Uitlaat flexibel stuk afgebroken

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jan013

Uitlaat flexibel stuk afgebroken

Bericht door jan013 » 18 apr 2012, 15:39

Vandaag is mijn auto vandaag op het werk op de brug geweest,
Nu bleek de uitlaat vooraan (bij het flexibele punt) helemaal afgebroken te zijn, Dus nieuw besteld + gelijk draagarmrubbers + rechtsvoor stabilisatie stang.

Had wel het een en ander over lekkages voorbij zijn komen in uitlaat maar helemaal afgebroken nog niet?

Iemand toevallig ervaring hiermee? En met die nieuwe rubbers zal hij denk ik ook wat minder zenuwachtig aanvoelen?

Verheeske

Re: Uitlaat flexibel stuk afgebroken

Bericht door Verheeske » 19 apr 2012, 11:05

Flexibel stuk komt vaak voor. de pijp zelf scheurt dan, het gevlochten deel eromheen blijft heel. Kan heel goed dat de pijp al helemaal door is. komt vaak voor. zeker bij de diesels die trillen wat harder namelijk.
Heb je een nieuwe pijp besteld, of laat je er een nieuw flexibel stuk in lassen? (dat laatste zou ik doen scheel minimaal 100 euro en is net zo goed)

Wat bedoel je met zenuwachtig aanvoelen? Je kun miscshien merken dat de auto niet gaat zoeken als je over de dikke strepen rijdt op de snelweg en andere grotere asfaltwegen. En uiteraard met oneffenheden in de weg. En dat het iets directer reageert met sturen. Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van hoe erg de draagarmrubbers versleten waren
-- Houdoe wanne --

jan013

Re: Uitlaat flexibel stuk afgebroken

Bericht door jan013 » 19 apr 2012, 12:03

ja nieuwe pijp besteld. De pijp was indd gebroken!
momenteel staat de auto op de brug dus zal blij zijn als die weer klaar is.

Maar de rubbers waren flink versleten ook zegmaar..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”