Sleutel bijmaken
-
ptrustfull
Sleutel bijmaken
Ik woon sinds 7 weken in Suriname en heb mijn e46, 320 Ci meegnomen. Ik geniet er elke dag van na 1700. Daarvoor is het veel te warm. Tijdens de verhuizing ben ik een grijze sleutel kwijtgeraakt. Ik heb nu nog 1 grijze en 1 zwarte. Ik zou er nog 1 zwarte en de dealer geeft (terecht) aan dat de aleutel alleen gemaakt kan worden als de auto in Nederland. Hier is er geen BMW dealer. Ik heb alle papieren van de auto, is er iemand die zo'n zwarte sleutel voor mij kan bestellen?
De grijze sleutel had ik bijbesteld en hoefde niet ingelezen te worden, ik deed het in het contact en hij starte direct. Ik kan mijn gegeven via een PB sturen.
De grijze sleutel had ik bijbesteld en hoefde niet ingelezen te worden, ik deed het in het contact en hij starte direct. Ik kan mijn gegeven via een PB sturen.
Re: Sleutel bijmaken
Dit zal heel lastig worden om dit bij de dealer te doen aangezien je de autopapieren nodig hebt en een geldig identeitsbewijs (ik spreek uit eigen ervaring). Ik heb zo snel geen oplossing, misschien iemand anders die denkt of weet dat het wel kan?!
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Je moet inderdaad kunnen aantonen dat jij eigenaar van de auto bent, anders kun je wel voor elke willekeurige auto een sleutel bestellen waarvan je de papieren hebt of wat ook. Wat heb je nodig om een sleutel te bestellen:
- rijbewijs
- kentekenbewijs (dus ook met tenaamstelling)
- een geldig identiteitsbewijs of paspoort
Daarnaast kan een sleutel bestellen alleen bij de balie van de dealer, dus niet per mail of telefonisch.
Denk dus dat het behoorlijk lastig gaat worden om een sleutel bij te bestellen. Hebben ze serieus geen bmw dealer in suriname??
Gr
- rijbewijs
- kentekenbewijs (dus ook met tenaamstelling)
- een geldig identiteitsbewijs of paspoort
Daarnaast kan een sleutel bestellen alleen bij de balie van de dealer, dus niet per mail of telefonisch.
Denk dus dat het behoorlijk lastig gaat worden om een sleutel bij te bestellen. Hebben ze serieus geen bmw dealer in suriname??
Gr
-
ptrustfull
Van de auto heb ik alle papieren, zowel de Nederlandse als de Surinaamse. De dealer wil dat ik de auto moet tonen en dat is nu wat lastiger. Ik Suriname weet ik dat er een Toyota, Kia, Nissan en Peugoet dealer is. Van de e46 rijden er net een handjevol en van de cabrio zijn er 2 (voor zover ik weet) Aan bekijks geen gebrek...Hoor graag of iemand iets kan met de sleutel
De dealer heeft instructies om alleen sleutels te bestellen indien de klant (de eigenaar volgens kenteken) hetvolgende kan overleggen;
- originele NL kentekenpapieren van de auto (dienen nog geldig te zijn, dwz niet geëxporteerd en geregistreerd in de RDW database)
- origineel ID bewijs van de eigenaar zoals op het kenteken is vermeld
Sommige dealers verwachten dan ook nog een vooruitbetaling, omdat het een speciale bestelling is voor een specifieke auto. Tenslotte zal de sleutel ook ingelezen moeten worden.
- originele NL kentekenpapieren van de auto (dienen nog geldig te zijn, dwz niet geëxporteerd en geregistreerd in de RDW database)
- origineel ID bewijs van de eigenaar zoals op het kenteken is vermeld
Sommige dealers verwachten dan ook nog een vooruitbetaling, omdat het een speciale bestelling is voor een specifieke auto. Tenslotte zal de sleutel ook ingelezen moeten worden.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
ptrustfull
ongeveer een jaar geleden had ik 1 grijze sleutel bijbesteld en deze kon ik zo gebruiken. De chip hoefde niet ingelezen te worden. Ik on de sleutel direct gebruiken.
-
ptrustfull
Nee hoor, ik had de sleutel besteld en ben hem gaan halen. mn auto stond buiten geparkeerd. Bij het magazijn heb ik de sleutel meegregen en heb het dirct geprobeerd en de auto starte direct (en nog steeds) met die sleutel. Er is helemaal niets ingelezen.
Als je weer een x in nederland komt, neem je dan toch al je papieren mee. Dan zal er toch wel een manier zijn om aan te tonen dat jij de eigenaar bent?
Sleutel hoeft niet ingeleerd te worden, die word besteld op chassisnummer. Als je dan de sleutel binnen hebt,kun je hem zelf initialiseren (ofzo)
Maar iemand van hier vragen of die dat voor je wil regelen gaat je toch nooit lukken bij de dealer denk ik.
Sleutel hoeft niet ingeleerd te worden, die word besteld op chassisnummer. Als je dan de sleutel binnen hebt,kun je hem zelf initialiseren (ofzo)
Maar iemand van hier vragen of die dat voor je wil regelen gaat je toch nooit lukken bij de dealer denk ik.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Ik heb even terug op MP 2 sleutels besteld.
Van 1 sleutel was het knopje kapot en ik wou een reserve hebben.
Ben naar de sleutelmaker gegaan en die gaf geen garantie maar wou het wel proberen.
Werkt tot op heden perfect
Van mijn kapotte sleutel printje overgezet en werkt ook perfect!
Van 1 sleutel was het knopje kapot en ik wou een reserve hebben.
Ben naar de sleutelmaker gegaan en die gaf geen garantie maar wou het wel proberen.
Werkt tot op heden perfect
Van mijn kapotte sleutel printje overgezet en werkt ook perfect!
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Ik spreek uit ervaring, heb namelijk zelf ooit een sleutel bij besteld voor mn vorige e46 ik moest bij de dealer komen met de papieren van de auto, ik moest mezelf legitimeren. En toen werd de sleutel voor me besteld, ik heb toen bij de bestelling alvast betaald, en de sleutel laten opsturen naar mijn huisadres. Daar heb ik hem zelf 'ingeleerd' door op de knopjes te drukken (sleutel in contact, eruit halen, knopje indrukken of vasthouden enz.)
Edit volgens mij heb ik iets te snel gelezen
Edit volgens mij heb ik iets te snel gelezen
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008