Koop niks bij Venema auto onderdelen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Quadrantz

Koop niks bij Venema auto onderdelen

Bericht door Quadrantz » 13 mar 2012, 11:00

Bimmer fans,

Ik weet niet waar ik dit topic moest plaatsen (bij Algemeen Forum zie ik geen juiste rubriek) maar het gaat om het volgende:

Eind december heb ik via onderdelijnlijn.nl een ABS pomp gekocht voor mijn BMW. Het ging mij met name om de ABS computer die er ook op zat. Ik heb deze aanvraag gedaan op basis van part number en kenteken.

Hierop kreeg ik een 2/3-tal reacties waaronder van Venema auto onderdelen met het juiste part number. Hierna ben ik met hen in zee gegaan en hebben ze de ABS pomp opgestuurd (friesland is voor mij niet om de hoek).

Ik ben zelf niet technisch dus toen ik bij m'n monteur kwam zag hij al direct dat dit de verkeerde ABS computer was (1/2 weken later). Dit bleek de ABS pomp te zijn voor het pre-facelift model en komt toevallig wel uit 2001 net als mijn auto.

Dit heb ik hierna gemeld bij Venema, zij gaven aan dat deze gewoon uit een 320D uit 2001 komt en dat ze geen electronische onderdelen terug nemen. Ik heb aangegeven dat ze dus het verkeerde part number op de ABS pomp hebben gezet. Ze gaven nu aan een uitzondering te maken en de ABS pomp terug te nemen, te verkopen zodat ik mijn geld terug krijg. En als het te lang zou duren (2/3 maanden) dat ik 80% van m'n geld terug zou krijgen. Ik heb uiteraard aangegeven dat ik al m'n geld terug wil maar hierop gaven ze aan dat ze nu al een uitzondering maken dus ben ik daarmee akkoord gegaan (tot zover ging het telefonisch). De afspraken heb ik hierna per mail bevestigd.

Begin maart heb ik een mail gestuurd of de pomp al verkocht is, geen reactie. Gisteren nog een reminder gestuurd waarop ik te horen krijg dat deze nog niet verkocht is en zodra hij verkocht is ik m'n geld krijg. Daarna terug gemailt wat de afspraken zijn, ik kreeg toen deze reactie:

Nee ik heb gezegd ik denk dat hij binnen een aantal maanden wel verkocht is.
Als ik gezegd had dat we het 2/3 maanden zouden aankijken dan had ik je het geld meteen al terug gestuurd daar hoef ik het niet een aantal maanden voor aan te kijken.
Het is elektronisch dus daarom deze oplossing voor jou omdat wij het uberhaupt niet retour nemen (wat jou ook al duidelijk was).
Zoals al eerder gezegd je krijgt per direct antw. wanneer de pomp verkocht is.
Wanneer je er zelf iemand voor weet dan moet je het ook zeggen dan sturen we hem weer naar je toe

Terug gemailt dat ik geen jaar ga wachten, nogmaals aangegeven dat zij het verkeerde part number hebben opgegeven en dat ik na 2/3 maanden of 80% van m'n geld zou terug krijgen of andere onderdelen (waar ik eigenlijk niet op zit te wachten). Daar heb ik nog geen reactie op gehad maar ik heb het gevoel dat ik flink in de zeik wordt genomen.

Nu heb ik helaas geen rechtbijstandsverzekering (m'n vriendin is wel juriste dus die kan nog wel wat brieven opstellen indien nodig).

Wat zouden jullie doen in dit geval of heeft er iemand wellicht al iets soortgelijks meegemaakt?

Thanks alvast voor de reacties!

Gr. Joost

P.s. niet geheel onbelangrijk: ik heb 210 euro betaald voor de ABS pomp dus het gaat niet om 3 tientjes :(
P.s. 2 ik had misschien van begin af aan er harder in moeten zitten wat betreft verkeerde part number maargoed ik dacht wellicht is het beter om 'vriendelijk' te blijven voor een goede afloop...
P.s 3 ik ben helaas niet de enige gedupeerde: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1300128135
Laatst gewijzigd door Quadrantz op 13 mar 2012, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

dw70

Re: Koop niks bij Venema auto onderdelen

Bericht door dw70 » 13 mar 2012, 11:30

Venema auto onderdelen?
Gaat die zo met zijn klanten om? Fijn dat je ons dat laat weten. Al is het natuurlijk zwaar balen dat dit je overkomt. Zo werkt de ruilhandel niet.
Zal ik er in ieder geval nooit wat van afnemen via de onderdelenlijn! Die sturen maar wat.

Hun fout als jij de matching numbers doorgeeft. Dan kun je niks verkeerds leveren als je matching numbers vraagt. Doen ze dat toch, is dat hun fout. Of dat een elektronisch onderdeel is of niet doet er niet toe.

Ik weet niet of je de onderdelenlijn een feedback over deze zaak kunt geven want ook zij schieten niks op met dit soort bedrijven die gewoon niet presteren.

Zelf had ik toch naar friesland gereden. Uitdraai meenemen wat je via de onderdelenlijn gevraagd hebt en de mailtjes van de aanbieding van hun kant, dat ze dit onderdeel hebben.
Wat er dan zou gebeuren weet ik niet, maar oeverloos mailen brengt niks.

Succes.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

vegito

Bericht door vegito » 13 mar 2012, 11:39

ik koop nergens anders dan bij dparts, of blparts die zijn keigoed
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 13 mar 2012, 11:42

Thanks voor de reacties!

Ik kwam net nog een ander topic tegen met slechte ervaring met Venema (gelijkwaardige situatie) --> zie PS 3 in starttopic.

