Soms laag toerental
- Bimmergirl87
Soms laag toerental
Hallo allemaal,
heel afentoe heeft mijn auto last van een lage toerental, heb het voornamenlijk tijdens het rijden als de motor al warm is en ga schakelen of stil sta voor een stoplicht, dan zakt hij ineens onder de 1000 toeren (rond de 500 met als gevolg dat de motor gaat trillen)...
Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn?
zoals velen van jullie wel weten had ik laatste een storing in de manegment, deze was verholpen (dacht ik), ze hadden toen een luchtslang vervangen, toen ik de auto had opgehaald begon dit...
Week later weer het lampje branden van de motor manegement, weet uit laten lezen, toen zijn de nokkenas sensor en de lambda sensor vervangen, nu paar weken verder geen problemen meer, alleen hetgeen wat ik hierboven al aangaf...
heel afentoe heeft mijn auto last van een lage toerental, heb het voornamenlijk tijdens het rijden als de motor al warm is en ga schakelen of stil sta voor een stoplicht, dan zakt hij ineens onder de 1000 toeren (rond de 500 met als gevolg dat de motor gaat trillen)...
Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn?
zoals velen van jullie wel weten had ik laatste een storing in de manegment, deze was verholpen (dacht ik), ze hadden toen een luchtslang vervangen, toen ik de auto had opgehaald begon dit...
Week later weer het lampje branden van de motor manegement, weet uit laten lezen, toen zijn de nokkenas sensor en de lambda sensor vervangen, nu paar weken verder geen problemen meer, alleen hetgeen wat ik hierboven al aangaf...
Eens BMW, altijd BMW
- Bimmergirl87
Re: Soms laag toerental
Zou het trouwens aan mijn 'vuile' luchtffilter kunnen liggen?, deze was ik vergeten te vervangen bij de grote beurt, en de garage gaf al aan dat ik deze vergeten was en aan vervanging toe was 
Eens BMW, altijd BMW
-
minada
Voor die paar tientjes zou ik sowieso deze vervangen. Kan altijd natuurlijk!. Je moet je voorstellen dat jezelf door een rietje moet ademen (bij wijze van spreken dan)
En het is 5 minuten werk !!!
En het is 5 minuten werk !!!
- Bimmergirl87
ja die machientjes luisteren erg nauw. Zo rol je van de ene in de andere storing. Maar je weet door het vervangen van onderdelen dat je die fouten kunt uitsluiten.
In een eerder stadium had ik je al eens aangegeven de benzinedruk te laten controleren. Nu keert het fenomeen weer terug. In warme toestand gewoon pet. Vele bmw's hun brandstofpomp zakt in elkaar bij een warme motor toestand (en dus ook opgewarmde pomp). De druk varieert enorm tussen koud en warm.
Druk laten controleren, want een fatsoenlijke nieuwe pomp levert 3,5 Bar af. Doet deze dat nu nog? Het hoeft niet alleen aan de pomp te liggen, want het kan ook nog het drukventiel zijn wat ertussen zit. Maar vaak is het dit niet...
In een eerder stadium had ik je al eens aangegeven de benzinedruk te laten controleren. Nu keert het fenomeen weer terug. In warme toestand gewoon pet. Vele bmw's hun brandstofpomp zakt in elkaar bij een warme motor toestand (en dus ook opgewarmde pomp). De druk varieert enorm tussen koud en warm.
Druk laten controleren, want een fatsoenlijke nieuwe pomp levert 3,5 Bar af. Doet deze dat nu nog? Het hoeft niet alleen aan de pomp te liggen, want het kan ook nog het drukventiel zijn wat ertussen zit. Maar vaak is het dit niet...
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
-
Goliath
Ik zit met precies hetzelfde! De trilling is gelukkig minimaal, heb er dan ook weinig aandacht aan besteed. Heeft dit niet te maken met een vuile ICV (idle control valve)? Lees (vooral op amerikaanse fora) dat deze vaak schoongemaakt worden.
- Bimmergirl87
Ik heb geen idee, hij doet het nu nog steeds !!, hij lijkt het alleen te doen als ik de achterruit verwarming aan heb, of mijn ventilatie hoger zet....Wat kan het nou toch zijn???
Eens BMW, altijd BMW