Ten eerste om te beginnen ik ben geen monteur of zelfs maar enige auto kennis.
Ik krig wel veel werkend maar meer door mijn technische achtergrond en logisch nadenken.
Zal het dan ook zoveel mogelijk met beeldende tekst uit proberen te leggen in plaas van de echte namen.
Het probleem. mijn raam stond open. en ik wilde hem sluiten.
halverwege valt mijn raam aan de bestuurderskant ineens een kwart slag voorover.
dus ik draai de slinger terrug in de hoop dat de slee het raam weer op kan pikken.
Echter toen flikkerde het glas helemaal onder in mijn deur.
Ergens vloekend en tierend heb ik toch enigszins netjes de bekleding van de deur af gehaald en zag het volgende op het scharende gedeelte.
Aan een kant was de slee uit de railse gelopen en aan de andere kant lag de rails onderin mijn deur.
Ook was de 2e slee nergens te vinden. alleen de borgver en het boutje wat er normaal doorheen zit.
Nu eigenlijk de uiteindelijke vragen.
Hoe heten de onderdelen
Waar kan ik ze vinden en hoe vervang ik ze zonder mijn ruit te breken.
Mijn raamrubbers zijn her en der ook al redelijk uitgescheurt, zijn deze makkelijk te vervangen?
Raam in portier gevallen.
Re: Raam in portier gevallen.
Hallo,
Dit was mij ook overkomen. Waarschijnlijk wat er gebeurd is als je raam naar binnen is gedonderd dat het raammechaniek niet meer goed is (Verbogen armen en dergelijke. Veel voorkomend probleem bij de E36 )
Wat dat kwartslag naar voren is betekent dat je Raamgeleiders eraf zijn gevallen en die liggen dan onderin de binnenkant van je portier. Wat je moet doen is je portier uit elkaar halen en dan even goed bekijken of de armen die je raam dragen krom zijn geworden. ook moet je kijken naar de rubbertjes die in de raamdraagarm zitten of ze er nog in zitten of niet.
Als deze kapot zijn of krom zijn moet je nieuwe raammechaniek kopen. A 60,- euro zonder motortje, Motor overzetten is heel erg simpel.
Dit was mij ook overkomen. Waarschijnlijk wat er gebeurd is als je raam naar binnen is gedonderd dat het raammechaniek niet meer goed is (Verbogen armen en dergelijke. Veel voorkomend probleem bij de E36 )
Wat dat kwartslag naar voren is betekent dat je Raamgeleiders eraf zijn gevallen en die liggen dan onderin de binnenkant van je portier. Wat je moet doen is je portier uit elkaar halen en dan even goed bekijken of de armen die je raam dragen krom zijn geworden. ook moet je kijken naar de rubbertjes die in de raamdraagarm zitten of ze er nog in zitten of niet.
Als deze kapot zijn of krom zijn moet je nieuwe raammechaniek kopen. A 60,- euro zonder motortje, Motor overzetten is heel erg simpel.
Re: Raam in portier gevallen.
Ik heb de allleeer goedkoopste versie van de 3 serie die er gemaakt is, dus heb niks erin zitten met een motor eraan.
Dus ook het raam moet ik met een handslinger omhoog draaien.
Ben ondertussen een stuk verder.
Alleen een van de 2 sliders is totaal verpulverd.
Na heel veel onderdelen vekopers en dealers gebeld te hebben erachter gekomen dat er alleen complete raammechanieken verkocht worden.
Gelukkig heb ik toch een setje op ebay kunnen vinden voor 3 euro.
nu moet ik nog even afwachten totdat het binnen is.
Dus ook het raam moet ik met een handslinger omhoog draaien.
Ben ondertussen een stuk verder.
Alleen een van de 2 sliders is totaal verpulverd.
Na heel veel onderdelen vekopers en dealers gebeld te hebben erachter gekomen dat er alleen complete raammechanieken verkocht worden.
Gelukkig heb ik toch een setje op ebay kunnen vinden voor 3 euro.
nu moet ik nog even afwachten totdat het binnen is.
Re: Raam in portier gevallen.
Die sliders worden gewoon los verkocht hoor. Bij de specialist in Meppel kun je ze gewoon los verkrijgen.
Dat die blokjes verpulveren is ook een bekend probleem bij de E36 iig. Kwestie van vervangen en het is weer in orde.
Dat die blokjes verpulveren is ook een bekend probleem bij de E36 iig. Kwestie van vervangen en het is weer in orde.
Re: Raam in portier gevallen.
hehe in meppel heb ik niet gezocht nee alleen omgeving rotterdam.
Maar via ebay was ook niet verkeerd hoor.
Maar via ebay was ook niet verkeerd hoor.
