Navigatie probleem, hulp gevraagd
Navigatie probleem, hulp gevraagd
Mijn navigatie heeft de laatste tijd zo nu en dan niet meer door dat we aan het rijden zijn en blijft dus willekeurig stil staan.
Idrive slaat niet vast of wat dan ook en ook de muziek speelt gewoon door.
Het heeft dus iets te maken met de snelheid invoer op de navigatie??
Alle hulp welkom!!
Idrive slaat niet vast of wat dan ook en ook de muziek speelt gewoon door.
Het heeft dus iets te maken met de snelheid invoer op de navigatie??
Alle hulp welkom!!
Re: Navigatie probleem, hulp gevraagd
Is de navi dvd nog wel goed te lezen of heb jij de harddisk versie?

After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
Ik verwacht dat het aan 2 dingen kan liggen:
- Navigatie DVD is niet helemaal lekker meer... kleine krasjes zijn al funest. Dan kan hij niet de juiste plaatje bij de positie vinden waar hij is, en gaat pas door als hij het volgende plaatje heeft gevonden. Probeer een andere DVD of maak de dvd goed schoon.
- Misschien dat die prutser die je dakantenne hadden losgemaakt (om de auto te spuiten); het niet goed terug hebben gezet. GPS Antenne verhaal had ik al verteld. Probeer een andere losse antenne.
- Navigatie DVD is niet helemaal lekker meer... kleine krasjes zijn al funest. Dan kan hij niet de juiste plaatje bij de positie vinden waar hij is, en gaat pas door als hij het volgende plaatje heeft gevonden. Probeer een andere DVD of maak de dvd goed schoon.
- Misschien dat die prutser die je dakantenne hadden losgemaakt (om de auto te spuiten); het niet goed terug hebben gezet. GPS Antenne verhaal had ik al verteld. Probeer een andere losse antenne.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Vraag eens aan Thommy in Lisse (zoeken op Google). Waarschijnlijk is de leeskop van je navi unit kapot of op z'n einde aan het raken. Deze kan vervangen worden.
Ik heb een poos rond gereden meet een dvd Phillips, dus geen verbatim wat geadviseerd wordt.
Maar rijd nu al een poosje weer rond met de oude "originele" DVD en het probleem blijft.
Maar rijd nu al een poosje weer rond met de oude "originele" DVD en het probleem blijft.
Het is een bekend probleem bij deze auto's dat de DVD lezer kapot gaat. Bij de mijne is het ook vervangen toen de auto 4 jaar oud was. Daarna geen centje pijn meer, alle merken DVD+R worden zonder problemen gelezen.
Maar het is toch raar dat hij altijd de eerste 10 minuten stil blijft staan en daarna vrijwel vlekkeloos me overal heen brengt?
Je zou zeggen als hij kapot is dat hij constant problemen geeft.
Je zou zeggen als hij kapot is dat hij constant problemen geeft.
ik zou kijken naar GPS ontvangst zoals Ralph al aangeeft. Waarschijnlijk heeft hij problemen met het vinden van de GPS antennes, zoals je kan zien bij oudere GPS toestellen. Als tijdens het rijden de GPS antennes wegvallen (zoals in een tunnel) gaat hij verder op de snelheid van de wagen totals hij de GPS antennes terug gevonden heeft.
525d E61 2007 pre-LCI
E60 pro..
De beste aanpak is de mogelijke oorzaken 1 voor 1 door te strepen.
- Andere merk kopy van de Schijf: Heb je al geprobeerd (daar ligt het niet aan)
- Lens schoonmaken: Moet je nog doen (cd lens reiniger cd te koop in alle audio speciaalzaken voor een paar euro)
- GPS antenne: HOLD
- Nieuwe loopwerk: HOLD
Ik zou het in deze volgorde proberen.
De beste aanpak is de mogelijke oorzaken 1 voor 1 door te strepen.
- Andere merk kopy van de Schijf: Heb je al geprobeerd (daar ligt het niet aan)
- Lens schoonmaken: Moet je nog doen (cd lens reiniger cd te koop in alle audio speciaalzaken voor een paar euro)
- GPS antenne: HOLD
- Nieuwe loopwerk: HOLD
Ik zou het in deze volgorde proberen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Hardop denkend zou het misschien ook een contact kunnen zijn. Koud is er geen verbinding maar zodra de boel warm wordt is er wel contact....
IQM - Ja idd maar hoe kom je daar achter....
Tom- daar heb ik inderdaad ook al aan zitten te denken maar hoe controleer je zo iets?
Tom- daar heb ik inderdaad ook al aan zitten te denken maar hoe controleer je zo iets?