Trage snelheidsmeter

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Msdk
Contacteer:

Trage snelheidsmeter

Bericht door Msdk » 28 mar 2012, 23:32

Heren/dames,

Sinds afgelopen maandag reageert mijn snelheidsmeter erg traag. Hij komt pas op gang als ik boven de 40 rij, en dan schiet die daadwerkelijk ook opeens van 0 naar 40. Op de snelweg zie ik aan mijn toerenteller dat ik 120 rij, maar mijn snelheidsmeter zit dan nog op 80, en stijgt dan heel langzaam. Het duurt ongeveer 20min voordat hij enigszins normaal reageert.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik dacht zelf aan dat de wijzer niet in orde is, of dat deze vuil is.

Enige hulp is welkom :duimen:

AdE39

Re: Trage snelheidsmeter

Bericht door AdE39 » 29 mar 2012, 21:56

Hallo Msdk,

De oorzaak zou best eens een defecte pulsgever op op het differentieel kunnen zijn, of anders een defecte teller,
De draad en en de connectors even goed nakijken is ook benodigd, er kan immers ook een vuil kontactje op de stekkers zitten.
Ten zij dat het ineens is opgetreden, dan zal een van de eerste opties het geval zijn.

Met vriendelijke groet,

Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 06 apr 2012, 00:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Msdk
Contacteer:

Bericht door Msdk » 31 mar 2012, 00:20

Tnx voor je reply!
Ik zal de wagen binnenkort wel even langs de garage rijden dan. Dit lijkt me niet iets wat ik zelf kan/moet oplossen.
Laatst gewijzigd door Gast op 31 mar 2012, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Conta

Bericht door Conta » 05 apr 2012, 11:08

Doe ff een instrumenten cluster check, sleutel er in, tripreset knopje indrukken en de sleutel 1 klik door draaien, dus op acc en niet contact. Dan gaat hij aftellen. Als hij bij nummer 6 komt dan zie je alle naalden bewegen. Bewegen alle naalden evensnel behalve de km teller dan is je km teller kapot. Bewegen ze allemaal evensnel, dus ook de km teller? Dan zou ik verder gaan kijken zoals de snelheidssensor in je diff achter.

Ga maar niet uit van een vuile stekker. Dat is de grootste onzin wat ik gehoord heb :rolf:

dw70

Bericht door dw70 » 05 apr 2012, 11:33

jij mag dat onzin vinden hoor.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

AdE39

Bericht door AdE39 » 05 apr 2012, 20:12

Onzin, conta, uw reactie vind ik onzinnig!

Ik heb al meerdere malen gezien dat een electronisch aangedreven teller dmv een snelheids censor op het differentieel, dat er een stekkerverbinding vuil was.
Dat kan soms ook niet anders als er iets lekt .

Hoe word electronica volgens jou dan gekoppeld?
Lach maar lekker om je eigen reactie hoor!
Maar jij mag het onzin vinden hoor!

Dat zegt voor mij voldoende, die reactie. :gekdoen:

Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”