Audio en bluetooth module inbouwen

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
maxters

Audio en bluetooth module inbouwen

Bericht door maxters » 15 jun 2012, 18:36

Mede-bimmers,

Zonet een USB/SD/Bluetooth-Adapter gekocht zodat ik naast muziek ook hands-free kan bellen. Wel handig na laatste boete. Onderstaand betreft een BMW E46 touring, bouwjaar 2000. Product is de volgende: http://www.ebay.de/itm/USB-MP3-Adapter- ... 3121wt_954

Radio uitgebouwd (business radio met casette en navigatie, model ph 7090) en er bleek een geheel andere stekker te zijn dan de standaard ronde pin. Zie foto. Voorin nog naar kabelboom gezocht maar niet gevonden waar deze verblijft. Achterin de radio zelf gaat alleen een blauwe rechthoekige stekker.

Daarna naar achteren links gegaan (touring model) daar is de versterker en navigatie ingebouwd. Er hangen nog twee losse rechthoekige kabels wit en blauw die denk ik zouden moeten zijn voor de cd-wisselaar. Maar dus nergens de ronde pin aansluiting om mijn adapter er tussen in te zetten. Best lastig. Hopelijk heeft iemand hier reeds ervaring mee en een oplossing?

Dank en groet,

Max

IMG_0260.jpg
IMG_0269.jpg
IMG_0276.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

eto

Re: Audio en bluetooth module inbouwen

Bericht door eto » 19 jun 2012, 14:26

Ik heb snel even een paar van mijn bronnen doorzocht welke ik gebruikt heb bij inbouw van m'n handsfree systeem, maar daar kan ik geen pin-layout oid vinden. Heb je een foto van de stekker welke in de radio gaat? Met een pin-layout is het wellicht op te lossen; door zelf de aansluiting te maken...

maxters

Bericht door maxters » 21 jun 2012, 21:25

Hi Eto,

Dank je. Super dat je hier naar kijkt. Er is weinig over te vinden door mij tot zover.. Hieronder foto van de plug en ook de uitbouw zelf.

Als je meer info nodig hebt dan hoor ik het natuurlijk ook graag.

Groeten,

Max
IMG_0251.jpg
IMG_0264.jpg
IMG_0258.jpg

maxters

Bericht door maxters » 21 jun 2012, 21:26

Foto voorkant. PH 7090.
IMG_0261.jpg

eto

Bericht door eto » 21 jun 2012, 21:49

Zit er aan de andere kant van de kabel met de blauwe stekker welke uit de radio komt niet nog een versterker/module (verstopt verder achter dashboard of achter dashboard kastje of in de koffer-ruimte)?

Ik heb daar echter verder geen ervaring mee...

...wellicht iemand anders?

maxters

Bericht door maxters » 22 jun 2012, 11:57

Hi, achterin zit er een navigatie module en versterker en daarnaast een losse blauwe en witte stekker voor de eventuele cd-wisselaar lijkt me. Zie foto hieronder. Maar niks leidt naar de standaard 10 ronde pin aansluiting tot dusver. Raar dat er zo weinig info over die aansluiting bekend is, namelijk wel allemaal origineel BMW. Ik hoop dat iemand de puzzel reeds een keer heeft opgelost?

Dank en groet. Max
IMG_0269.jpg

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”