Officiële bandenspanning 525 E60..
-
Bmw 525 Berline
Officiële bandenspanning 525 E60..
Hallo jongens.. weet er iemand mss de EXACTE officiële bandenspanning van een 525 E60 van 2004???Die BMW heeft opgegeven bedoel ik?
Die van voor en achter.
Thx!
Die van voor en achter.
Thx!
Re: Officiële bandenspanning 525 E60..
Heey berliner, gaan we nog barbequen van de zomer
Volgens mij heb je standaard velgen/banden en dan kun je de waarden aflezen op de sticker in de binnenkant van je deur linksvoor. Zal iets van 2,2 voor en 2,6 achter zijn, denk
Volgens mij heb je standaard velgen/banden en dan kun je de waarden aflezen op de sticker in de binnenkant van je deur linksvoor. Zal iets van 2,2 voor en 2,6 achter zijn, denk
Inderdaad wat Bjorn zegt (sticker binnenkant bestuurders deur).
De waarden zijn afhankelijk van welke maat en welke snelheidsindicatie (Y etc) je banden hebben.
En of je volbeladen of bijna leeg rijdt.
De waarden zijn afhankelijk van welke maat en welke snelheidsindicatie (Y etc) je banden hebben.
En of je volbeladen of bijna leeg rijdt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
-
Bmw 525 Berline
Bedankt mannen zal eens kijken welke de juiste spanning is.. je mag zeggen wat het is maar dat scheelt soms ook wel qua verbruik hoor..
Laatst nieuwe banden oplaten zetten en daar hebben ze 3 bar opgepompt ! heb zelf ook 525i
BMW Bayerische Motoren Werke
^^ das wel veel zeg
Even in de deursponning kijken, staat het vermeld
Even in de deursponning kijken, staat het vermeld
-
Bmw 525 Berline
Jongens is juist.. was het ff vergeten maar.. regelt bmw de banden zelf niet via "rpa"????? want de laatste x dat ik banden had laten opzetten had "rpa" het via de boordcomputer zelf geregeld????
dat is een controle middel , sigaleren als er iets mis gaat (te lage spanning)
3 bar is veel, vind ik
3 bar is veel, vind ik
Nou dat heb ik ook gezegt maar voor 5 serie omdat het een zware auto is zeggen dat 3 bar perfect is.
BMW Bayerische Motoren Werke
Als je wilt dat je banden gelijkmatiger afsluiten en niet alleen in het midden dan zou ik ze niet op 3 bar zetten. Het ligt ook helemaal aan je bandenmaat, zowel qua inch, als qua breedte/hoogte. Ik heb 245/40/18 onder een 545i en die staan op 2,7 voor en 2,9 achter. Dit is 0,1-0,2 bar meer dan in de deur staat opgegeven
- Kingfisher
- Contacteer:
Jongens, ik heb met mijn touring de achterbanden bij vakantieritten altijd op 3.3 (precies volgens het voorschrift). Momenteel rondom 2.8.
Gewoon de sticker volgen man, als je de originele banden er onder hebt liggen.
Gewoon de sticker volgen man, als je de originele banden er onder hebt liggen.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Bij de veel BMW's zie je dat de achterbanden aardig hol uitslijten. Niet verwonderlijk bij een geadviseerde bandenspanning van meer dan 3 bar. 
Zelf heb ik een 18 inch breedset met 275-ers non RF achter. Daar heb ik 2.9 tot 3.0 bar in. Voor heb ik nu op 2.6 bar. Bevalt me prima.
Zelf heb ik een 18 inch breedset met 275-ers non RF achter. Daar heb ik 2.9 tot 3.0 bar in. Voor heb ik nu op 2.6 bar. Bevalt me prima.
-
Bmw 525 Berline
Mannen ik heb bandenmaat 225/55 R16 95W en achter 225/55 R16 99W.. heb gekeken en op de sticker kan ik de bandenspanning(voor van voor) van de exacte bandenmaat vinden en dat is 2.0bar.. . Voor die vanachter vind ik geen 99W op de sticker maar dus heb gewoon gekeken naar de 95W juist gelijk die van voor en dat is dan 2.4bar.. . Snap eig niet wat die 99W is en wilt zeggen maar goed... .
