Navi kuren

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
E60pro

Navi kuren

Bericht door E60pro » 25 feb 2012, 18:42

Ik weet niet of het wat met elkaar te maken heeft hoor maar sinds ik de AVR uitbreiding allemaal klaar heb doet mijn navigatie soms vaag.

Bijvoorbeeld : ik sta voor het stoplicht te wachten en op het scherm rijd ik nog steeds door ( gewoon echt kms lang)
Of ik plan een route ergens heen en onder het rijden merk ik dat de navi nog steeds op het begin punt stil staat??

Weet iemand hoe ik kan zien welke software versie ik heb? en hoe deze te updaten?

Ik heb overigens de gehackde 2012 dvds met flitsers gebrand op gewone goedkope dvds misschien dat het daar ook wel van kan komen?

Alle hulp is welkom!

Ralph

Re: Navi kuren

Bericht door Ralph » 25 feb 2012, 22:17

Voor Kopie enkel het beste van het beste gebruiken, bijv Verbatim DVDs.
Maar jou probleem klinkt meer als een GPS probleem.

Check of je GPS antenne goed is aangesloten (blauwe stekker op achterkant ccc. Deze kan normaliter niet losschieten omdat het vergrendeld is.
Heb je een GPS antenne origineel in de haaievin op het dak? Of een losse gps voorin onder het dashboard?
Losse gps antennes onder de dashboard hebben geen optimaal bereik. Beter ergens boven aan de dashboard wegwerken.

In de CCC zit een HIP module (HOST INDEPENDENT POSITION). Als deze niet meer goed functioneert dan werkt de navigatie ook niet meer goed, omdat de juiste positie moeilijk te bepalen is.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

E60pro

Bericht door E60pro » 26 feb 2012, 08:24

Dan komt het denk ik toch door het inbouwen van al de apparatuur.want heb de stekkers toen allemaal los gehad.
Zal vanmiddag eens kijken. Of de. Lauwe stekker wel goed vast zit.

E60pro

Bericht door E60pro » 28 feb 2012, 22:51

Wat ik me toch afvraag he, kan de stekker wel niet goed aangesloten zitten als de navigatie het na 10 minuten wel weer normaal doet?
Dan zou hij het toch helemaal niet niet moeten doen?
En of ik de gps antenne op het dak of onder het dasboard heb zitten zou ik je echt niet met zekerheid kunnen vertellen maar ik denk gewoon op het dak aangezien het in de optielijst van BMW kis staat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”