325Ci M54 stationair loop
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 18 jul 2008, 21:02
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: 325Ci M54 stationair loop
Met het in koude toestand meedraaien van de secundaire luchtpomp wordt niet alleen het stationair toerental verhoogd.
Dus de stelling "logisch want dan loopt de auto (motor) ook een stuk hoger stationair" is wat kort door de bocht.
Het is zonde om nokkenas sensoren, vanossaels of andere onderdelen zomaar te vervangen als dat niet echt nodig is.
Het feit dat veel meer eigenaren van dit type er last van hebben triggert mij op onderzoek uit te gaan.
Dus de stelling "logisch want dan loopt de auto (motor) ook een stuk hoger stationair" is wat kort door de bocht.
Het is zonde om nokkenas sensoren, vanossaels of andere onderdelen zomaar te vervangen als dat niet echt nodig is.
Het feit dat veel meer eigenaren van dit type er last van hebben triggert mij op onderzoek uit te gaan.
Re: 325Ci M54 stationair loop
Heb je de ICV wel goed zuiver gemaakt? Zit aardig wat aangekoekte rotzooi in en het beste is natuurlijk om deze er compleet uit te krijgen.
Re: 325Ci M54 stationair loop
ICV partnr komt bij de M54 325 en 330 motoren overeen, dus we gaan binnenkort gewoon de mijne eens proberen. Kijken of dat verschil maakt 

Re: 325Ci M54 stationair loop
ICV heb ik helemaal schoon gemaakt wat geen verschil gaf. komende week die van Tom is proberen! ik ben benieuwd want ik word er aardig flauw van.
Re: 325Ci M54 stationair loop
hebben jullie ook de gasklep zelf gereinigt?? hierin zit een zwarte rand in waardoor er minder lucht door kan, dan wat er door de computer is berekent. waardoor hij een hik geeft als je gas geeft
Re: 325Ci M54 stationair loop
Ik heb de gasklep nog niet gereinigd nee, ook de ICV nog niet. Dus ik hoop dat het in mijn geval daaraan ligt.
Gasklep is vuil, dat heb ik al gezien en vermoed dat daar ook de vertraging op het gaspedaal vandaan komt. Ga ik binnenkort helemaal schoonmaken, samen met de ICV. Zodra er meer nieuws is, laat ik het weten.
Gasklep is vuil, dat heb ik al gezien en vermoed dat daar ook de vertraging op het gaspedaal vandaan komt. Ga ik binnenkort helemaal schoonmaken, samen met de ICV. Zodra er meer nieuws is, laat ik het weten.

Re: 325Ci M54 stationair loop
Ik zou hier geen sensoren voor gaan vervangen als ze geen code geven!
Zelf heb ik het ook wel ietsje als de auto koud is, net als het horen van de vanos!
Maar welke e46 heeft dat niet??
Zelf heb ik het ook wel ietsje als de auto koud is, net als het horen van de vanos!
Maar welke e46 heeft dat niet??
325Ci 2002 /Alpina 19"/Oem Seven 17''/M-stuur/Eibach Pro-kit/M3 interieur kiwi/M-spoilerlip/Trim-wrap/
Re: 325Ci M54 stationair loop
Even een update: gisteravond de gasklep gereinigd, had nog carburateur cleaner staan, dat werkt perfect zeg! Gasklep is weer helemaal schoon, nieuwe pakking erop. ICV heb ik ook helemaal schoongemaakt!
Maar wat bleek nu: de luchtslang van de LMM naar de gasklep is weer op twee punten finaal gescheurd! 2 jaar geleden was het het onderste gedeelte, nu het stuk wat daarboven zit. Hij heeft dus al tijden valse lucht getrokken.
Ik heb er nog niet mee gereden want zit ziek thuis vandaag, maar zodra ik meer weet horen jullie mijn ervaringen!
Maar wat bleek nu: de luchtslang van de LMM naar de gasklep is weer op twee punten finaal gescheurd! 2 jaar geleden was het het onderste gedeelte, nu het stuk wat daarboven zit. Hij heeft dus al tijden valse lucht getrokken.
Ik heb er nog niet mee gereden want zit ziek thuis vandaag, maar zodra ik meer weet horen jullie mijn ervaringen!

Re: 325Ci M54 stationair loop
Mijn ervaring nu: hij loopt super, alle problemen zijn opgelost en vooral het schakelen en optrekken gaat nu supervloeiend!!
Het pendelen met gas geven is ook verdwenen, hij loopt nu constant op hetzelfde toerental. Ook zakt hij niet meer zo ver weg qua toeren. Zal vooral aan de kapotte luchtslang hebben gelegen, in combinatie met de vervuilde gasklep en ICV.
Al met al: hij loopt en schakelt als nieuw, heeft nog nooit zo fijn gereden in al die jaren!

Het pendelen met gas geven is ook verdwenen, hij loopt nu constant op hetzelfde toerental. Ook zakt hij niet meer zo ver weg qua toeren. Zal vooral aan de kapotte luchtslang hebben gelegen, in combinatie met de vervuilde gasklep en ICV.
Al met al: hij loopt en schakelt als nieuw, heeft nog nooit zo fijn gereden in al die jaren!
Re: 325Ci M54 stationair loop

soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: 325Ci M54 stationair loop
Fijn dat het voor jou is opgelost! Ik zit er helaas nog steeds mee. Slangen zijn bij mij niet kapot, ICV al schoongemaakt, gasklep nog niet...
Hopelijk a.s. weekend t zooitje maar weer is lostrekken en een andere ICV proberen, kan ik gelijk de gasklep schoonmaken.
Hopelijk a.s. weekend t zooitje maar weer is lostrekken en een andere ICV proberen, kan ik gelijk de gasklep schoonmaken.
Re: 325Ci M54 stationair loop
Had niet gedacht dat het zou werken zeg!!, ik ga het ook maar is proberen dan



325Ci 2002 /Alpina 19"/Oem Seven 17''/M-stuur/Eibach Pro-kit/M3 interieur kiwi/M-spoilerlip/Trim-wrap/
Re: 325Ci M54 stationair loop
Laat hem uitlezen bij de dealer? Had eens een defecte nokkenassensor die af en toe opspeelde, nooit een lampje gezien maar kwam pas bij bmw eruit.
Re: 325Ci M54 stationair loop
Ik heb dezelfde uitlees apparatuur welke de dealer ook heeft, alle waardes van alle sensoren vallen gewoon netjes binnen hun bereik...
Re: 325Ci M54 stationair loop
Maar mijn klachten kwamen wel exact overeen met die van jou. Met kapotte luchtslang (weliswaar afgeplakt met tape maar niet 100%) reed het al stukken beter met die schone gasklep en ICV! In je gasklephuis zit een hele rand met afzetting bij de stationair stand, als dat schoon is moet het al stukken schelen!Auke schreef:Fijn dat het voor jou is opgelost! Ik zit er helaas nog steeds mee. Slangen zijn bij mij niet kapot, ICV al schoongemaakt, gasklep nog niet...
Hopelijk a.s. weekend t zooitje maar weer is lostrekken en een andere ICV proberen, kan ik gelijk de gasklep schoonmaken.
Heb je de luchtslangen helemaal los gehad? Ik neem aan van wel, maar ik had deze scheuren eerst ook niet gezien, zaten precies in dat geribbelde gedeelte en je kon het alleen zien als je dat iets uit elkaar trok.