Hallo beste Edo,
Ja, dat is zeker minder werk, en het zal ook wel in de onkosten schelen ook.
Dan kan er wel een groep of meerdere groepen verbrand zijn, ik weet niet of er voldoende olie in de bak zit.
Oude en versleten olie werkt ook niet helemaal correct.
Branden er ook geen controle lampjes?
Als de bak vervangen word, neem dan ook direct de koppelomvormer mee van de bak die u er onder gaat monteren!
Zorg dat alle leidingen goed afsluiten en niet lekken.
De olie voor de automaat bak, die moet ook bij elke 80.000 km ververst worden, samen met het filter.
Dus bij het vervangen van de bak, kunt u alle olie aflaten, ook van de oliekoeler van de bak, de koppelomvormer kiep deze ook leeg.
Haal de carterpan van de bak los en vervang het filter element, maak de magneetjes schoon en de carterpan.
Monteer wel een nieuwe pakking en let op de O-ring die aan het filterelement moet bevestigd worden. ( indien nog niet gemonteerd is ).
Vul na de montage de automaat, en start de motor en schakel even door de versnellingen heen, allemaal dus.
Kijk daarna of er voldoende olie in de bak aanwezig is.
Als u nu toch op een brug of zoiets staat, vervang dan ook de differentieel olie, dat gaat in een moeite door.
Het olie peil van de bak meet men als de auto vlak op de brug of een put staat, draai de olievul plug uit de bak en dan zou de bak net moeten overstromen via het vulgat, daan staat deze automaatbak op peil.
Let uiteraard wel op het goede type van de bak, dat kan worden afgelezen op het typeplaatje op de bak.
De oude bak zal de verkoper van de bak wel retour willen hebben, indien het om een handelaar gaat, deze bak word vaak aangeboden bij de revisiebedrijven.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad