BMW 530d 2001 verkeerd getankt!!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Halitt

BMW 530d 2001 verkeerd getankt!!

Bericht door Halitt » 11 jun 2012, 11:33

Hallo allemaal,

Ik heb laatst ipv diesel benzine getankt, er zat al 15l diesel in de tank en er is 14l benzine bijgekomen.
Ik heb zeker 40km mee gereden en opeens viel de auto uit. Ik deed de brandstof klep open en ja hoor rook de geur van benzine. Ik heb erna de tank helemaal vol gegooid met diesel, probeerde nogmaals te starten...motor liep 5 minuten en viel weer uit. Ik kreeg niet aan de gang.
Ik vermoed dat de dieselpomp op de motor kapot is omdat er geen smering was met olie. De twee andere pompjes doen het wel daar ben ik zeker van die heb ik laten controleren ook.
Weet iemand waar het anders aan kan liggen bv dieselregelklep(sensor op de dieselmotor met een ventieltje) of is het toch de dieselpomp zelf.
Ik ben van plan om de dieselpomp te vervangen ik wil het zelf doen! Weet iemand of ik de dieselpomp moet afstellen? Of kan ik hem zo erin doen?

Kan iemand mij aub helpen?
Alvast bedankt.

Greetz,

Halit

Verheeske

Re: BMW 530d 2001 verkeerd getankt!!

Bericht door Verheeske » 19 jun 2012, 10:15

was slimmer geweest om alles eruit te pompen, ipv diesel erbij te gooien. Brandstof slang los en de opvoerpompen aansturen.

Is dat al commen rail? ff tester erop om te kijken of ze diesel krijgen. Raildruk controleren. (kan met een simpele uitleeskast)
Je kunt op de boerenlullenmethode ook even een leiding loshalen van een verstuiver en kijken of er brandstof druk op staat tijdens het starten. Let op: dat wordt knoeien als er dus wel druk op staat.
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”