Weet iemand wat dit geluid kan zijn ?
Weet iemand wat dit geluid kan zijn ?
Ik heb precies hetzelfde geluid met mijn auto, met koude start is het meer hoorbaar, mijn riemen zijn al vervangen.
Iemand enig idee ?
http://www.youtube.com/watch?v=cVbsgmXZ4SM" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand enig idee ?
http://www.youtube.com/watch?v=cVbsgmXZ4SM" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Hompie op 05 nov 2012, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
von jot
Re: Weet iemand wat dit geluid kan zijn ?
99% zeker de DISA klep. Dat vierkante kastje waar dat vacuumdoosje op zit direct naast de inslaatslang tegen het spruitstuk..
Oke, die heb ik vorige jaar vervangen voor een nieuwe, ik kan het testen natuurlijk door de stekker los te doen met koude start van de DISA 
Ik ga het morgen ochtend gelijk testen
Ik ga het morgen ochtend gelijk testen
Vanmorgen de DISA los gemaakt maar het geluid blijft gewoon 100% hetzelfde helaas 
riemen vervangen, maar span en geleiderollen ook? Haal de riem er eens kort af om te zien of het dan weg is, of spuit 1 voor 1 bij draaiende motor eens wat smeermiddel op het hart van de rollen, waar de lagers zitten.
Als het precies hetzelfde geluid is, zou t zomaar ergens in die hoek kunnen zitten
Als het precies hetzelfde geluid is, zou t zomaar ergens in die hoek kunnen zitten
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ja, alle span en geleiderollen en omkeer poelie. ook van de airco, ik ga het eerder toch nog in de hoek van de stuurpomp zoeken. Er zit wel een nieuwe pomp op, maar geen originele, maar goed voor maar 89 euro (nieuw in doos) kan je ook niet veel verwachten, maar eBay blijft soms verleidelijk om dingen aan te schaffen.
Voor dat deze vervangen was, zei de dealer dat het uit de stuurpomp kwam namelijk, misschien had ik daar ook niet op moeten bezuinigen en er gelijk een goeie onder moeten zetten, maar goed mijn oude pomp is verkocht aan een forum lid en daar was die goed, dus voor mij blijft het een vraagteken
Omdat het alleen met koude start hoorbaar is en als je dan instuurt wordt het geluid meer hoorbaar
(al hoe wel dat ook kan komen omdat het toerental wat lager gaat lopen en dat het toch ergens anders vandaan komt)
Als de motor warmer wordt gaat het geluid weg, ook merk ik wel dat het sturen niet helemaal soepel gaat en vrij zwaar en snel straatje keren gaat al helemaal niet soepel, maar dat lees ik meer.
Misschien dat ik er gewoon een LUK 30 onder zet met nieuwe hoge druk leiding en dan kijken wat ie dan doet ?
Voor dat deze vervangen was, zei de dealer dat het uit de stuurpomp kwam namelijk, misschien had ik daar ook niet op moeten bezuinigen en er gelijk een goeie onder moeten zetten, maar goed mijn oude pomp is verkocht aan een forum lid en daar was die goed, dus voor mij blijft het een vraagteken
Omdat het alleen met koude start hoorbaar is en als je dan instuurt wordt het geluid meer hoorbaar
(al hoe wel dat ook kan komen omdat het toerental wat lager gaat lopen en dat het toch ergens anders vandaan komt)
Als de motor warmer wordt gaat het geluid weg, ook merk ik wel dat het sturen niet helemaal soepel gaat en vrij zwaar en snel straatje keren gaat al helemaal niet soepel, maar dat lees ik meer.
Misschien dat ik er gewoon een LUK 30 onder zet met nieuwe hoge druk leiding en dan kijken wat ie dan doet ?
Als de airco uit staat doet ie het ook? (kun je die ook alvast uitsluiten) Loslooppoelie van de dynamo wellicht aan zijn eind?
-- Houdoe wanne --
3 verdachtes:1) je waterpomp.
