originele km stand zichtbaar maken
originele km stand zichtbaar maken
Wie kan me helpen?
Ben van plan om dinsdag te gaan kijken naar een 330i touring van 2001.
Duitse import met iets meer dan een ton op de klok.
Er kan natuurlijk gerommelt zijn met de stand, kan ik de origine stand ergens aan zien.
Ik heb gehoord dat je de dagtellerknop ingedrukt moet houden en de slutel moet draaien in de acc stand, en dat dan heleboel lampjes gaan branden tellers even doorslaan, en dat er getallen op de display verschijnen.
Daar schijnt dan in iedergeval de originel stand in te staan.
Wie weet hoe dit precies gaat????
Alvast bedankt voor het advies!
Ben van plan om dinsdag te gaan kijken naar een 330i touring van 2001.
Duitse import met iets meer dan een ton op de klok.
Er kan natuurlijk gerommelt zijn met de stand, kan ik de origine stand ergens aan zien.
Ik heb gehoord dat je de dagtellerknop ingedrukt moet houden en de slutel moet draaien in de acc stand, en dat dan heleboel lampjes gaan branden tellers even doorslaan, en dat er getallen op de display verschijnen.
Daar schijnt dan in iedergeval de originel stand in te staan.
Wie weet hoe dit precies gaat????
Alvast bedankt voor het advies!
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Re: originele km stand zichtbaar maken
Bedankt voor de info, had niet gezien dat ik me voor kon stellen, nooit eerder een forum actief bezocht.
Hoe kan ik het beste deze auto beoordelen, dwz waar kan ik aan zien dat de auto 1, 2 of wellicht 3 ton gereden heeft.
Heb al ergens info gezien dat het onderhousboekje goed bekeken moet worden op veranderen van getallen en nieuw ingenioet binnen werk etc.
Hoe kan ik het beste deze auto beoordelen, dwz waar kan ik aan zien dat de auto 1, 2 of wellicht 3 ton gereden heeft.
Heb al ergens info gezien dat het onderhousboekje goed bekeken moet worden op veranderen van getallen en nieuw ingenioet binnen werk etc.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
- Sensenmann
broer, klik even op de tweede " klik " in de post van Jurgen 
EDIT: was effe te vlug, hier kunnen we nog niks mee ha ha.
ga weer aan de ZoMiBo
EDIT: was effe te vlug, hier kunnen we nog niks mee ha ha.
ga weer aan de ZoMiBo
Ik weet niet of ik kan wachten tot morgen
, ben vanmorgen ook vrij...
waar mag ik op letten?
waar mag ik op letten?
als er aan de km-stand is gerommeld kun je dat zien, doordat er dan een punt achter de km-stand staat.
subframe achter controleren op scheuren. (is info over te vinden hier op het forum) verder alle standaard dingen zoals fusee, rest van de draagarmen.
subframe achter controleren op scheuren. (is info over te vinden hier op het forum) verder alle standaard dingen zoals fusee, rest van de draagarmen.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Is niet altijd het geval helaas...als ze het goed doen niet namelijkdoordat er dan een punt achter de km-stand staat.
Die punt krijg je als de teller in de lichtmodule niet overeenkomt met de teller in het instrumentencluster.
Dus als je beide *ahem* "corrigeert" krijg je dat puntje niet.
Dus als je beide *ahem* "corrigeert" krijg je dat puntje niet.
- DJLeonardo
Er zijn overigens 3 plaatsen waar de km stand wordt opgeslagen. Ben ff kwijt waar de 3e plaats was.
Alle tekenen van een hoge km stand:
versleten stuur (kan nieuwe in gezet zijn)
versleten interieur (kan nieuw in gezet zijn) pook en handrem
extreme slijtplekken deurgrepen binnen en buiten.
Helaas zeggen de meeste dingen alleen iets over hoevaak er in- en uitgestapt is. Veel duitse auto's maken langere ritten wat natuurlijk relatief beter is voor de auto dan korte ritjes. Die auto's zullen dan minder in- en uitstap slijtage hebben maar kunnen de stoelen b.v. wel zijn doorgezakt.
Ik zou vooral letten op tekenen van vroegere schade.
Je kan kijken naar de gordels, daar moet een oranje label aan zitten met het originele bouwjaar. Als het een ander bouwjaar is zijn de gordels vervangen wat kan duiden op een ongeval. Je kan kijken naar de zij en achterruiten. Als 1 of meer daarvan vervangen zijn door niet origineel kan dat door een vroegere schade komen.
Verder letten op trillen bij remmen, is meestal draagarmrubbers of kromme schijven. Kan vervangen worden.
Een ratelend geluid van de motor kan een DISA klep zijn. Kost nog geen 100 euro.
Let op of slangen niet hard en poreus zijn geworden, e.v. scheurtjes.
Puntlassen in de achterbak nakijken (subframe) Heel belangrijk want de coulance periode daarvan was 10 jaar en is in dit geval dus verstreken en het is een hele dure reparatie. In 2001 is het frame wel versterkt dus de bij de facelifts komt het veel minder voor.
