[CODING] Tijdsspanne voor automatisch vergrendelen aanpassen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
kos.be

[CODING] Tijdsspanne voor automatisch vergrendelen aanpassen

Bericht door kos.be » 24 apr 2012, 13:02

In je iDrive menu kan je instellen of de deuren van je E60/E61 automatisch sluiten wanneer de deuren na ontgrendelen 2 minuten niet geopend werden.
Persoonlijk vind ik dit te lang en ben ik op zoek gegaan naar een oplossing om dit in te korten. Met de hulp van enkele leden van een ander forum ben ik er in geslaagd om het voor elkaar te krijgen.

Opmerking: voer dit enkel uit als je weet waarmee je bezig bent! Onderstaande is volledig op eigen risico. Ik heb zo goed mogelijk de procedure trachten uit te leggen, mocht er tijdens het coderen onverhoopt toch iets mislopen, dan kan ik hiervoor niet verantwoordelijk gesteld worden.

1. Lees de CAS module uit via NCSexpert zoals hier beschreven. Zodra het bestand NETTODAT.TRC verschijnt, sluit je het venster en ga je verder met stap 2 van deze procedure.
2. Ga naar de "WORK" folder, open het bestand NETTODAT.TRC en sla het op als NETTODAT.MAN
3. Zoek vervolgens in het bestand NETTODAT.MAN de lijn die begint met B 00300100, wijzig het getal 18 in:
- 03 voor 15s
- 06 voor 30s
- 09 voor 45s
- 12 voor 1m30s
- 15 voor 1m45s
- 18 voor 2m
en sla het bestand op.
Opmerking: het is mogelijk dat 10 staat voor 1m00s en 11 voor 1m15s, maar deze heb ik niet getest.

Afbeelding

4. Sluit het bestand en keer terug naar NCSExpert.
5. Druk op F5 of de knop "Basic functions" en selecteer coapiCodeSgByNettoDATA
6. In het lege invulvak van het venster dat vervolgens verschijnt, vul je "NETTODAT.MAN" in

Afbeelding

6. Druk op "OK".

De tijd dat de deuren los blijven zou nu aangepast moeten zijn! 8)

Succes!
Laatst gewijzigd door kos.be op 26 apr 2012, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

MaasMaster
Contacteer:

Re: Tijdsspanne voor automatisch vergrendelen deuren aanpass

Bericht door MaasMaster » 25 apr 2012, 08:46

Knappe DIY!

Met het risico om idioot over te komen (maar dat heb ik er wel voor over 8) ), heb ik een vraagje hieromtrent.
Stel ik heb de sleutel nog in het contact steken en ga even het huis in... Gaat de wagen zich dan ook sluiten of herkent hij dat de sleutel zich nog in het contact bevindt?

Ik heb deze optie in de IDrive af staan, maar ben al een keer of twee tot de vaststelling gekomen dat de wagen nog open stond op de parking toen ik 's morgens naar het werk vertrok, maw 's avonds bij het thuiskomen de wagen blijkbaar niet afgesloten -_-
Daarom wil ik het nu toch wel inschakelen hé...
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

tom_il

Re: Tijdsspanne voor automatisch vergrendelen deuren aanpass

Bericht door tom_il » 25 apr 2012, 09:05

dit werkt als volgt : als je de wagen opensluit en de deuren niet opend dan zal hij na 2 min terug sluiten. Als je de deuren wel open doet zal hij nooit meer automatisch sluiten. Als je met de wagen gereden hebt, stopt, uitstapt zal hij ook niet automatisch sluiten. Dus alleen als de wagen reeds gesloten was en je hem af het slot doet en de deuren niet opend zal hij terug automatisch sluiten. De rede is dat alleen op deze manier men zeker is dat de sleutel niet in de wagen zit aangezien de wagen af slot gedaan is en de deuren niet geopend geweest zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”