Dat staat direkt in contact met het blok (direkt geschroefd op het blok). Het terugkerende geluid hoor je ook wel eens bij een centrale verwarmingspomp die aan het sterven is. Als de pomp warm wordt, zet het uit en "zet het zich weer".
2) Verder zou ik je motorsteunen eens goed bekijken. Misschien veroorzaken deze een onbalans.
3) Je uitlaat ligt vrij over de hele lijn? Als je de uitlaat omhoog duwt hoor je niet dat deze ergens tegenaan tikt?
Vaak worden de rubbers van de einddemper verkeerd gemonteerd (ja dat krijgen mensen voor elkaar) en dan resoneert de hele santakraam omdat de einddemper beugel tegen de steun aan gaat liggen i.p.v in de rubber opgesloten. Dit geluid kan zich over de hele lijn terugverplaatsen. Vergis je daar niet in. De kans is klein omdat het na opwarming beter gaat. Maar ook een uitlaat krimpt en zet uit.
Dat staat direkt in contact met het blok (direkt geschroefd op het blok). Het terugkerende geluid hoor je ook wel eens bij een centrale verwarmingspomp die aan het sterven is. Als de pomp warm wordt, zet het uit en "zet het zich weer".
2) Verder zou ik je motorsteunen eens goed bekijken. Misschien veroorzaken deze een onbalans.
3) Je uitlaat ligt vrij over de hele lijn? Als je de uitlaat omhoog duwt hoor je niet dat deze ergens tegenaan tikt?
Vaak worden de rubbers van de einddemper verkeerd gemonteerd (ja dat krijgen mensen voor elkaar) en dan resoneert de hele santakraam omdat de einddemper beugel tegen de steun aan gaat liggen i.p.v in de rubber opgesloten. Dit geluid kan zich over de hele lijn terugverplaatsen. Vergis je daar niet in. De kans is klein omdat het na opwarming beter gaat. Maar ook een uitlaat krimpt en zet uit.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
http://www.youtube.com/watch?v=kaQhgKwnR4w" onclick="window.open(this.href);return false;
zou het je dynamo lager kunnen zijn? Zie filmpje van wheelers dealers hierboven. Daar zie het ook en hoe het verholpen kan worden.
zou het je dynamo lager kunnen zijn? Zie filmpje van wheelers dealers hierboven. Daar zie het ook en hoe het verholpen kan worden.
hij heeft een nieuw dynamo edho.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Daarom blijft het een vraagteken voor me, de waterpomp had ik als eerste al naar geluisterd met een stethoscoop, maar daar komt het geluid niet vandaan.
Het is zo moeilijk om precies na te gaan waar het vandaan komt met draaiende motor, zeker omdat het alleen met koude start is en naar mate de motor wat opwarmt gaat het geluid weg, ik wil het wel zeker weten voordat ik inderdaad weer wat ga vervangen.
Ik zal in het weekend eens even proberen wat verder te zoeken weer, ga zondag toch me dynamo omwisselen.
Het is zo moeilijk om precies na te gaan waar het vandaan komt met draaiende motor, zeker omdat het alleen met koude start is en naar mate de motor wat opwarmt gaat het geluid weg, ik wil het wel zeker weten voordat ik inderdaad weer wat ga vervangen.
Ik zal in het weekend eens even proberen wat verder te zoeken weer, ga zondag toch me dynamo omwisselen.
-
minada
Misschien is het de carterontluchting. Probeer het een met de olie vul dop er af ??
Carter ontluchting inclusief slangen is vorige jaar vervangen compleet, wel even getest maar bleef hetzelfde, ik zal zondag als ik de nieuwe dynamo monteer en de riem eraf is nog even aan de waterpomp voelen of er speling op zit, al hoewel ik met de stethoscoop niks raars hoorde.
Nog even naar naar de waterpomp gekeken, maar 0,0 speling en alles zit goed vast, we gaan morgen weer verder op onderzoek