Auto wilt niet starten!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Kaan

Auto wilt niet starten!

Bericht door Kaan » 13 feb 2012, 18:59

Geachte mensen,

Ongeveer een week geleden wilde me auto opeens niet meer starten.
Hij deed perfect helemaal geen problemen rijd even ergens naartoe kom uur later terug en hij wou niet meer starten. Dus heb toen alle zekeringen gecontroleerd in handvakkastje alles was goed daar. Daarna ANWB gebeld na 2 uur te wachten zei die meneer dat er geen spanning op de brandstofpomp stond. Hij probeerde er zelf ook spanning op te zetten lukte ook niet. Dus wou hij hem wegslepen. Ik dacht ik probeer onder tussen zelf wat na een paar keer op de brandstofpomp te tikken deed die het weer.

Vandaag had ik weer hetzelfde probleem er gaat geen brandstof naar de motor. Dus ik heb dezelfde routine weer gedaan en hij deed het wel weer alleen dit keer is die EML lampje blijven branden en hij rijdt ook niet zo goed.

Kunnen jullie mij aub helpen wat er mee aan de hand is en waarom er telkens geen brandstof naar de motor gaat.

Alvast heel erg bedankt.

mvg,

Kaan
ps. Ik rijd een BMW 316 uit 2004

dw70

Re: Auto wilt niet starten!

Bericht door dw70 » 13 feb 2012, 19:32

En is zekering F3 onder de motorkap ook nog in orde?
Benzinepomp relais en DME relais checken (DME= Electronic Control Unit oftwel ECU). Pas als deze 2 SAMEN weer correct functioneren komt er spanning bij de benzinepomp.

Heb je alsnog geen spanning na een relais wissel van de benzinepomp of DME (ook DME is belangrijk, want deze voedt het benzinepomp relais) is je DME kapot. Maar zover is het nog niet.

Deze 2 relais checken.
Volgens mij zitten deze 2 relais aan de onderzijde van je zekeringkast onder de motorkap. Die moeten met een torxschroevendraaier losgenomen worden en de zekeringkast gelift worden. Er zitten 3 relais aan de onderzijde. De groene is voor de claxon. 1 voor DME en 1 voor de pomp. Dat is voor zover ik dat weet. Ik heb geen e46.

Hoop dat iemand van de e46 groep dit bevestigen kan of de relais daar daadwerkelijk zitten.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”