Vanaaf m'n vriendin maar even vragen om alvast een brief op te stellen.....

basss

Bericht door basss » 13 mar 2012, 12:14

Quadrantz schreef:
Vanaaf m'n vriendin maar even vragen om alvast een brief op te stellen.....
Lekker makkelijk... :whistle:

SubCityZero

Bericht door SubCityZero » 13 mar 2012, 13:17

Gadver wat een slecht bedrijf! Tweede hands onderdelen verkopen, en niet terug willen nemen .. Dan is het hun fout dat ze het verkeerde onderdeel stuurden, en dan nog jouw een poot willen uitdraaien, door jouw te negeren, en anders slechts 80% willen betalen voor de oorspronkelijke prijs, terwijl ze jouw nergens mee geholpen hebben ..
Waar hebben hun dan die 20% aan verdient :S ze hebben jouw alleen maar ellende gebracht.
Zou als ik jouw was, dit tot de bodem uitzoeken, en niet over je heen laten lopen, als het niet om al te veel geld gaat, maakt niet uit, principe kwestie.

Goed dat je het even meldt in ieder geval, ik woon in Friesland, dus als ik een keer wat nodig heb, was ik vast wel ooit daar beland, maar nu weet ik dat ik daar met 100km omheen moet rijden. Jammer dat er zulke toko's bestaan.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998

crossfire

Bericht door crossfire » 13 mar 2012, 18:37

drijgen met de pers....
rijdende rechter wil vast wel dit behandelen en vooral mijn de voorgeschiedenis van zijn bedrijf is dit niet best voor hem(en er mooi nog even bij vermelden dat je hoopt dat het hun niet schaad..)

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 13 mar 2012, 19:57

Zow zojuist nog even gebeld met Jeroen. Rond 10 voor half 6 had ik al gebeld, met een kwartier zou ik terug gebeld worden. Na 20-25min ben ik nog niet terug gebeld en ben ik zelf gaan bellen. Vaak in gesprek en 2x ging die helemaal over. 3e keer werd er opgepakt en was hij niet zo vriendelijk meer, hij had gezegd dat hij terug zou bellen en dan doet hij dat ook (waren zijn woorden).

Ik gaf aan dat het inmiddels een half uur duurde en ze 18u gingen sluiten en ik nu wel wilde weten hoe we dit gaan oplossen. Al zou hij tot 20u moeten werken dat maakte niks uit hij zou mij nog terug bellen.

Afijn zojuist aan de lijn gehad: hij gaf nog even aan dat hij het aardig druk had toen ik belde en vandoor zo reageerde. Nogmaals aangegeven dat ik mijn geld terug wil omdat ik het verkeerde artikel heb ontvangen. Hij gaf aan dat deze abs pomp uit een 320D facelift komt. Aangegeven dat het artikelnummer zeker niet overeenkomt en dat hij dat op bmwfans.info kan zien.

Hij had nog een paar van deze zaken lopen en het was ook één keer zijn schuld gaf hij toe maargoed geld terug geven gaat echt niet zei die. Ik kan op de site kijken of ik andere onderdelen wil voor 160 euro ipv de 200 dat de ABS pomp was (10 euro verzendkosten).

Of nog wachten totdat hij verkocht is, hij had al 2 aanvragen gehad voor de ABS pomp maar dat ging niet door en hij zou eerst deze verkopen ipv de andere die hij nog heeft liggen (YEAH RIGHT)....

Maargoed ik ben toch maar even rustig gebleven (eerste gesprek was ik wel goed pissed) anders krijg ik straks helemaal niks meer :(

Ik ben helaas niet de enige zoals al op de opgelicht site staat. Ze reageren op onderdelenlijn.nl dat ze het artikel hebben, ze zetten het artikelnummer erop uit de aanvraag en versturen het. Vervolgens geven ze aan dat ze geen elektronische onderdelen terug nemen. Lekker makkelijk!

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 13 mar 2012, 21:24

Is die gozer daar de baas! anders hogerop spelen. Vraag naar de eigenaar. Iets niet terug "kunnen" nemen is natuurlijk Bullshit. het kan altijd maar men wil het niet
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

crossfire

Bericht door crossfire » 13 mar 2012, 22:13

als jij het onderdeel nummer kunt geven aan mij wat jij nodig hebt wil ik wel eens contact opnemen en kijken of hij weer dit product aan probeert te smeren

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 13 mar 2012, 22:20

@DJLeonardo: klopt hij is de baas (Jeroen Venema).
@Crossfire: eerst maar even zorgen dat ik mijn onderdelen krijg --> rechter koplamp (alleen het glas), bij die van mij zit een scheur. Andere linkermistlamp (zit ook een scheur in) en wellicht de deurpanelen en dan alleen de handvatten (ik weet niet of deze los te demonteren/monteren zijn).

crossfire

Bericht door crossfire » 13 mar 2012, 22:32

Prima!

///Monster

Bericht door ///Monster » 13 mar 2012, 22:34

Waarom ga je niet even langs? Gewoon een dag voor uit trekken.. Ik zou het wel doen als ik 200 euro van iemand zou krijgen

benmaassen

Bericht door benmaassen » 13 mar 2012, 22:40

gewoon zijn e mail en fax plat leggen :-)
Is heel makkelijk te doen en kost hem veel geld.
Boontje komt om zijn loontje
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

Sjonnie

Bericht door Sjonnie » 13 mar 2012, 23:28

///Monster schreef:Waarom ga je niet even langs? Gewoon een dag voor uit trekken.. Ik zou het wel doen als ik 200 euro van iemand zou krijgen
+1

Al zou het me 400 euro kosten, om die 200 e uro terug te krijgen!

Maarja, ik sta ook bekend om mijn eigenwijsheid... :P

Face to face praat nog altijd het makkelijkst, zo kun je de ander ook beter inschatten.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
'08 BMW E61 525dA T

Plaats reactie