USB voor BMW radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
emmo

USB voor BMW radio

Bericht door emmo » 01 apr 2012, 07:43

Beste leden,

Een familielid van mij heeft een BMW C33 Radio in zijn E36. Bij het aanschaf van zijn auto heeft hij geen wisselaar gekregen. Deze zat er helaas niet bij. Hij kan nu het geld uitgeven voor een nieuwe wisselaar, maar toch wilt hij liever gebruik maken van USB.

Het gaat om volgende radio :
Afbeelding

Zijn er USB connectoren,kastjes of wat dan ook voor een apparaat hiervoor te krijgen ?

Alvast bedankt :duim:

AtlasTelamon

Re: USB voor BMW radio

Bericht door AtlasTelamon » 01 apr 2012, 13:05

Hier staan wat opties.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1293810" onclick="window.open(this.href);return false;

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 11 jun 2012, 12:43

Ik weet niet zeker of het ook gaat met de C33, maar je hebt van bijv. GROM Audio en DICE modules die kunnen wat jij wilt. Voorwaarde is wel dat de radio o.a. geschikt is voor een cd-wisselaar die aangesloten wordt met 2 kleine losse connectoren, ipv 1 ronde grote.

Als ik zoek op de combinatie van DICE en C33, kom ik wel info tegen dat het zou moeten werken.

Je zou even moeten checken of de bekabeling voor een wisselaar aanwezig is. Je zou alleen even moeten opzoeken waar die precies bij die auto uit moet komen, want dat is namelijk afhankelijk van of je een sedan, coupé, touring of cabrio hebt.

En voor mensen roepen dat de DICE slecht is, ik heb nu sinds een week of 3 een DICE Mediabridge (de meest uitgebreide versie) in de cabrio en ik kan niet anders zeggen dan dat hij nagenoeg perfect werkt. Minpuntjes zijn niet meer dan dat Bluetooth uitschakelt als ik naar de radio of cd schakel, scolling text echt uit moet en als er tekst op het scherm staat, je 2 keer moet drukken voor hij reageert. Die laatste 2 zijn het gevolg dat een CD43 eigenlijk te oud is voor de DICE.
Van de problemen die je op internet leest, zijn inmiddels allemaal opgelost.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

eto

Bericht door eto » 19 jun 2012, 14:28

Ik heb dezelfde ervaring met m'n Dice Mediabridge; een nieuwe radio werkt inderdaad tegen het dubbel-klik probleem (op E46)

Mocht het nodig zijn; ik heb zelf een kabel gemaakt welke de kwaliteit van de audio flink kan verbeteren en het niet langer nodig is om de kabel van achteren (wisselaar) naar voren te leggen. Ik kan redelijk eenvoudig nog een kabel maken. Is geschikt voor E46, weet niet of dat op een je radio past...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”