec turbo.
Waar ik al een beetje bang voor was is uitgekomen, problemen. Ik heb totaal geen vermogen meer en ik denk dat de wastegate continu open staat want hij spoelt onder het rijden niet meer op. Wanneer ik stil sta en het gas in trap hoor je dat de turbo wel iets doet.
Heb je misschien een idee wat te doen? Ik ben bang dat ik dit zelf niet kan regelen en zoek nu een bedrijf of persoon die mij verder kan helpen, ik woon in Deventer. Op google kan ik geen bedrijf vinden die dit doet en aangezien het geen originele turbo's verwacht ik niet dat dealer iets voor mij wil beteken. Gezien ik van plan was op vakantie te gaan over twee weken hoop ik aan een betrouwbaar en betaalbaar adresje te komen.
Met vriendelijke groet,
Bart Schotman