De 330 mag olie verbruiken overigens. Het wordt op den duur wel steeds meer. Mijne heeft bijna 2 ton gelopen en gebruikt ongeveer een liter per 5000-6000 km. Dit is geen kwaal maar normaal bij 3.0 blokken. De BMW grens ligt bij 1 liter per 1000 km.
Ik zou hoedanook de auto laten keuren bij de duitse TUV (aankoopkeuring). Als je slim bent laat je het de koper doen, daar heeft hij altijd wat aan als hij de auto wil verkopen Je kan afspreken de kosten voor je rekening te nemen als je de auto koopt Het kost nog geen 100 euro overigens.
Verder natuurlijk goed kijken naar het boekje. Als alle handschriften hetzelfde zijn is dat vreemd. Let op stempels van de garage waar de beurt is gedaan. De eerste beurten moeten natuurlijk door de dealer zelf zijn gedaan. Zoek de dealer op en kijk ofe het logisch is dat de auto daarvandaan komt (dat het b.v. niet aan de andere kant van Duitsland is) en of het klopt met het verhaal van de verkoper.
Alle tekenen van een hoge km stand:
versleten stuur (kan nieuwe in gezet zijn)
versleten interieur (kan nieuw in gezet zijn) pook en handrem
extreme slijtplekken deurgrepen binnen en buiten.
Helaas zeggen de meeste dingen alleen iets over hoevaak er in- en uitgestapt is. Veel duitse auto's maken langere ritten wat natuurlijk relatief beter is voor de auto dan korte ritjes. Die auto's zullen dan minder in- en uitstap slijtage hebben maar kunnen de stoelen b.v. wel zijn doorgezakt.
Ik zou vooral letten op tekenen van vroegere schade.
Je kan kijken naar de gordels, daar moet een oranje label aan zitten met het originele bouwjaar. Als het een ander bouwjaar is zijn de gordels vervangen wat kan duiden op een ongeval. Je kan kijken naar de zij en achterruiten. Als 1 of meer daarvan vervangen zijn door niet origineel kan dat door een vroegere schade komen.
Verder letten op trillen bij remmen, is meestal draagarmrubbers of kromme schijven. Kan vervangen worden.
Een ratelend geluid van de motor kan een DISA klep zijn. Kost nog geen 100 euro.
Let op of slangen niet hard en poreus zijn geworden, e.v. scheurtjes.
Puntlassen in de achterbak nakijken (subframe) Heel belangrijk want de coulance periode daarvan was 10 jaar en is in dit geval dus verstreken en het is een hele dure reparatie. In 2001 is het frame wel versterkt dus de bij de facelifts komt het veel minder voor.
De 330 mag olie verbruiken overigens. Het wordt op den duur wel steeds meer. Mijne heeft bijna 2 ton gelopen en gebruikt ongeveer een liter per 5000-6000 km. Dit is geen kwaal maar normaal bij 3.0 blokken. De BMW grens ligt bij 1 liter per 1000 km.
Ik zou hoedanook de auto laten keuren bij de duitse TUV (aankoopkeuring). Als je slim bent laat je het de koper doen, daar heeft hij altijd wat aan als hij de auto wil verkopen Je kan afspreken de kosten voor je rekening te nemen als je de auto koopt Het kost nog geen 100 euro overigens.
Verder natuurlijk goed kijken naar het boekje. Als alle handschriften hetzelfde zijn is dat vreemd. Let op stempels van de garage waar de beurt is gedaan. De eerste beurten moeten natuurlijk door de dealer zelf zijn gedaan. Zoek de dealer op en kijk ofe het logisch is dat de auto daarvandaan komt (dat het b.v. niet aan de andere kant van Duitsland is) en of het klopt met het verhaal van de verkoper.
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 05 mar 2012, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Een Duitser met een lage kilometerstand moet er gewoon boekjes bij hebben, dat is de enige manier. Over het algemeen hebben Duitsers ook altijd boekjes erbij. Juist bij dit soort auto's zijn de eigenaren zeer stipt en nauwkeurig bij de buren. Geen boekjes?? Ga er vanuit dat de stand niet klopt.
Laatst heb ik in een 330D van 2002 gereden die auto zou 210.000km hebben gereden. Geen boekjes aanwezig maar volgens de verkoper kon je het wel voelen...... Nou dat voel je dus niet. Mijn 320D met 3ton+ reed beter
Laatst heb ik in een 330D van 2002 gereden die auto zou 210.000km hebben gereden. Geen boekjes aanwezig maar volgens de verkoper kon je het wel voelen...... Nou dat voel je dus niet. Mijn 320D met 3ton+ reed beter
-
black diablo
Stap 1: BMW scanner aanschaffen( 50 euro ofzo)
Stap 2: LCM, IKE, DME, (naamkwijt) bekijken
Stap 3: Komen ze allen overeen, maar nog niet overtuigd sleutel laten uitlezen bij de dealer.
Een e46 heeft namelijk 5 storage plaatsen voor de km stand.
Waarvan de IKE en sleutel bijna onmogelijk zijn te decoderen.
