navigatiesysteem
Re: navigatiesysteem
De dealer wil het leesgedeelte niet los vervangen. Alleen de hele unit. En daar vragen ze 2500 euro voor.
De dealer wil het leesgedeelte niet los vervangen. Alleen de hele unit. En daar vragen ze 2500 euro voor.
Ik zie wel dat je bij http://www.navigatie-onderdelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een los loopwerk kan bestellen. Blijft de vraag welk type en is dit zelf te doen.
Moet je dan ook nog sw laden, coderen?
Ik zie wel dat je bij http://www.navigatie-onderdelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een los loopwerk kan bestellen. Blijft de vraag welk type en is dit zelf te doen.
Moet je dan ook nog sw laden, coderen?
Als ik je was zou ik ze even mailen/bellen welke je nodig hebt.
Aangezien je alleen loopwerk verandert zul je vast geen SW hoeven te laden en ook niet te coderen.
Aangezien je alleen loopwerk verandert zul je vast geen SW hoeven te laden en ook niet te coderen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Loopwerken gaan ook bij het Professional navigatie systeem wel eens kapot. Vandaar dat je een los loopwerk kunt bestellen. Het lijkt mij niet zo dat je een Business navigatie naar een Professional kunt ombouwen door alleen het loopwerk te vervangen. Dat zou al te eenvoudig zijn en dat is niets voor BMW! Bovendien, het beeldscherm is ook verschillend. Professional heeft een groter breedbeeldscherm.
Vier weken geleden heb ik mijn defecte business navigatiesysteem laten vervangen door een professional navigatiesysteem met
een CCC (navigatie computer). De werkzaamheden zijn uitgevoerd door een vriend van Repsol in Duitsland. Het ombouwen was in een uurtje gepiept, inclusief het coderen. Ik gebruik hem nu een maand en het werkt perfect met de nieuwe DVD's van 2012.
Repson bedankt.
Het enige minpuntje is dat het nieuwe systeem geen Nederlans spreekt, alleen Engels of Frans. Ik kan hem wel op Nederlands instellen maar dan krijg ik geen gesproken geluid. Als iemand hiervoor een onlossing heeft laat het me even weten.
een CCC (navigatie computer). De werkzaamheden zijn uitgevoerd door een vriend van Repsol in Duitsland. Het ombouwen was in een uurtje gepiept, inclusief het coderen. Ik gebruik hem nu een maand en het werkt perfect met de nieuwe DVD's van 2012.
Repson bedankt.
Het enige minpuntje is dat het nieuwe systeem geen Nederlans spreekt, alleen Engels of Frans. Ik kan hem wel op Nederlands instellen maar dan krijg ik geen gesproken geluid. Als iemand hiervoor een onlossing heeft laat het me even weten.
Hiervoor moet je systeem geprogrammeerd worden.
Dit is een proces dat een paar uren duurt. En dit gaat niet zomaar.
Er moet een goede gestabiliseerde voeding (13.8V~30A) aangesloten worden op de auto en via de MOST (NIET OBD) aansluiting wordt de CCC geflashed.
Heb dit al diverse keren uitgevoerd.
Als ik je was zou ik het mooi op die fijne engelse stem laten. Veel prettiger dan de Nederlandse stem.
Dit is een proces dat een paar uren duurt. En dit gaat niet zomaar.
Er moet een goede gestabiliseerde voeding (13.8V~30A) aangesloten worden op de auto en via de MOST (NIET OBD) aansluiting wordt de CCC geflashed.
Heb dit al diverse keren uitgevoerd.
Als ik je was zou ik het mooi op die fijne engelse stem laten. Veel prettiger dan de Nederlandse stem.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!