Hoi allen, gisteren was ik bij de BMW dealer om mijn standaard grille te laten vervangen door chrome exemplaren. Ik had jullie ervaringen op Bimmerportal gelezen en dacht: 'daar waag ik me niet aan'. Maar nu komt ie: ik dacht, 'ga er even met mijn neus bovenop staan hoe het geschoolde personeel van de BMW Stealer het aanpakt...stripje los, torxjes los...bumper iets naar voren trekken, beetje wurmen en hop'....(had het helemaal uit mijn hoofd geleerd.)...
Maar nee hoor....niks handleiding Bimmerportal! Een potige monteur type kleerkast gaf me een hand, stelde zich voor en zei, 'weet je zeker dat je dit wil zien?'
Ikke: 'ja hoor,natuurlijk!' OK dus..., hij pakt twee poetsdoeken, pakt met doeken en al de spijlen van één grille beet, gaat een beetje voorover staan, zet zich schap.......en......RUK....trekt ie toch in één keer de grille eruit

Ik kon nog te nauwernood een kreet van schrik onderdrukken....en dacht natuurlijk dat de monteur alles kapot had getrokken (in elk geval de oude grille...toch?) maar nee hoor, alles nog heel, zelfs geen krassen.

Vervolgens poetsdoekje erbij, netjes schoongemaakt en daarna zette hij heel voorzichtig de nieuwe grille erin en klopte (bijna teder haha!) de grille op zijn plek.......
deze handeling x 2 bij elkaar minder dan 5 minuten,op zaterdag ochtend bij de BMW dealert Ekris Zeist (Huis ter Heide) uitgevoerd ...en gratis incl. koffie . Dus alleen de grille betaald (EUR 124).
Dus: iemand nog interesse in een originele (onbeschadigde) grille met zwarte spijlen..?
Groeten Jeroen