Dubbeldin inbouwen

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
rick.bosch

Dubbeldin inbouwen

Bericht door rick.bosch » 11 jun 2012, 17:31

Hallo,

Ben een beetje aan het rondkijken voor een vervagen voor m'n 4:3 bmw monitor, kom uit op een dynavin. Vind deze echter nogal prijzig en wou eigenlijk een pioneer scherm kopen, maar gaat dit passen?

Helaas is de zoekfunctie op het moment niet goed, als ik het op google intyp wordt ik ook eigenlijk vooral naar hier doorverwezen.

Dat ik een frame moet gebruiken dat begrijp ik, maar hoe zit het met de BC e.d.?

Rick.
BMW 120d | 2007 | 163pk

largeproject
Contacteer:

Re: Dubbeldin inbouwen

Bericht door largeproject » 25 jun 2012, 19:54

Een dubbel din van Pioneer/Kenwood zal niet zo 1,2,3, passen,daar voor moet je gaan zagen in de kachel behuizing een bedieningstang veranderen, daar voor zijn kits te koop (Janus design bv.) maar dan lopen de kosten wel op en word een dynavin plosteling een stuk aantrekkelijker.
De achterkant van een dynavin is het zelfde als een oem navi ,maar van anderen fabriekanten niet.

jassperr

Bericht door jassperr » 25 jun 2012, 20:28

een dynavin zal het mooist passen vergeleken met oem, je hoeft toch niet te zagen? volgens mij zijn er ook dubbeldin inbouwframes te koop waar die pioneer schermen in passen. het andere probleem is dan alleen de stuurbediening niet meer werkt volgens mij.

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 26 jun 2012, 16:55

Stuurbediening is op te lossen dmv een kabeltje geloof ik. Heb al geinformeerd bij een bedrijf en schijnbaar moet er iets aan de kachelleidingen gedaan worden. En hun zouden dan zelf een frame e.d. maken. Belachelijke prijs van €700 vroegen ze om dat in te bouwen, en dan komt het scherm er dus nog bij..
BMW 120d | 2007 | 163pk

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 26 jun 2012, 19:37

Alleen met een inbouwframe ga je het niet redden.

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 26 jun 2012, 19:38

Klopt, ik weet voldoende. Topic mag op slot.
BMW 120d | 2007 | 163pk

thedutchone

Bericht door thedutchone » 27 jun 2012, 00:32

largeproject schreef:Een dubbel din van Pioneer/Kenwood zal niet zo 1,2,3, passen,daar voor moet je gaan zagen in de kachel behuizing een bedieningstang veranderen, daar voor zijn kits te koop (Janus design bv.) maar dan lopen de kosten wel op en word een dynavin plosteling een stuk aantrekkelijker.
De achterkant van een dynavin is het zelfde als een oem navi ,maar van anderen fabriekanten niet.
Helaas heb je hier totaal ongelijk in.
Heb het zelf ingebouwd bij een vriend van mij & zie het ook dagelijks gebeuren bij de automat.
Je moet alleen de climate control verplaatsen naar het vakje er onder. je kan dan heel simpel een ijzeren frame er in hangen en alles netjes aansluiten. Tip * haal wel je luchtroosters los, daardoor heb je meer overzicht & kan je meer kabels netjes wegstoppen. Je kan de luchtroosters los klikken met behulp van een soort van plat tangetje wees wel voorzichtig. ga niet lopen trekken want dan rop je het kapot. Hij zit op 3 punten vast & je moet een klik horen !

Als je het niet vertrouwd om zelf te doen. Betaal dan wat meer en laat het doen ipv dingen kapot te maken :P + het scheelt vaak ook heel veel tijd, De mensen bijv bij automat doen het dagelijks.

Persoonlijk zou ik voor de dubbeldin van Apine gaan ! werkt super

:duim:

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 27 jun 2012, 16:39

Schijnbaar heb je geen ruimte aan de achterkant? Dan moet je een speciale dubbeldin hebben die kleiner is van de achterkant.
BMW 120d | 2007 | 163pk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”