Nummering van de cilinders bij 330 cd

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dbarun

Nummering van de cilinders bij 330 cd

Bericht door dbarun » 27 feb 2012, 23:16

Kan iemand me vertellen waar zich cilinder 1 en waar cilinder 6 bevinden bij een 330 cd. Ik moet gloeibougies 5 en 6 vervangen en weet dus niet of dat de voorste twee of de achterste twee zijn (als je voor de auto staat en onder de motorkap kijkt).
Thanks

mechanic01
Berichten: 280
Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:52

Re: Nummering van de cilinders bij 330 cd

Bericht door mechanic01 » 27 feb 2012, 23:22

volgens mij tellen ze vanaf de distributie zijde.

Tip: vervang ze allemaal

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: Nummering van de cilinders bij 330 cd

Bericht door Verheeske » 28 feb 2012, 16:45

bij de voorbumper beginnen met tellen. dus voor jou de laatste 2.
-- Houdoe wanne --

dbarun

Re: Nummering van de cilinders bij 330 cd

Bericht door dbarun » 01 mar 2012, 15:38

Thanks ik heb ze toch maar allemaal vervangen. Alleen er blijven nog steeds cillinder 5 en 6 storing geven (storingcode 4252 en 4262) betekent dit dat ik nu ook mijn voorgloeimodule moet vervangen of kan er iets anders zijn. Storing komt trouwens ook terug na het resetten van de computer.

Gebruikersavatar
marcelgt
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2010, 22:47
Locatie: Übach-Palenberg

Re: Nummering van de cilinders bij 330 cd

Bericht door marcelgt » 02 mar 2012, 15:48

Een kleine wetenswaardigheid: bij alle auto's telt men de cylinders vanaf de distributie richting vliegwiel, behalve bij Franse auto's, daar is de cylinder aan het vliegwiel nummer 1. Dit betekent dat je moet opletten bij Duitse auto's met een PSA blok, dat kan dus afwijken.
6 cylinders horen in lijn te staan!

honnsr
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 feb 2010, 09:11

Re: Nummering van de cilinders bij 330 cd

Bericht door honnsr » 02 mar 2012, 17:38

voorgloeirelais is inderdaad een veel voorkomend probleem, als je de weerstand van de gloeipluggen had gemeten had je het er waarschijnlijk al uit kunnen halen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”