Waar specifiek opletten lpg g3?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bullus

Waar specifiek opletten lpg g3?

Bericht door bullus » 21 jun 2012, 01:21

Iemand ervaring met 318i op lpg g3 facelift met ong. 200k km? Heb zelf nl helemaal geen ervaring met lpg.
Onderhoudkosten lpg g3?
Welk merk gasinstallatie zijn goed/ beter vermijden?

Bvd.
Charly

woldlake
Contacteer:

Re: Waar specifiek opletten lpg g3?

Bericht door woldlake » 21 jun 2012, 14:28

de eerste vraag is welke motor heb je er in dat is nogal belangrijk heb je er 1 met een vacuum pomp of heb je de n42 of heb je het m43 blok
n42 zou ik adviseren om een vogels vgi in te bouwen heb je de m43 zou ik naar brc gaan
voor meer info hoor ik het wel
Ik zou in iedergeval nooit een lpi instalatie nemen

Ik heb zelf een 318ti met een n42 blok 275000 op de klok g3 instalatie vgi omdat hij een vacuumpomp heeft en rijdt echt perfect :)

bullus

Bericht door bullus » 21 jun 2012, 14:55

Heb nu een 318d en zat te denken om er 1 met gas te halen.
Ben dus op zoek naar 1 met gas dan ben ik voordeliger uit aangezien ik maar 15k per jaar rij.

Geen ombouw huidige 318i wat je denk ik bedoel.

woldlake
Contacteer:

Bericht door woldlake » 21 jun 2012, 19:51

Oke
Dan zou ik geen lpi willen
suc6 met zoeken

bullus

Bericht door bullus » 21 jun 2012, 20:34

Thanks.
Hoe kan ik trouwens zien welke lpg installatie ie heeft? Kun je dat zien op de tank of onderdeel of op de certificaat?

Welke nadelen/ ervaringen heb je met lpi gehad?

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 21 jun 2012, 22:55

Ik kan me herinneren dat er hier op het forum meerdere mensen hun facelift 316i op een LPI installatie hadden lopen, en dit zou juist beter zijn door de betere koeling. Vialle en Prins zie je toch het meest voorbij komen.
Er staan er genoeg te koop op LPG met hogere kilometerstanden (autoscout24). Stuur anders een mailtje naar betreffende verkoper om te vragen wat voor een installatie erin ligt.

thedutchone

Bericht door thedutchone » 22 jun 2012, 00:17

maakt het niet veel uit, als je 15k rijd per jaar,,, dan had ik het er zeker niet laten op zetten ( je moet namelijk de kosten er uit rijden ) 318 is al niet super snel & met gas krijg je nog minder vermogen. En ja dat is zo, een maatje van mij werkt bij zo'n speciaal inbouw bedrijf en zegt ook al, je hebt sws vermogens verlies.. mensen die denken dat is niet zo is ! FOUT.. het is namelijk getest. Dus die onzin moet je niet geloven.
Inbouwen is vrij simpel, je auto denkt namelijk gewoon dat hij nog op benzine of diesel rijd, ze maken gewoon gaatjes met inspuit mondje. Verder je tankt wel goed koper, maar je moet ook vaker tanken :) Pas als je dikke 4x4 doge ram 8 cilinder of meer hebt zou ik het pas inbouwen. voor jou geval zou ik zeggen, koop een mooie benzine !

woldlake
Contacteer:

Bericht door woldlake » 22 jun 2012, 07:05

Ik rijdt zelf al jaren met BMW op gas en kan alleen zeggen dat het vermogenverlies erg mee valt
Het is waar dat je wat vermogen verlies hebt maar dat is vind ik erg weinig
en ik beweer ook niet dat lpi niet goed rijdt wat ik gewoon zie dat er nog wat lpi pompen in de tank stuk gaan en kost toch gauw een 200 euro om hem te vervangen en dan moet ie er nog ingezet worden
Ik denk altijd zo wat er niet inzit kan ook niet stuk gaan
Een goede vriend van mij heeft een inbouwstation voor autogas daar zie ik gewoon vaak dat er lpi instalaties de pomp van stuk zijn en lawaai gaan maken.
De beste ervaring van mij is BRC voor auto's zonder vacuumpomp
VGI Voor auto's met vacuumpomp
Verder rijdt LPG perfect en vooral als je aan de pomp staat word ik erg blij

bullus

Bericht door bullus » 22 jun 2012, 10:24

Overstappen van diesel naar benzine heeft geen zin qua kosten of je moet drastisch minder rijden.
Overstappen naar lpg g3 scheelt zo'n €500-600 per jaar.
Dan bedoel ik waar al een g3 ingebouwd is.

Volgens een online berekening
http://www.autobelastingen.nl/berekenkmprijs.php

Lees wel dat een g3 meer onderhoud vereist met name de kleppen stellen.
Hoe is je ervaring met de extra onderhoudskosten?

hanser

Bericht door hanser » 22 jun 2012, 19:05

hey over kleppen stellen zou ik me geen zorgen maken hydraulische stoters, toch moet je uitkijken, voor de klepzittingen hoewel die er wel goed tegen kunnen zou ik toch een extra kopsmering voorzien, en niet een die enkel werkt op de vacuum, ik zou ook niet gaan voor de lpi (vloeibaar) maar voor een normale g3 ivm de pompen, dervbranding lpg is zeer zuiver maar wel een hogere verbrandingstemp, de kopsmering zal de instalateur niet altijd aanbevelen omdat het niet nodig zou zijn, toch zou ik die nemen uit voorzorg, is zoiso een schralere brandstof, ook uitkijken waar je tankt, er durft al wel eens een verschil zitten op de butaan/propaan verhouding

bullus

Bericht door bullus » 23 jun 2012, 09:27

Thanks voor de tips.
Heb bij de verkoper even nagevraagd, merk Autogas type lpi... jammer

Ik tank nu vaak bij de shell, scheeld vaak maar 2-3cent met de Tango 200 meter verderop.

woldlake
Contacteer:

Bericht door woldlake » 03 jul 2012, 22:10

Hoi allemaal voor die toch wel een lpi instalatie hebben en problemen ondervinden met de pomp die in de tank zit er zijn revisie pompen en zo te koop kwam vandaag achter een adres hier in de buurt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”