Auto maakt soms meer toeren, gedeeltelijk opgelost??
- rick.bosch
Auto maakt soms meer toeren, gedeeltelijk opgelost??
Hallo,
Wanneer ik vanuit een wat lager toerental probeer door te trekken, maakt die soms ineens veel sneller toeren? En komt er dus ook meer lawaai vanaf?
Hoop dat iemand weet wat dit is.
Rick.
Wanneer ik vanuit een wat lager toerental probeer door te trekken, maakt die soms ineens veel sneller toeren? En komt er dus ook meer lawaai vanaf?
Hoop dat iemand weet wat dit is.
Rick.
Laatst gewijzigd door rick.bosch op 08 mei 2012, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 120d | 2007 | 163pk
Re: Auto maakt soms meer toeren.
slippende Koppeling waarschijnlijk?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- rick.bosch
Ja daar vond ik het zelf ook op lijken, betekend dat meteen dat er een nieuwe koppeling in moet?
BMW 120d | 2007 | 163pk
- rick.bosch
Het komt het meest voor als ik in z'n 5 door wil trekken van 100 naar 120
BMW 120d | 2007 | 163pk
Klinkt idd als een slippende koppeling. Niet te lang meer mee door blijven rijden want dit gaat uiteraard van kwaad tot erger. Oftewel je koppelingsplaten zijn versleten en moeten vervangen worden.
- rick.bosch
Hmm oke, weten jullie zo of dat een duur grapje gaat worden?
BMW 120d | 2007 | 163pk
Valt opzich mee denk ik als je twee massa vliegwiel nog goed is 
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
- rick.bosch
zorgen dat die niet slipt. Dus rustig optrekken en niet vol gas in een hoge versnelling.
-- Houdoe wanne --
- rick.bosch
Oke, rijd nu gewoon rustig en ga morgen naar de garage!
BMW 120d | 2007 | 163pk
- rick.bosch
Re: Auto maakt soms meer toeren, gedeeltelijk opgelost??
Ik heb er geen last meer van gehad dus de garage kan er zo ook niks aan merken?
Maar het leek net alsof hij de dag voordat ik er last van kreeg een stuk harder doortrok van de 120 naar de 160 dan dat hij nu doet?
Kan ook zijn dat dit puur gevoelsmatig is..
Maar het leek net alsof hij de dag voordat ik er last van kreeg een stuk harder doortrok van de 120 naar de 160 dan dat hij nu doet?
Kan ook zijn dat dit puur gevoelsmatig is..
BMW 120d | 2007 | 163pk
Re: Auto maakt soms meer toeren, gedeeltelijk opgelost??
Als jij met je klacht bij de garage komt weten ze echt wel waar ze naar moeten kijken hoor. Ook als je er nu geen last van hebt, maar dat kan echt bedrog zijn. Je hebt het probleem als je rond de 100 rijdt en door wilt trekken naar 120. Je koppelingsplaten zijn dus nog niet volledig versleten maar aan het eind van hun latijn gezien je klacht.
Hoe harder je rijdt, des te meer tegendruk krijgt de auto. en op den duur slipt de koppeling door. Tegenwind of niet kan daar dus ook een grote rol in spelen dus die snellere acceleratie lijkt mij puur gevoelsmatig.
Hoe harder je rijdt, des te meer tegendruk krijgt de auto. en op den duur slipt de koppeling door. Tegenwind of niet kan daar dus ook een grote rol in spelen dus die snellere acceleratie lijkt mij puur gevoelsmatig.