Ik heb een e36 318is en ik heb met de ecu die er in zat problemen, gelukkig heb ik zelf nog een aantal van die dingen weten te bemachtigen.
Het gaat om een m44 motor, met multiriem.
Er zaten 2 ecu's in een blauwe en een donker groene, die blauwe was aan gesloten, het lijkt mij 1 van een 316 of een 6 cillinder.
hij begon te stotteren en lage toeren stationair.
Ik heb nog een ecu uit mijn vorige 318is kunnen halen deze was donor, maar deze was met v snaar, dus geen multiriem.
wel m44, kan het kwaad als deze van m42 is of van een motor met v snaar?
Ik had een half jaar geleden al gelijk de ecu's verwisseld omdat ik vond dat deze geen power had.
maar ik was toch nieuwschierig en heb hem een week geleden weer geinstallerd, al die tijd dat ik die andere, de groene dus, er in had zitten, liept die echt mooi, ik heb alleen een klonk geluid met weg rijden vanuit de stuurbekrachtiging.
en als ik recht door rij en rechts ga dan heb ik ook een brommende geluid, lijkt mij de wiel lagers ofzo maar kan ook stuurbekrachtiging wezen, als ik na links draai is het geluid weg, of mutliriem te strak?
Heeft iemand informatie voor mij?
1 ecu/multiriem/vsnaar/m44/m42 ?
2 brommende geluid rechtdoor rechts af.
Hartelijk bedankt, volopig blijven oefenen op me 318is, dan ben ik straks klaar voor mijn M3.