Uitijn rariteit
Uitijn rariteit
mijn auto had een versleten fusekogel, dus is er een nieuwe draagarm geplaatst:
daarna laten uitlijnen:
zal het rapport binnenkort wel uploaden,
maar: de wagen is uitgelijnd paar vreemde dingen als wielvlucht die niet in "groen" waren maar nog wel binnen de marge
en het feit dat mijn stuur scheef staat....
heb 2 maal gecheckt tijdens het uitlijnen staat het stuur 100% recht, rijd de weg op stuur scheef.....
auto is uitgelijnd met een Hunter DSP6000 (geloof ik) maar dit is echt heel irritant...
ga zsm ook weer terug maar hoe zou dat nou kunnen komen?
daarna laten uitlijnen:
zal het rapport binnenkort wel uploaden,
maar: de wagen is uitgelijnd paar vreemde dingen als wielvlucht die niet in "groen" waren maar nog wel binnen de marge
en het feit dat mijn stuur scheef staat....
heb 2 maal gecheckt tijdens het uitlijnen staat het stuur 100% recht, rijd de weg op stuur scheef.....
auto is uitgelijnd met een Hunter DSP6000 (geloof ik) maar dit is echt heel irritant...
ga zsm ook weer terug maar hoe zou dat nou kunnen komen?
Re: Uitijn rariteit
Staat je stuur naar links of naar rechts scheef? Als hij naar links staat, kan het aan de wegverkanting liggen dat hij iets scheef staat. Het kan ook nog aan de (zij) wind liggen dat het af en toe scheef lijkt te staan.
het ligt niet aan de wegverkanting oid, want dit is nooit geweest. ondertussen 300km gereden en op welke weg dan ook stuur recht is rechtse berm in..
Nokje op het stuurhuis op 0 gezet voor het uitlijnen? Dat weigeren de meeste uitlijners omdat ze vinden dat het stuur rechtzetten genoeg is. Niet dus en dat kan dit soort gekkigheid veroorzaken.
Met uitlijnen ALTIJD even de plastic bodemplaat los en zorgen dat het stuurhuis exact in het midden staat. Dat nokje zit er niet voor niets op.
Met uitlijnen ALTIJD even de plastic bodemplaat los en zorgen dat het stuurhuis exact in het midden staat. Dat nokje zit er niet voor niets op.
-
mattvanwyk
Ken jij uitlijners in de omgeving amsterdam die dat nokje dus niet vergeten?
ik vind het zo bijdehand om van te voren te vragen: zeg jongens vergeten jullie het nokje niet
ik vind het zo bijdehand om van te voren te vragen: zeg jongens vergeten jullie het nokje niet
Dat je stuur scheef staat hoeft niet te betekenen dat er iets is misgegaan. Het kan ook zomaar zijn dat ooit je stuur(kolom) is gedemonteerd en niet goed terug is gezet, oftewel dat je stuurhuis in de rechtuit positie staat maar het stuur niet.
Als je rijdt met het stuur scheef (en je dus rechtuit rijdt), spoort hij dan wel goed rechtuit? En reageert hij op de zelfde manier als je rijdend vanuit de rechtuitstand naar links of rechts stuurt? Geen rare bandenslijtage? Bij twijfel altijd teruggaan naar de uitlijner, hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat ze t niet meer voor niks doen.
@ Matt In een ander topic heb ik je er 2 aangeleverd. Bij de tweede weet ik vrij zeker dat je dat gerust kan aangeven, zeker als ik m dat vooraf meegeef! Is nl een persoonlijke kennis van me.
Als je rijdt met het stuur scheef (en je dus rechtuit rijdt), spoort hij dan wel goed rechtuit? En reageert hij op de zelfde manier als je rijdend vanuit de rechtuitstand naar links of rechts stuurt? Geen rare bandenslijtage? Bij twijfel altijd teruggaan naar de uitlijner, hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat ze t niet meer voor niks doen.
@ Matt In een ander topic heb ik je er 2 aangeleverd. Bij de tweede weet ik vrij zeker dat je dat gerust kan aangeven, zeker als ik m dat vooraf meegeef! Is nl een persoonlijke kennis van me.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
het is opgelost 
nu de hoogte nagemeten, bleek ie toch wat lager te zijn als normaal, dus nu op verlaagde isntellingen uitgelijnd wielvlucht voor aan kunnen passen door de schokbreker even te demonteren en te monteren en nu is alles GROEN op het uitlijn apparaat EN ik ga weer gewoon rechtdoor!
nu de hoogte nagemeten, bleek ie toch wat lager te zijn als normaal, dus nu op verlaagde isntellingen uitgelijnd wielvlucht voor aan kunnen passen door de schokbreker even te demonteren en te monteren en nu is alles GROEN op het uitlijn apparaat EN ik ga weer gewoon rechtdoor!
Top! Thx dat je de oplossing ook even plaatst zodat we er allemaal van kunnen leren!
Dat zouden meer mensen moeten doen
Dat zouden meer mensen moeten doen
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan