Motor reageerd traag op gaspedaal....

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
krakpatsboem

Motor reageerd traag op gaspedaal....

Bericht door krakpatsboem » 11 jan 2012, 17:15

Hoikes,
Motor reageerd traag op 't gas geven,doch niet in de lage toeren,dan trekt ie goed,maar waaneer ik bijvoorbeeld in derde versnelling plankgas geef valt 't toerental even terug (hoorbaar) en gaat dan pas traag naar 't vermogen,ook op autosnelweg:in 4 de versnelling reageerd hij niet normaal.
Kwestie van gaskabelregeling?Of trekt ie valse lucht?
Weet iemand raad? E39 523i
Groetjes. :zwaai:

bmw528II

Re: Motor reageerd traag op gaspedaal....

Bericht door bmw528II » 15 jan 2012, 15:09

Hmmm het enige wat ik je kan vertellen is dat ik dat juist bij stationair draaien had. Hij zakte terug in toeren, tot bijna 500 toeren. Heel de auto ging trillen enzo. Maar bij het rijden ging het weer goed. Het waren de bougie's die versleten waren. Ik hoop dat dat bij jou het zelfde is, want dat zijn de kosten niet;)!
BMW E39 maakt rijden geweldig

AggieM

Bericht door AggieM » 20 feb 2012, 13:24

klinkt als luchtmassameter, ik had namelijk de zelfde probleem bij mij was het de LMM

AdE39

Bericht door AdE39 » 22 feb 2012, 22:39

Hallo Krakpatsboem,

Hoe staat het met de onderhoud geschiedenis van de BMW, is die goed uitgevoerd?

Als er achterstallig onderhoud is, dan kan daar de kneep wel eens zitten, versleten of mindere bougies, en andere onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.
Dan wil een motor wel eens nukkige kuren vertonen.
Denk daarbij ook eens aan de filters, zoals lucht en benzine filter, te weinig brandstof dus door een dicht zittend filter.
Een te laag brandstof druk, ook nog een goede mogelijkheid.
Een dicht zittend luchtfilter, geeft ook rare bijwerkingen, de motor verstikt.

Bij valse lucht is het toerental juist heel onberekenbaar,,blijft eigenlijk haast hangen zou je zeggen.
De lekkage gaat dus eigenlijk als gasklep werken, dus het stationair zou dan ook iets hoger moeten uitvallen.

Het stationair toerental is dit netjes en constant?

De LMM kan men wel schoonmaken met wat remmenreiniger of motor reiniger, ga er dan niet te bruusk in wrijven, doe dit voorzichtig.
Maak ook eens de krukas censor schoon, indien deze wat vettig is of vuil.

Als de beurten recent zijn uitgevoerd, dan kan het uitlezen ook wel eens een optie wezen.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”