Auto start niet meer ..
- SubCityZero
Auto start niet meer ..
Beste mensen,
Ik heb over een kwartier een crematie, alles geregeld, en heb nu last-minute snel een andere rot auto moeten regelen, omdat de E46 in mijn ogen gewoon onbetrouwbaar is voor zulke gelegenheden.
Zonet met mijn vriendin naar haar huis voor een paar dingen, en ja hoor, EML lampje, en de auto start totaal niet meer. Bij uitlezen kom ik 3 meldingen over de camshaft sensor tegen etc, maar ik weet nog steeds niet waarom de auto nou ook echt niet start.
Heeft iemand een suggestie? Dan kan ik hier vanavond naar kijken na de crematie zodat ik morgen weer naar mijn werk kan. De auto in prima staat gekocht, en nu al zoveel ellende, cilinderslot stuk, ramen die kraken, meldingen over camshaft sensor, voltage meldingen, en ga zo maar door, één ding weet ik wel, deze auto blijft hier niet lang meer op deze manier .. Heb er nog geen enkele keer op kunnen vertrouwen.
Ik heb over een kwartier een crematie, alles geregeld, en heb nu last-minute snel een andere rot auto moeten regelen, omdat de E46 in mijn ogen gewoon onbetrouwbaar is voor zulke gelegenheden.
Zonet met mijn vriendin naar haar huis voor een paar dingen, en ja hoor, EML lampje, en de auto start totaal niet meer. Bij uitlezen kom ik 3 meldingen over de camshaft sensor tegen etc, maar ik weet nog steeds niet waarom de auto nou ook echt niet start.
Heeft iemand een suggestie? Dan kan ik hier vanavond naar kijken na de crematie zodat ik morgen weer naar mijn werk kan. De auto in prima staat gekocht, en nu al zoveel ellende, cilinderslot stuk, ramen die kraken, meldingen over camshaft sensor, voltage meldingen, en ga zo maar door, één ding weet ik wel, deze auto blijft hier niet lang meer op deze manier .. Heb er nog geen enkele keer op kunnen vertrouwen.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Re: Auto start niet meer ..
Allereerst gecondoleerd en sterkte op de crematie.. wat de auto betreft, nokkenas sensoren zijn redelijk berucht. Op het forum kan je er best veel info over vinden, wellicht dat dat je verder kan helpen
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- SubCityZero
Dank jullie, echter, ik had al een Ford Fiesta van mijn moeder geregeld, en toen heb ik gewoon om het maar te proberen de accu los gehaald, bakje koffie gedaan (10 minuten voor de uitvaart) en ineens deed ie het weer :S .. Heel raar. Snap niet waar het nou door komt. Kan de nokkenas ervoor zorgen dat de auto niet aanslaat? Want die meldingen zeggen al een hele tijd dat de 'inlet'- en 'outlet' camshaft sensoren stuk zijn, maar nooit gehad dat ie niet wou aanslaan. Nu is echter wel 'master' camshaft sensor erbij gekomen. Zijn deze sensoren makkelijk te vervangen?
Wat ook bijzonder is, ik had die meldingen al van die sensoren, toen ik bij de garage kwam om alles qua olie rubbers te laten vervangen (1 maand garantie) toen vroeg ik hun het uit te lezen omdat ik wist dat die meldingen er waren, maar hun zeiden dat de auto helemaal geen meldingen meer had, terwijl ik een half uur voor die tijd, en een half uur voor die tijd nog controleerde, en zo waren er al meerdere meldingen waaronder 'seat occupency' en '>12 volts' en '< 12 volts' etc. Inclusief die nokkenas sensoren.
Als het klopt dat er 3 nokkenassensoren zijn, eind van de maand wel vervangen, zijn 20 euro per stuk ongeveer, dus is wel te doen, je kan ze ook schoonmaken, maar ik gooi er voor die prijs liever even snel een nieuwe in.
Wat ook bijzonder is, ik had die meldingen al van die sensoren, toen ik bij de garage kwam om alles qua olie rubbers te laten vervangen (1 maand garantie) toen vroeg ik hun het uit te lezen omdat ik wist dat die meldingen er waren, maar hun zeiden dat de auto helemaal geen meldingen meer had, terwijl ik een half uur voor die tijd, en een half uur voor die tijd nog controleerde, en zo waren er al meerdere meldingen waaronder 'seat occupency' en '>12 volts' en '< 12 volts' etc. Inclusief die nokkenas sensoren.
Als het klopt dat er 3 nokkenassensoren zijn, eind van de maand wel vervangen, zijn 20 euro per stuk ongeveer, dus is wel te doen, je kan ze ook schoonmaken, maar ik gooi er voor die prijs liever even snel een nieuwe in.
Volgens mij zijn het 2 nokkenassensoren (inlaat en uitlaat) en een krukas sensor. Alledrie schijnen ze wel wat klachten te willen geven. Maareeh.... €20 per sensor; praten we dan over nieuwe?? Da's namelijk volgens mij wel héél goedkoop
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Zou maar op iets meer rekenen.
Originele zijn rond de 70 a 80 euro per stuk geloof ik
Krukassensor is iets goedkoper
Originele zijn rond de 70 a 80 euro per stuk geloof ik
Krukassensor is iets goedkoper
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Meyle rond de 50,- euro.
Maar ik zie enkel 1 nokkenassensor en 1 krukassensor? Wat is die andere nokkenassensor? Via RealOEM (voor mijn type althans, M43) zie ik alleen deze 2;
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... laatzijde/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... or-m52m54/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zie enkel 1 nokkenassensor en 1 krukassensor? Wat is die andere nokkenassensor? Via RealOEM (voor mijn type althans, M43) zie ik alleen deze 2;
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... laatzijde/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... or-m52m54/" onclick="window.open(this.href);return false;
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zou goed kunnen dat je er maar 1 hebt voor je nokkenas, dacht even aan een N46 motor.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
- SubCityZero
Zij die via ebay niet goed? Want daar staan ze een stuk goedkoper op ..
Nokkenassensor
Krukassensor
En zou het helpen om de sensoren te schoonmaken? Of betekend dit echt vervangen?
Nokkenassensor
Krukassensor
En zou het helpen om de sensoren te schoonmaken? Of betekend dit echt vervangen?
Voor die paar tientjes zou ik geen nep spul kopen, maar OEM of iets gelijkwaardig.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".