Allemaal oke? Auto ziet er goed uit? Dan kun je ervanuitgaan dat de km stand klopt.
Meestal worden ze ook pas teruggedraaid bij invoering.
Hoop dat je er wat aan hebt
Stap 2: LCM, IKE, DME, (naamkwijt) bekijken
Stap 3: Komen ze allen overeen, maar nog niet overtuigd sleutel laten uitlezen bij de dealer.
Een e46 heeft namelijk 5 storage plaatsen voor de km stand.
Waarvan de IKE en sleutel bijna onmogelijk zijn te decoderen.
Allemaal oke? Auto ziet er goed uit? Dan kun je ervanuitgaan dat de km stand klopt.
Meestal worden ze ook pas teruggedraaid bij invoering.
Hoop dat je er wat aan hebt
Sleutel uitlezen bij de dealer zegt 0,nada.... Die check heb ik bij een proefrit eens gedaan toen ik zelf in de navi een andere stand terug vond dan dat op de teller stond. De dealer las dooddleuk de terug gedraaide stand af van de sleutel.
-
black diablo
Het is niet alleen de sleutel.
Je moet checken of alle 5 elementen overeen komen.
Maar zoals ik al zei als alle elementen overeen komen en de wagen ziet er nog netjes uit,
Kun je vrijwel op aan dat de auto niet is teruggedraaid.
Je moet checken of alle 5 elementen overeen komen.
Maar zoals ik al zei als alle elementen overeen komen en de wagen ziet er nog netjes uit,
Kun je vrijwel op aan dat de auto niet is teruggedraaid.
iedereen hartelijk dank voor alle info!!!
vandaag met broerlief wezen kijken.
en gereden natuurlijk
alles zag er uit zoals je kunt verwachten bij een auto van deze leeftijd, niets verder mooier gemaakt of iets.
aan de sludge aanslag is wel te zien dat er niet alleen lange stukken gereden zijn.
boekjes erbij originele sticker en 3 dealerstempels en de laatste een universeelgarage.
lijkt allemaal te kloppen,100% garantie daarvoor heb je natuurlijk nooit.
auto loopt goed, start in 1 keer, loopt vrij geruisloos, trekt zo naar illegale sneheden, spoort rechtuit, trilt en trekt niet met remmen, geen bijgeluiden over een hobbelpad (ja we hebben alles geprobeerd, mocht van de verkoper "je mag er alles mee doen"
)
mijn ex renault van 2004 heeft nooit zo stevig aangevoeld, leek wel playmobilplastic in vergelijking met deze.....
Als ik de auto heb heb gaan we wel even wat onderhoud doen, volgens het boekje is het 11.000km geleden.
en wat kleine dingetjes netjes maken.
hij moet eerst ingevoerd worden, en apk erop en de motorkap had beetje steenslag en een kras die word gespoten voor wat extra geld.
dus ik ga 1 a 2 weekjes wachten......
vandaag met broerlief wezen kijken.
en gereden natuurlijk
alles zag er uit zoals je kunt verwachten bij een auto van deze leeftijd, niets verder mooier gemaakt of iets.
aan de sludge aanslag is wel te zien dat er niet alleen lange stukken gereden zijn.
boekjes erbij originele sticker en 3 dealerstempels en de laatste een universeelgarage.
lijkt allemaal te kloppen,100% garantie daarvoor heb je natuurlijk nooit.
auto loopt goed, start in 1 keer, loopt vrij geruisloos, trekt zo naar illegale sneheden, spoort rechtuit, trilt en trekt niet met remmen, geen bijgeluiden over een hobbelpad (ja we hebben alles geprobeerd, mocht van de verkoper "je mag er alles mee doen"
mijn ex renault van 2004 heeft nooit zo stevig aangevoeld, leek wel playmobilplastic in vergelijking met deze.....
Als ik de auto heb heb gaan we wel even wat onderhoud doen, volgens het boekje is het 11.000km geleden.
en wat kleine dingetjes netjes maken.
hij moet eerst ingevoerd worden, en apk erop en de motorkap had beetje steenslag en een kras die word gespoten voor wat extra geld.
dus ik ga 1 a 2 weekjes wachten......
En weet iemad of er ook 16inch onder deze auto past?
Had net een set winterbanden voor de vorige auto gekocht en dat is 16 inch (kan ik ze overlaten zetten op 16inch bmw velgen)
Ik heb ergens wat gelezen dacht ik dat het niet zou passen ivm de remmen?
Groeten.
Had net een set winterbanden voor de vorige auto gekocht en dat is 16 inch (kan ik ze overlaten zetten op 16inch bmw velgen)
Ik heb ergens wat gelezen dacht ik dat het niet zou passen ivm de remmen?
Groeten.
Nee, past niet. Minimaal 17" ivm de remschijven en klauwen.
Althans, zo was het op mijn 330Ci, neem aan dat de schijven daarvan hetzelfde zijn.
Althans, zo was het op mijn 330Ci, neem aan dat de schijven daarvan hetzelfde zijn.