325Ci M54 stationair loop
325Ci M54 stationair loop
Heren,
Als sinds de aanschaf van mijn coupé vind ik m stationair niet lopen zoals het hoor.
Hij loopt wel stabiel stationair alleen als je iets gas geeft zak hij eerst in toeren terug voordat ie oppakt.
Dit geeft met wegrijden en vooral achteruitrijden met inparkeren een vervelende ervaring, soms slaat hij dan af (ligt aan mij als ik niet genoeg gas bijgeef).
Ook als je iets gas geeft en het gaspedaal op een stabiele stand houdt gaat hij in het lagere toerengebied galopperen. Geeft ik iets meer gas (1500rpm) en hou het gaspedaal daar vast is het al een stuk minder.
Ik begin dit behoorlijk irritant te vinden (:D) en heb al verschillende zaken onderzocht/uitgesloten.
- Geen foutcodes
- MAF sensor schoongemaakt
- Idle control valve schoongemaakt
- Carter ventilatie systeem is schoon en werkt naar behoren
- Kleppendeksel pakking vervangen
Verder loopt de wagen gewoon goed door zn toeren, zonder slag of stoot, alleen dit is redelijk irritant.
Van het galopperen heb ik een klein filmpje gemaakt, ik geef hier iets gas, laat ik het gas los loopt ie mooi stationair (of iets te laag)? Hopelijk kunnen jullie mij nog wat advies en raad geven!
Super bedankt alvast.
http://www.youtube.com/watch?v=gzY8maM5LqU" onclick="window.open(this.href);return false;
Als sinds de aanschaf van mijn coupé vind ik m stationair niet lopen zoals het hoor.
Hij loopt wel stabiel stationair alleen als je iets gas geeft zak hij eerst in toeren terug voordat ie oppakt.
Dit geeft met wegrijden en vooral achteruitrijden met inparkeren een vervelende ervaring, soms slaat hij dan af (ligt aan mij als ik niet genoeg gas bijgeef).
Ook als je iets gas geeft en het gaspedaal op een stabiele stand houdt gaat hij in het lagere toerengebied galopperen. Geeft ik iets meer gas (1500rpm) en hou het gaspedaal daar vast is het al een stuk minder.
Ik begin dit behoorlijk irritant te vinden (:D) en heb al verschillende zaken onderzocht/uitgesloten.
- Geen foutcodes
- MAF sensor schoongemaakt
- Idle control valve schoongemaakt
- Carter ventilatie systeem is schoon en werkt naar behoren
- Kleppendeksel pakking vervangen
Verder loopt de wagen gewoon goed door zn toeren, zonder slag of stoot, alleen dit is redelijk irritant.
Van het galopperen heb ik een klein filmpje gemaakt, ik geef hier iets gas, laat ik het gas los loopt ie mooi stationair (of iets te laag)? Hopelijk kunnen jullie mij nog wat advies en raad geven!
Super bedankt alvast.
http://www.youtube.com/watch?v=gzY8maM5LqU" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Contacteer:
Re: 325Ci M54 stationair loop
Misschien nokkenaspositiesensor. Maar normaal geeft dit dan een foutmelding.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
ICV schoonmaken
check deze link eens.

Zoals te lezen is in de openingspost heb ik dat al gedaan!

Hoi,
Dit probleem komt bij mij bekent voor.
Ik heb een Vanosseal setje bij Beisian in USA besteld en na montage was dit fenomeen
verdwenen.
Gr,Peet
Dit probleem komt bij mij bekent voor.
Ik heb een Vanosseal setje bij Beisian in USA besteld en na montage was dit fenomeen
verdwenen.
Gr,Peet
E92 335i 440Pk 580Nm
De mijne doet PRECIES hetzelfde en ik vind het ook rete irritant!
Maar ik heb de VANOS seals vervangen, echter dat gehannus onderin de toeren is er nog steeds. Daar ligt het dus niet aan.
Inderdaad bij weinig gas geven gaat hij galopperen, heeft vervelend met wegrijden en alleen op te lossen met gas bij geven. Maar daardoor rij je wel altijd wat zenuwachtig weg vind ik.
Je kunt het gasklephuis nog eens reinigen, dat wil ik binnenkort ook eens proberen (evenals de ICV)
Maar ik heb de VANOS seals vervangen, echter dat gehannus onderin de toeren is er nog steeds. Daar ligt het dus niet aan.
Inderdaad bij weinig gas geven gaat hij galopperen, heeft vervelend met wegrijden en alleen op te lossen met gas bij geven. Maar daardoor rij je wel altijd wat zenuwachtig weg vind ik.
Je kunt het gasklephuis nog eens reinigen, dat wil ik binnenkort ook eens proberen (evenals de ICV)
Precies wat jij zegt Hans. uiterst irritant! iemand nog goede ideeën?
-
Ik heb met mijn 325i m54 Touring van 2002 exact het zelfde probleem.
Ik heb dit al zolang ik de auto bezit (5jaar) en ben er inmiddels dus aan gewend.
Maar iedereen die met mijn auto rijdt vind dit verschrikkelijk vervelend rijden.
Alleen als de auto koud is (2 min) en de luchtpomp dus werkt is het niet te merken.
Moeten we dus maar eens gaan onderzoeken.
Ik heb dit al zolang ik de auto bezit (5jaar) en ben er inmiddels dus aan gewend.
Maar iedereen die met mijn auto rijdt vind dit verschrikkelijk vervelend rijden.
Alleen als de auto koud is (2 min) en de luchtpomp dus werkt is het niet te merken.
Gelukkig ben ik dus niet de enige... 
Nu nog iemand vinden die het al reeds opgelost heeft...

Nu nog iemand vinden die het al reeds opgelost heeft...

Logisch, want dan loopt de auto ook stationair een stuk hoger. Dan doet de mijne het ook niet, maar ik heb geen secundaire luchtpomp. Dus daar kan het niet in zitten, althans, bij mij niet.kees roeleveld schreef:Ik heb met mijn 325i m54 Touring van 2002 exact het zelfde probleem.
Nu nog een oplossing vinden inderdaad, anderen klagen inderdaad ook altijd als ze ermee rijden en eerlijk gezegd geef ik ze groot gelijk!

Heb je overigens wel 'verschil' van klachten? Bij mij is het soms ineens stukken minder, andere keren weer heel erg.
Jup, heb ik ook! Soms lijkt het erger, soms minder, ik heb er nog geen patroon in kunnen vinden. Misschien een DME update uitvoeren???
Heb je de LMM al eens uitgewisseld met een 100% goeie?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
nokkenas sensor geeft niet altijd een foutmelding ik heb dit ook gehad alleen met uitlezen kwam dit naar voren.
gr hans
gr hans
Nokkenas sensor heb ik al vervangen, beide exemplaren (OEM), geen verbetering.
LMM heb ik 2 jaar geleden vervangen vanwege inhouden, maar de klachten over stationair lopen zijn daarmee bij mij niet veranderd.
LMM heb ik 2 jaar geleden vervangen vanwege inhouden, maar de klachten over stationair lopen zijn daarmee bij mij niet veranderd.