Video in op Navi Pro?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
AlexS

Video in op Navi Pro?

Bericht door AlexS » 13 mar 2012, 11:37

Hallo mensen,

een vriend van me heeft een mooie E61 530d uit 2004 gekocht, waar hij allerlei leuke uitbreidingen op wil. Zijn nieuwste ontdekking is een achteruitrijd-camera, die niet al te duur zijn via Ebay.

Uiteraard was zijn vraag dan ook hoe dit aan te sluiten en waar, na wat zoekwerk hier kom ik daar ook niet helemaal uit. Heeft er dus iemand ervaring met het aansluiten van een losse camera op dit navi systeem? Zelf heb ik het ernstige vermoeden dat dit vast niet kan op de bestaande bedrading en dat het via een TV/Video module zou moeten.

Ik hoor het graag!! Alvast dank voor de hulp.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

E60pro

Re: Video in op Navi Pro?

Bericht door E60pro » 13 mar 2012, 18:08

Ik heb het zelf ingebouwd en je bent inderdaad een externe video module nodig ofwel van BMW of van een alternatieve fabrikant zo als Dension of wat dan ook.

Je bent in je entertainment de optie TV nodig om een camera te kunnen gebruiken.
Hoe dan ook ook al zou je dit allemaal doen werkt het niet super want om het beeld achter je te kunnen zien moet je dus je PDC scherm weg klikken of gewoon helemaal uitzetten maar dan nog krijg je alleen beeld als je hem op dat moment op TV hebt staan.
Als hij bijvoorbeeld op CD of Radio staat dan schakelt hij niet automatisch naar TV scherm wat best irritant is.
Dus om de hele installatie aan te schaffen voor de achteruitrijdcamera zou ik niet doen.

AlexS

Bericht door AlexS » 13 mar 2012, 18:31

Kijk, dat is pas goeie info! Thx daarvoor. ik zag zelf sowieso niet de meerwaarde t.o.v. parkeersensoren maar zeker met al die kosten is t redelijk onzinnig volgens mij.

Nogmaals dank!!

E60pro

Bericht door E60pro » 13 mar 2012, 20:52

Aan de andere kant is de standaard installatie van BMW vrij beperkt en zal hij al vrij snel een uitbreiding willen waarop hij muziek van een USB kan afspelen.
Dan zou ik wel voor de Dension Gateway gaan en tja als je die dan toch hebt kan je even goed er nog 200 tegen aangooien voor de Video Router en dan eventueel nog 50 voor de camera als je toch bezig bent. :leip:

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 13 mar 2012, 23:05

E60pro, hoe vaak kijk je nu echt video tijdens het rijden?
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

AlexS

Bericht door AlexS » 14 mar 2012, 10:09

Naah, weet je; ik denk gewoon dat hij dacht voor 5 tientjes een achteruitrij camera te hebben die meteen werkte. Denk niet dat ie de interesse heeft omdat allemaal te doen, temeer hij ook met de beroemde niveauregeling storing rondrijdt (nog wel). Als ie dat geld al zal uitgeven gaat het eerder daarheen vermoed ik..

Uiteraard wel bedankt voor het meedenken, als ie al zover zou zijn denk ik inderdaad dat ie maar aan een Dension moet die voorbereid is aan de evt uitbreidingen.

Ralph

Bericht door Ralph » 14 mar 2012, 16:11

Goedkoopste is om gewoon in de spiegel te kijken bij het inparkeren ;)
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

E60pro

Bericht door E60pro » 14 mar 2012, 16:40

@BMW_Lover Altijd, sinds ik de AVR heb geinstalleerd draai ik vrijwel alleen nog maar muziek met clip.
Ik download gewoon in 1 keer de hele top40 met clip en draai die vervolgens af in de auto.
Daarnaast heb ik in de kofferbak een dvdspeler op USB en daar heb ik een kleine 30gig aan films op staan die ik nog niet gezien heb maar een film zien in de auto doe je niet zo snel, of je zou al gereden moeten worden.

AlexS

Bericht door AlexS » 17 mar 2012, 09:28

@E60Pro; dus wat je eigenlijk zoekt aan uitbreiding voor je E60 is een chauffeur? :driving:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”