Folkert stelt zich voor.

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
MParallel

Folkert stelt zich voor.

Bericht door MParallel » 31 mei 2010, 09:55

Afbeelding

aka MParallel, zoals ik bekend ben op de vele BMW fora die het internet rijk ik.

Folkert is dus de (voor)naam. Sinds April 2006 in het bezit van een BMW 328i cabriolet van eind 1996, modeljaar 1997 (dus facelift model).

In die tijd was iedereen nog volop in het "tunen" terwijl ik toen al het OEM evangelie hanteerde. Daar heb ik het nodige commentaar op gehad. Mijn OEM Fetishisme gaat heel ver. Het is toch een soort van tik.

Nu lijkt bijna iedereen bekeert te zijn, en is nu OEM de way to go.

Omdat ik daar al enige tijd op voorloop, zou het me ook verbazen als ik niet een van de meest OEM E36's van nederland heb, maar je weet maar nooit wat er allemaal rondrijdt. Er zijn er zoveel.

Ik heb in die 4 jaar tijd dus een voor een alle mogelijk fabrieksopties in de auto ingebouwd en ik kan nu zeggen dat ik op een aantal na, alles nu heb (van de electrische/electronische snufjes).

Dus het is makkelijker om te noemen wat ik nog niet heb. (gaat allemaal nog komen).

- Komlampsproeiers/intensive cleaning
- Lendensteunen
- Cruise control

Verder heb ik ook niet de hele zeldzame in-dash naviagtie, maar omdat die mutually exclusive is met de OEM telefoon gaat die er ook niet inkomen. Buiten dat is dat systeem hopeloose verouderd.

Goed, ook nog een aantal hele zeldzame Individual opties. Mocht ik die nog eens tegenkomen, dan zal ik die zeker toevoegen, maar staan los van de normale opties.

Omdat het einde van alle mogelijke opties in zicht komt, ben ik ook al enige tijd bezig met "OEM+". Ik kijk dus naar opties van andere BMW modellen, die ik mis op de E36 en kan inbouwen, zonder daarbij afbreuk te doen aan het OEM gevoel. Opties die BMW zelf al had moeten bieden, maar dit niet gedaan heeft. Maakt de auto des te unieker. Ik daar ook niet in details op in hoe sommige zaken werken, omdat het al steeds moeilijker wordt op je van de meute te onderscheiden.

Als basis had mijn auto al een meer dan behoorlijke optielijst, omdat het anders niet te doen was. Hieraan vooraf heeft wel een zoektoch van 2 jaar gezeten, voordat ik pas een E36 vond, die in goede staat was, en goed in de opties zat. Dit bleek een Duitse import te zijn, wat mij niks verbaasde. In Duitsland zijn ze i.t.t. Nederland veel zuiniger op hun auto, en omdat de prijzen daar niet door 40% BMP worden opgestuwd, hadden die Duitsers veel meer geld over om de halve optielijst aan te kruizen.
Mocht ik ooit nog eens een andere BMW kopen, dan ga ik niet eens meer kijken in Nederland. Zeker de E36 is nu zo oud en goedkoop, dat dit nu ook een favoriete "tjoening" bak is geworden. Doe je niks aan.

Omdat ik op vele engelstalige fora zit en ook duitse, maar mijn duits niet goed is, schrijf ik alles in het engels.

Ik verwijs voor mijn hele uitgebreide journaal van alle verbouwingen graag naar mijn fotostorie op BMW Syndikat

MParallel's E36 328i OEM+
Mr. OEM

NielsE36

Re: Folkert stelt zich voor.

Bericht door NielsE36 » 31 mei 2010, 10:36

Welkom!

En echt een hele gave cabriolet. Heb de link bekeken, en het is een van de mooiste exemplaren die ik voorbij heb zien komen!

Richy

Bericht door Richy » 31 mei 2010, 12:20

Welkom Folkert!

Das lang geleden. Leuk je hier ook weer te zien! Het blijft een erg gave wagen, met zover ik weet de meeste opties in een E36 ooit ;D

Wel jammer dat het straks "af" is :P Wacht: je hebt nog geen :///m: tech sideskirts :!

Heel veel plezier hier op het forum en ik hoop hem eens in het echt te bewonderen! :amen:

Gr. Richy

MParallel

Bericht door MParallel » 31 mei 2010, 13:31

Thx.
Lang geleden? Waarvan precies? Ik ben op zoveel fora geweest dat ik niet me niet meer iedereen voor de geest kan halen.

M skirts komen er niet op. Ik vind de gewone skirts zo gek nog niet en zijn ook geleverd op de M3 sedan (vreemd genoeg). Al heb ik verder wel elk mogelijk M onderdeel als ik me niet vergis.

Onderscheid hem ook net weer even van de rest. Ik zeg nooit nooit, maar ik heb in ieder geval skirts, dus die vervangen zal ergens helemaal onderaan de lijst met prio's staan.
Mr. OEM

johnsdale

Bericht door johnsdale » 31 mei 2010, 16:22

Welkom!
Ziet er goed uit!
Kun je een how to maken van de sfeerverlichting in de binnenverlichting? ;D

Richy

Bericht door Richy » 31 mei 2010, 18:49

Ik ken je auto zowiso van syndikat en van bimmerforums. Daarna heb ik je een keer gemaild over die dension gateway en het inbouwen van die instapverlichting ;D De gateway wordt volgende maand ingebouwd 8)

Ik ben nog steeds helemaal wild van al die mods die je hebt gedaan! Petje af :amen:
Ik zou heel graag eens een MFL hebben i.c.m. CC. Jij weet wat ik bedoel ;) Wedden dat de meeste hier op het forum denken huh? :roll: ;D

Gr. Richy

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 28 feb 2012, 10:51

Ik heb niet de kennis ook niet meteen het geld..... maar wel het geduld om beetje bij beetje m'n wagen uit te breiden met opties. Blijft natturlijk in schril schril contrast met Folkert.

En ja ik heb het stuur al liggen. Nog geen MFL bekabeling en inserts. CC staat hoog op de wishlist.

Respect voor de liefde.

:amen:

bofkont

Bericht door bofkont » 29 feb 2012, 13:12

Hey Folkert, heb nog even je foto's doorgenomen het blijft toch echt een superdikke OEM cabri, absoluut top man :W :W :W 8)
Ik ken hem al van de bmwclub2003 tijd ;)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

MParallel

Bericht door MParallel » 12 mei 2012, 22:25

Hey BK, zie nu pas dat het topic weer omhoog gekickt was.

Thanks. Hoest met jouw voiture?

Ah BMWclub2003... :rolf:
Mr. OEM

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”