Een belg met een beemer

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
kos.be

Een belg met een beemer

Bericht door kos.be » 21 mar 2012, 21:57

Zal me ook even kort voorstellen.

Mijn naam is Koenraad en ben een Belg :)
Vanaf mijn geboorte - al bijna 35 jaar geleden - heb ik altijd met Citroën (mee)gereden.
Zowel mijn grootouders als ouders hebben - op 1 uitzondering na - altijd Citroën gehad en ook ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb altijd met Citroën gereden. Mijn laatste was een C5 van 2002 die ik na 326.000km op welverdiende rust gestuurd heb.

De E60/E61 heeft me sinds zijn lancering altijd aangesproken. Vind 'm tot op heden de mooiste 5-reeks.
Dus ben ik wat aan het rondkijken geweest en heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en een E61 520d Exclusive Line van 2008 gekocht.

Dit zijn de eerste foto's die ik genomen heb met mijn gsm toen hij nog bij de handelaar stond:

Afbeelding
Afbeelding

Uiterlijk ga ik er niets aan wijzigen.
Wel weet ik nu al dat het volgende setje banden geen run-on-flats meer gaat zijn. Vind ze te hard, maar ik ben dan ook zoveel jaar de hydraulische vering van Citroën gewoon...

Volgende staat nog op de planning om te installeren:
- multimedia interface (DVB-T, USB, eventueel achteruitrijcamera)
- wegklapbare trekhaak
- houder + lader voor mijn gsm + aansluiting op AUX ingang

Om bovenstaande wijzigingen tot een goed einde te kunnen brengen en ook om het een en ander te kunnen programmeren aan mijn nieuwe speelgoed/hobby, heb ik alvast een OBD kabel besteld.

Op technisch vlak ben ik aan het bekijken of ik het sperventiel (CDV of Clutch Delay Valve) van de ontkoppeling zou vervangen. Iemand dit al gedaan bij een E60/E61?

Omdat ik totaal nieuw ben bij BMW, heb ik me hier aangemeld om er meer over te leren, op de hoogte te zijn van eventueel veel voorkomende defecten/problemen (zoals die CDV),...
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

MaasMaster
Contacteer:

Re: Een belg met een beemer

Bericht door MaasMaster » 22 mar 2012, 08:02

Welkom op Bimmerportal landgenoot!
Knappe E61... Weer eentje bij de E61 posse hier :h:
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

Broncky

Bericht door Broncky » 22 mar 2012, 08:11

:duimen: Welkom, ben ook een Belg met een E61 520D, heb hem nu een jaartje.
Na mijn hele leven Audi gereden te hebben, waarvan één VW en per ongeluk ook ooit eens een toyota heb ik nog geen spijt van de overstap.
Heb de mijne wel laten chippen omdat het koppel beetje laag was.
Velgjes heb ik ook aangeschaft, en een andere grill staat er ook op.
Ben nu aan het kijken naar andere achterlichten....pas op als het virus je te pakken krijgt...het begint met velgjes maar wanneer stopt het???
Ik wens je in elk geval welkom hier en ben blij weer een E61 te zien, kunnen we van mekaar nog wat leren.
In elk geval veel geluk ermee! :duimen:
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D

kos.be

Bericht door kos.be » 22 mar 2012, 12:53

Fijn te lezen dat er hier nog landgenoten zitten! Had het wel verwacht, in België is het forum-gebeuren veel minder actief dan in Nederland.

@Broncky: heb er ook over nagedacht om de mijne te laten chippen. Zou gegarandeerd 210pk en 420Nm zijn, maar vond het momenteel net iets te kostelijk... Waar heb jij jouw wagen laten chippen en hoeveel extra vermogen/koppel heb je er nu bij?
En wat is het effect op het verbruik? Ik veronderstel dat je rijstijl zich automatisch aanpast aan het extra vermogen met extra verbruik tot gevolg?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”