sluiten van ramen?.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kuppie

sluiten van ramen?.

Bericht door kuppie » 28 mar 2012, 01:54

goededag allemaal.

Even voorstellen natuurlijk. ( de vraag is nog hoe ) ik ben al ong 1.5 jaar in het bezit van een bmw 318 coupe uit 2000. Heb er al het nodige aan aangepast. maar zit nu met het volgend probleempje sinds ik in bezit ben van deze auto.

Ramen sluiten gaat niet met 1 keer drukken op het knopje. Ramen openen doet hij gewoon wel normaal 1 keer drukken en hij staat open. Heb het bij meerdere bmw's geprobeerd en bij die werkt het gewoon na behoren? Bij de dealer was me verteld dat me knopjes stuk waren hierdoor ook nieuwe knopjes gekocht maar probleem niet verholpen. Heeft iemand hier eerder last van gehad zo ja hoe los je dit op? Of weten de kenners het ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

kuppie

Re: sluiten van ramen?.

Bericht door kuppie » 29 mar 2012, 00:19

hartelijk dank ik heb 1 van de jongens een berichtje gestuurt en nu hopen dat hij dat voor me kan doen. En ja de dealer vertrouw ik eigenlijk nooit :P This echt vervelend als je raam niet in 1 keer omhoog gaat :D

basss

Bericht door basss » 29 mar 2012, 09:13

Mijn vorige BMW was een E46 compact (comfort line), waarbij enkel de bestuurderskant met een druk op de knop kon openen en sluiten. De passagierskant ging alleen open met een druk op de knop, maar sluiten moest je hem ingedrukt houden. Dit was niet met voorkeursinstellingen te regelen, het lag gewoon aan de uitvoering (comfort line). Lijkt me ook sterk dat een voorkeursinstelling zo staat ingesteld dat je moet sluiten door de knop ingedrukt te houden, tenzij het niet anders kan.

Indien het aan de knop zelf ligt, zou je even dat kapje kunnen loshalen en de knopjes omwisselen... weet je het meteen!

Succes!

AlexS

Bericht door AlexS » 29 mar 2012, 09:59

Mijn compact heeft de '2 standen' schakelaar (ik dacht dat alle modellen die hebben?). Indrukken tot de eerste klik bedient het raam tot je de schakelaar loslaat. Doordrukken zodat je voelt dat je door de eerste klik naar een tweede klik gaat, laat het raam geheel openen/sluiten. Deze laatste functie werkt echter niet als de betreffende deur openstaat (beklemmings-/opsluitingsgevaar).

In de software is er wel een en ander te programmeren hiermee, zelf vind ik de 'normale' functie eigenlijk heel logisch en voldoende. Heb er dus nooit naar gekeken maar ik zag het wel in 't lijstje staan.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

basss

Bericht door basss » 29 mar 2012, 15:22

Bij mijn compact waar dat raam niet met 1 druk op de knop sloot, zat wel de schakelaar met dubbele klik op... daar ligt het niet aan denk ik.

Vinnie_86

Bericht door Vinnie_86 » 29 mar 2012, 15:56

in de compact had ik dat ook, gewoon anders ingesteld met de bmw scanner :duim:
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”