eindelijk een bmw

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
melvinn

eindelijk een bmw

Bericht door melvinn » 07 mei 2012, 23:14

Goedenavond,

Ik zal me ook meer even voorstellen.
Ben Melvin, 24 jaar en kom uit Duiven (ja, met die Ikea langs de autobaan.. ;) ) en heb 3 weken geleden een BMW gekocht!

het is een E46 316EXE van 1999
Ik had hiervoor een golfje maar dat ding begon wel erg te rotten..
Ik ben dus op zoek gegaan naar een vervanger en kwam bij een E46 uit. Ik vond het altijd al mooie auto's en ze hebben een moderne look ondanks dat ze al 14 jaar oud kunnen zijn.
Een collega van me had een E46 en voor de gein stelde ik voor de auto over te nemen. Tot mijn verbazing wilde hij wel van de auto af en zo geschiede.
Ik wist dat hij er super zuinig op was en dat de auto nieuw was gekocht bij de BMW dealer in Groenlo (tegenwoordig zit deze in Enschede volgens mij) door zijn ouders. Er was dus ook niets beknibbeld op onderhoud en dat vond ik belangrijker dan het vermogen dat een 6 cilinder op de weg brengt. Ik had namelijk ook een testrit gemaakt met een 320 170PK en een 323 gemaakt. Het rijd heerlijk, maar mijn keuze is toch gevallen op de 316. Ik kom aan vermogen niets te kort!

Wat plaatjes :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het originele ''fotokitje bij een ongeval'' van BMW zit erbij, De gevarendriehoek is nog nooit gebruikt, en het gereedschap is nog compleet en splinternieuw. Dat zijn dingen die ik toch altijd leuk vind aan een auto!

Ik heb er inmiddels al een boordcomputer ingebouwd (anders hendeltje en software aan laten passen door RAP).
Daarnaast zit er ook al een parrot in. Daar zal ik is een fototje van maken.

groetjes

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Re: eindelijk een bmw

Bericht door E36 M-Style » 08 mei 2012, 04:50

Welkom Melvin!,

Mooie wagen en het is altijd een geruststellend gevoel als je weet dat er zuinig mee om is gegaan! Veel kijkplezier op het forum!

mooi fietsje trouwens:)
///M-power

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 08 mei 2012, 19:42

Welkom!

Echt mooi verhaal hoe je precies de achtegrond van je wagen kent en kan vertrouwen terug tot de aankoop bij de dealer. Dat rijdt toch een stuk meer ontspannen.

Heb je nog andere plannen voor je wagen? Wellicht achterlichten ook wit maken om het rondje compleet te hebben. Wat Silvervisions erin en voilá, opleuken voor cheap.

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 08 mei 2012, 20:16

Nette auto! En ook een hele mooi motor :whistle:
BMW 120d | 2007 | 163pk

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 08 mei 2012, 20:44

Nette bimmer! :duim:

En zeer mooie motor :gekdoen: (is dat een MV Agusta?, ik rij zelf een 600RR uit 2004 naast de bimmer :))

melvinn

Bericht door melvinn » 08 mei 2012, 20:59

Ik moet me nog is verdiepen in wat er er allemaal voor mogelijkheden zijn om de auto verder op te leuken.
Ik moet nog is een rotary machine kopen.
Heb al wel een heel poetspakket voor de motor (het is inderdaad een MV agusta), maar het is onbegonnen werk om een hele auto met de hand te doen... ;)

looneytune

Bericht door looneytune » 09 mei 2012, 18:41

Welkom , witte achterlichten met lampjes die je niet ziet ( de silvervisions schijnen niet oranje ) zijn inderdaad vaak mooier !
Hoeveel heeft de 316 gelopen, heb er ook in 1 gelest en reed ondanks dat die al 3 ton op de teller had best lekker :D

melvinn

Bericht door melvinn » 14 mei 2012, 23:40

Heeft 220.000 gelopen.
Maar ik merk er niets van.
Niets piept, kraakt of maakt raar geluid.
Schakeld en rijd nog als een nieuwe :duim:

Jaapi

Bericht door Jaapi » 14 mei 2012, 23:58

Mooi om te horen! Veel plezier van de wagen en hier op het forum :duim:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”