Bericht
door AdE39 » 22 feb 2012, 22:39
Hallo Krakpatsboem,
Hoe staat het met de onderhoud geschiedenis van de BMW, is die goed uitgevoerd?
Als er achterstallig onderhoud is, dan kan daar de kneep wel eens zitten, versleten of mindere bougies, en andere onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.
Dan wil een motor wel eens nukkige kuren vertonen.
Denk daarbij ook eens aan de filters, zoals lucht en benzine filter, te weinig brandstof dus door een dicht zittend filter.
Een te laag brandstof druk, ook nog een goede mogelijkheid.
Een dicht zittend luchtfilter, geeft ook rare bijwerkingen, de motor verstikt.
Bij valse lucht is het toerental juist heel onberekenbaar,,blijft eigenlijk haast hangen zou je zeggen.
De lekkage gaat dus eigenlijk als gasklep werken, dus het stationair zou dan ook iets hoger moeten uitvallen.
Het stationair toerental is dit netjes en constant?
De LMM kan men wel schoonmaken met wat remmenreiniger of motor reiniger, ga er dan niet te bruusk in wrijven, doe dit voorzichtig.
Maak ook eens de krukas censor schoon, indien deze wat vettig is of vuil.
Als de beurten recent zijn uitgevoerd, dan kan het uitlezen ook wel eens een optie wezen.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad