Gisteren had ik voor het eerst startproblemen met mijn E60 Diesel automaat bij deze extreme temperaturen!
Ik heb pechverhelping moeten laten komen en met startkabels hebben we het gestart gekregen. Wat wel opviel was en daarom heb ik de auto paar x moeten stilleggen en dat is dat er wat rook vanuit ergens de motorblok kwam... het rook niet naar verbrand ofzo maar toch weet ik niet of het echt normaal is????
Paar x terug stilgelegd maar daarna wat laten bollen en is de rook vermindert van weinig tot helemaal niets.
Ik ben op aanraden van de pechverhelper men accu gaan laten meten en yep.. het was nog de allereerste accu die erin gestoken was en die was dus "dood".. . Heb er onmiddelijk een nieuwe in laten steken.
Vandaag is hij gestart na de 2de poging. Ik vraag me wel af waarom hij gewoon niet lekker van de eerste x start? Er zit toch een nieuwe accu in? Of zijn het de bougies of hoe je het ook mag noemen?
Wat ik me ook wel afvraag waarom er bij deze nieuwe auto's geen soort "shock" inzit gelijk bij de oudere auto's dat je bij het starten trok/opzette dat de auto een soort boost kreeg voor beter te starten?
Na het starten met startkabels met de pechverhelper is mijn boordcomputer volledig uitgevallen en gaf helemaal niets meer! Geen muziek of niets.. . Ik panikeerde enorm maar na paar x op en af te starten is het terug vanzelf teruggekomen.
Nu is mijn vraag dus nog altijd of die rook normaal is en veilig en waarom hij met een nieuwe accu nog altijd niet onmiddelijk start maar de derde x ofzo?
Thx mannen,