Ik weet dat hier veel posts over zijn op het forum maar ik lees overal weer wat anders.
ik heb een 316I 1.8 uit december 2002
nu heb ik bij stationair toerental een getik, dit lijkt bij de olie vuldop (distributie ketting?) vandaan te komen. Zodra ik ook maar een klein beetje gas geef is dit getik meteen weg. Stationair toerental is ook gewoon stabiel bij een warme motor.
nu lees ik verschillende dingen hierover:
1. Dit is niet erg en is een gewoon een eigenschap van deze motor (N42 B18A). komt door de valvetronic systeem? (weet niet of dit type motor ook een valvetronic systeem heeft?)
2. Kettingspanners en geleiders zijn versleten
3. Is niet erg, zijn de injectoren die tikken
wat is nu waarheid? Ik zou wel graag willen weten wat het nu precies is want ik heb nog 2 maanden garantie op deze auto. maar het bedrijf waar ik hem heb gekocht is wel anderhalf uur rijden hiervandaan

hoop dat jullie me wijzer kunnen maken