Ik ben wel echt blij dat ik "heel toevallig" dacht aan men bandenspanning want ben het gaan oppompen en geloof me.. de voorste hadden maar een scharrele 1.4Bar en de achterste 1.8bar ofzoiets.. man man man.. dat was toch gewoon veel te weinig voor beiden dan.. .
Merkte al direct verschil bij het rijden en hoop dat het na een tijd mss ook gaat schelen qua verbruik want heb het aleens meegemaakt bij een vorige auto dat een slechtere band met minder druk de oorzaak is voor een hogere verbruik..
Ik ben wel echt blij dat ik "heel toevallig" dacht aan men bandenspanning want ben het gaan oppompen en geloof me.. de voorste hadden maar een scharrele 1.4Bar en de achterste 1.8bar ofzoiets.. man man man.. dat was toch gewoon veel te weinig voor beiden dan.. .
Merkte al direct verschil bij het rijden en hoop dat het na een tijd mss ook gaat schelen qua verbruik want heb het aleens meegemaakt bij een vorige auto dat een slechtere band met minder druk de oorzaak is voor een hogere verbruik..
2.4 bar is voor een 16 inch velg met zomerbanden een prima waarde. Of het een 95 of 99 band is maakt voor de bandenspanning niet uit. Dat is alleen de indicatie hoeveel kg elke band kan hebben. Een 95 band heeft een draagvermogen van 690 kg, een 99 band 775 kg.
Een zachte band is zeker slecht voor je verbruik. Sterker nog, een iets harder opgepompte band is ook iets zuiniger. Zachte banden hebben minder grip en door warmte ontwikkeling ook meer kans op een klapband. Vandaar dat een juiste bandenspanning ook zo belangrijk is!
Een zachte band is zeker slecht voor je verbruik. Sterker nog, een iets harder opgepompte band is ook iets zuiniger. Zachte banden hebben minder grip en door warmte ontwikkeling ook meer kans op een klapband. Vandaar dat een juiste bandenspanning ook zo belangrijk is!
Hier nog even een wetenswaardigheidje:
Bandenspanning moet worden gemeten voordat men met het voertuig gaat rijden. De bandenspanning die in officiële documentatie van banden- en autoproducenten wordt vermeld, is gebaseerd op een buitentemperatuur van +20°C. Bij elke 10°C verschil is er 0,1 bar verschil in druk. Als we de bandenspanning meten bij een buitentemperatuur van nul graden Celsius, zal die 0,2 bar lager zijn dan bij een buitentemperatuur van +20°C. Om de invloed van een lage buitentemperatuur te compenseren, adviseren bandenproducenten veelal om voor elke 10 graden daling van de buitentemperatuur de bandenspanning met 0,1 bar te verhogen t.o.v. de normale geadviseerde spanning
Zelf rij ik trouwens standaard het hele jaar op de waarden uit de deurlijst + 0,2 bar (liever iets te hard dan te zacht
), wat neerkomt op.
Zomer: V 2,4 / A 2,8
Winter: V 2,4 / A 2,6
Bandenspanning moet worden gemeten voordat men met het voertuig gaat rijden. De bandenspanning die in officiële documentatie van banden- en autoproducenten wordt vermeld, is gebaseerd op een buitentemperatuur van +20°C. Bij elke 10°C verschil is er 0,1 bar verschil in druk. Als we de bandenspanning meten bij een buitentemperatuur van nul graden Celsius, zal die 0,2 bar lager zijn dan bij een buitentemperatuur van +20°C. Om de invloed van een lage buitentemperatuur te compenseren, adviseren bandenproducenten veelal om voor elke 10 graden daling van de buitentemperatuur de bandenspanning met 0,1 bar te verhogen t.o.v. de normale geadviseerde spanning
Zelf rij ik trouwens standaard het hele jaar op de waarden uit de deurlijst + 0,2 bar (liever iets te hard dan te zacht
Zomer: V 2,4 / A 2,8
Winter: V 2,4 / A 2,6