maar ik denk gooi eerst even een paar liter benzine er in 5 liter auto start meteen naar de pomp gereden en er ging 51 liter in dus op het moment dat hij uitviel zat er nog ruim 4 liter in ook het zelfde probleem gehad bij 70 110 en 60 km tegaan benzine er in en hij rijd weer steeds was de tank niet leeg en volgend de meters ook niet wie o wie kan me helpen
e 46 maakt tank niet leeg
e 46 maakt tank niet leeg
hallo ik heb sinds een jaar een e46 prima auto maar heeft een vreemd kwaaltje mijn tank meter geeft aan dat ik nog 130 km rijden kan en stoptb er dan mee op de digitale meter staat 130 km nog voor lege tank en de normale meter staat ook nog niet in de min dus ik denk groot probleem .
maar ik denk gooi eerst even een paar liter benzine er in 5 liter auto start meteen naar de pomp gereden en er ging 51 liter in dus op het moment dat hij uitviel zat er nog ruim 4 liter in ook het zelfde probleem gehad bij 70 110 en 60 km tegaan benzine er in en hij rijd weer steeds was de tank niet leeg en volgend de meters ook niet wie o wie kan me helpen
Laatst gewijzigd door Gast op 27 feb 2012, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: verplaatst van E36 naar E46 techniek
Reden: verplaatst van E36 naar E46 techniek
Re: e 46 maakt tank niet leeg
Tja, brandstofpomp, vervuilde filters, verstopte of geknikte leidingen... kan zomaar van alles zijn.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
vind het erg vreemd dat hij dit elke keer doet als de tank bijna leeg is
Laatst gewijzigd door Gast op 27 feb 2012, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Als de tank bijna leeg is gaan er een aantal zaken opspelen, zoals een pomp die warmer wordt, eventuele sifonwerking, verminderde doorstroom door vuil dat bezinkt, noem maar op. Wellicht dat dit helpt?
dus jij zegt tank schoonmaken en volgende vraag hoe doe ik dit

Laatst gewijzigd door Gast op 27 feb 2012, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren!
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren!
ka het ook de vlotter zijn

In principe niet de vlotter zelf, omdat deze alleen de tankinhoud weergeeft. Als ik lees dat je motor afslaat en er dan maar 56 liter bij kan, betekent dat dus dat er nog 4-7 liter in je tank zit (max inhoud 60-63 liter). Aangezien je display weergeeft dat je nog een X aantal KM kan rijden, lijkt dat wel te kloppen.
Het ziet er dus naar uit dat de laatste liters gewoon niet naar je motor worden opgevoerd.
Tank schoonmaken kan, maar in eerste instantie denk ik dat het raadzaam kan zijn te zoeken naar defecte delen die je kan uitlezen/meten. Vervuiling KAN een oorzaak zijn, maar er zijn meer mogelijkheden zoals aangegeven.
Het ziet er dus naar uit dat de laatste liters gewoon niet naar je motor worden opgevoerd.
Tank schoonmaken kan, maar in eerste instantie denk ik dat het raadzaam kan zijn te zoeken naar defecte delen die je kan uitlezen/meten. Vervuiling KAN een oorzaak zijn, maar er zijn meer mogelijkheden zoals aangegeven.
Hallo Janboba,
Vertrouw dus nooit op een tankmeter.
Ik rijdt de tank vaak niet leger dan een kwart, liever niet eens mionder dan de helft.
Dan heb je ook nooit een probleem.
Vergeet dan ook niet, dat er ooit problemen kunnen onstaan, zoals vestopte filters doordat de bagger die in de tank kan zitten in de filters word gezogen, dan sta je daar met je goede gedrag, en de auto wil dan helemaal niet meer starten, ondanks dat de tank helemaal word gevuld!!
Afgelopen vrijdag, onze dochter, jaja die wil dus ook niet naar deze reden luisteren, ze was dus aan de beurt, de auto wilde dus ook niet meer starten na brandstof te hebben moeten bijvullen met de jerrycan, hij wilde dus mooi niet aan de gang.
Ja dan komt pa weer in beeld.
Pa kan het weer oplossen!
Ik hoop dat ze het nu eens een keer geleerd heeft, dat het echt niet gezond is om de tank tot de laatste druppel leeg te rijden.
Dat pa niet altijd tot de Joker gebombardeerd kan worden
, als kind lief zonder peut staat, ik ben ook niet altijd thuis!!
Vaak staat in het instructie boekje, " u weet wel dat boekje wat bij de auto geleverd is, wat men vaak niet eens leest ", daar staat vaak hoeveel de inhoud van de tank kan bevatten aan liters brandstof. Dus die 55 liter zou aardig kunnen kloppen.
Ben er bewust van, en kijk eens een aantal keren hoeveel km's u met een tank brandstof rijd, u kunt dus de dagteller raadplegen wanner er getankt dient te worden.
Voornaam is dan wel, dat u zoveel mogelijk dezelfde rijstijl aan dient te houden!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Vertrouw dus nooit op een tankmeter.
Ik rijdt de tank vaak niet leger dan een kwart, liever niet eens mionder dan de helft.
Dan heb je ook nooit een probleem.
Vergeet dan ook niet, dat er ooit problemen kunnen onstaan, zoals vestopte filters doordat de bagger die in de tank kan zitten in de filters word gezogen, dan sta je daar met je goede gedrag, en de auto wil dan helemaal niet meer starten, ondanks dat de tank helemaal word gevuld!!
Afgelopen vrijdag, onze dochter, jaja die wil dus ook niet naar deze reden luisteren, ze was dus aan de beurt, de auto wilde dus ook niet meer starten na brandstof te hebben moeten bijvullen met de jerrycan, hij wilde dus mooi niet aan de gang.
Ja dan komt pa weer in beeld.
Pa kan het weer oplossen!
Ik hoop dat ze het nu eens een keer geleerd heeft, dat het echt niet gezond is om de tank tot de laatste druppel leeg te rijden.
Dat pa niet altijd tot de Joker gebombardeerd kan worden
Vaak staat in het instructie boekje, " u weet wel dat boekje wat bij de auto geleverd is, wat men vaak niet eens leest ", daar staat vaak hoeveel de inhoud van de tank kan bevatten aan liters brandstof. Dus die 55 liter zou aardig kunnen kloppen.
Ben er bewust van, en kijk eens een aantal keren hoeveel km's u met een tank brandstof rijd, u kunt dus de dagteller raadplegen wanner er getankt dient te worden.
Voornaam is dan wel, dat u zoveel mogelijk dezelfde rijstijl aan dient te houden!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
OOk weer wat geleerd 
- largeproject
- Contacteer:
AlexS schreef:Als de tank bijna leeg is gaan er een aantal zaken opspelen, zoals een pomp die warmer wordt, eventuele sifonwerking, verminderde doorstroom door vuil dat bezinkt, noem maar op. Wellicht dat dit helpt?
Vul zal ie niet gauw aanzuigen, daar de aanzuigmond niet op de bodem van de tank zit maar in een appartbakje.
Ik heb destijds bij mijn eigen tank gezien dat onderin vuil zar maar waar het werd aangezogen brandschoon is.
Hebben ze daar gelukkig over nagedacht, da's al heel wat
Goed om te weten in ieder geval.
-
mechanic01
je kunt hem uitlezen om zo te zien welke van de twee vlotters er overleden is.
vaak scheurt de printplaat.
Mocht het je linkervlotter zijn heb ik nog een hagelnieuwe liggen. Orgineel in doos.
vaak scheurt de printplaat.
Mocht het je linkervlotter zijn heb ik nog een hagelnieuwe liggen. Orgineel in doos.