Ik weet niet waar ik dit topic moest plaatsen (bij Algemeen Forum zie ik geen juiste rubriek) maar het gaat om het volgende:
Eind december heb ik via onderdelijnlijn.nl een ABS pomp gekocht voor mijn BMW. Het ging mij met name om de ABS computer die er ook op zat. Ik heb deze aanvraag gedaan op basis van part number en kenteken.
Hierop kreeg ik een 2/3-tal reacties waaronder van Venema auto onderdelen met het juiste part number. Hierna ben ik met hen in zee gegaan en hebben ze de ABS pomp opgestuurd (friesland is voor mij niet om de hoek).
Ik ben zelf niet technisch dus toen ik bij m'n monteur kwam zag hij al direct dat dit de verkeerde ABS computer was (1/2 weken later). Dit bleek de ABS pomp te zijn voor het pre-facelift model en komt toevallig wel uit 2001 net als mijn auto.
Dit heb ik hierna gemeld bij Venema, zij gaven aan dat deze gewoon uit een 320D uit 2001 komt en dat ze geen electronische onderdelen terug nemen. Ik heb aangegeven dat ze dus het verkeerde part number op de ABS pomp hebben gezet. Ze gaven nu aan een uitzondering te maken en de ABS pomp terug te nemen, te verkopen zodat ik mijn geld terug krijg. En als het te lang zou duren (2/3 maanden) dat ik 80% van m'n geld terug zou krijgen. Ik heb uiteraard aangegeven dat ik al m'n geld terug wil maar hierop gaven ze aan dat ze nu al een uitzondering maken dus ben ik daarmee akkoord gegaan (tot zover ging het telefonisch). De afspraken heb ik hierna per mail bevestigd.
Begin maart heb ik een mail gestuurd of de pomp al verkocht is, geen reactie. Gisteren nog een reminder gestuurd waarop ik te horen krijg dat deze nog niet verkocht is en zodra hij verkocht is ik m'n geld krijg. Daarna terug gemailt wat de afspraken zijn, ik kreeg toen deze reactie:
Nee ik heb gezegd ik denk dat hij binnen een aantal maanden wel verkocht is.
Als ik gezegd had dat we het 2/3 maanden zouden aankijken dan had ik je het geld meteen al terug gestuurd daar hoef ik het niet een aantal maanden voor aan te kijken.
Het is elektronisch dus daarom deze oplossing voor jou omdat wij het uberhaupt niet retour nemen (wat jou ook al duidelijk was).
Zoals al eerder gezegd je krijgt per direct antw. wanneer de pomp verkocht is.
Wanneer je er zelf iemand voor weet dan moet je het ook zeggen dan sturen we hem weer naar je toe
Terug gemailt dat ik geen jaar ga wachten, nogmaals aangegeven dat zij het verkeerde part number hebben opgegeven en dat ik na 2/3 maanden of 80% van m'n geld zou terug krijgen of andere onderdelen (waar ik eigenlijk niet op zit te wachten). Daar heb ik nog geen reactie op gehad maar ik heb het gevoel dat ik flink in de zeik wordt genomen.
Nu heb ik helaas geen rechtbijstandsverzekering (m'n vriendin is wel juriste dus die kan nog wel wat brieven opstellen indien nodig).
Wat zouden jullie doen in dit geval of heeft er iemand wellicht al iets soortgelijks meegemaakt?
Thanks alvast voor de reacties!
Gr. Joost
P.s. niet geheel onbelangrijk: ik heb 210 euro betaald voor de ABS pomp dus het gaat niet om 3 tientjes

P.s. 2 ik had misschien van begin af aan er harder in moeten zitten wat betreft verkeerde part number maargoed ik dacht wellicht is het beter om 'vriendelijk' te blijven voor een goede afloop...
P.s 3 ik ben helaas niet de enige gedupeerde: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1300128135