Remschijven
- DJLeonardo
Re: Remschijven
Ben ook aan nieuwe voorschijven toe (krom, was al toen ik 'm kocht maar is erger geworden)
Ben dus ook even aan het zoeken. M'n setje van de Z3 ga ik niet meer doen voor deze familiebak, maar ik denk dat ik de OEM schijven maar even oversla i.v.m met die verhaln over het snelle kromtrekken.
Overigens kan je wel opzoeken of die e60 schijven dezelfde zijn als voor jouw e46. Ik denk echter van niet.... RealOEM.com is je vriend (of de dealer bellen)
Denk dat het deze keer geperforeerd wordt (ZImmermann of Brembo) met standaard blokken en een setje RVS slangetjes voor het lekkere remgevoel
Ben dus ook even aan het zoeken. M'n setje van de Z3 ga ik niet meer doen voor deze familiebak, maar ik denk dat ik de OEM schijven maar even oversla i.v.m met die verhaln over het snelle kromtrekken.
Overigens kan je wel opzoeken of die e60 schijven dezelfde zijn als voor jouw e46. Ik denk echter van niet.... RealOEM.com is je vriend (of de dealer bellen)
Denk dat het deze keer geperforeerd wordt (ZImmermann of Brembo) met standaard blokken en een setje RVS slangetjes voor het lekkere remgevoel
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ik was ook niet van plan om E46 zimmermann schijven op een E60 te doen,..
(ze worden natuurlijk speciaal besteld voor de e60)
Maar waar ik eigenlijk in geintresseerd was is , of Zimmermann een merk is dat iemand mij zou aanraden.
En ten tweede of het setje wat ik in mijn vorige post beschrijf verstand is om te kopen...
RVS slangetjes ?( je bedoelt de eindstukies toch ?) van het vaste buisje tot aan de remklauw?))
Wat is het verschil? en kleven hier ook nadelen aan ?
(ze worden natuurlijk speciaal besteld voor de e60)
Maar waar ik eigenlijk in geintresseerd was is , of Zimmermann een merk is dat iemand mij zou aanraden.
En ten tweede of het setje wat ik in mijn vorige post beschrijf verstand is om te kopen...
RVS slangetjes ?( je bedoelt de eindstukies toch ?) van het vaste buisje tot aan de remklauw?))
Wat is het verschil? en kleven hier ook nadelen aan ?
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
- DJLeonardo
idd de eindstukje van de buisjes naar de klauwen. Rubberen slangetjes zetten uit bij remdruk. Voelt sponzig aan. RVS ze niet uit en remt strakker en dus gedoseerder.
Ik dacht dat je een e60 set op je e46 wilde monteren... x|
Zimmermann is een goed merk idd. Standaard op onze e46 is echter Brembo.
Ik dacht dat je een e60 set op je e46 wilde monteren... x|
Zimmermann is een goed merk idd. Standaard op onze e46 is echter Brembo.
- lekkerwijf1
Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
IK twijfel nml ook om zimmerman schijven te monteren met goede remblokken voor mn bmw e60.
Graag hoor ik meer ik krijg wel vaak te horen dat zimmerman een top merk schijnt te zijn ?
IK twijfel nml ook om zimmerman schijven te monteren met goede remblokken voor mn bmw e60.
Graag hoor ik meer ik krijg wel vaak te horen dat zimmerman een top merk schijnt te zijn ?
-
Holographic91
Heb zelf EBC ultimax schijven gekocht op schmiedmann. Ze moeten er nog onder komen. Lees ik veel positieve reacties over. Wou eerst ook voor de zimmermann gaan, maar las toen wat minder positieve ervaringen.
-
Holographic91
Wegens aankoop red-stuff; zit er verschil in de remklauw tussen een 318i en 320/325. Passen de remblokken van een 6 cil gewoon op een 318i?
- DJLeonardo
Heb de Zimmermans gehad met Ferodo Premier. Ik vond het iig niet beter remmen. Heb nu Meyle niet geperforeerd met dezelfde blokken en dat is toch beter. Ik denk dat die gaatjes toch het misschien door het kleinere oppervlak de remwerking verminderen. Dan maar wat meer faden, voor dagelijks gebruik geen probleem. Ik neem geen gaatjes meer iig.
@holo; veel 4-6 cylinder remblokken zijn gelijk, check anders toch even bij je leverancier of de importeur voor NL http://www.rstrade.nl. Let wel goed op dat inremmen van RedStuff langer kan duren dan je gewend bent..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan