Stuurpomp geluid

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hompie
Contacteer:

Stuurpomp geluid

Bericht door Hompie » 02 feb 2012, 21:02

Vandaag me auto opgehaald van de dealer, nieuwe ORIGINELE veerpoot lagers gemonteerd i.c.m met nieuwe schokbrekers en eibach pro kit, helemaal kraakvrij nu, staat weer netjes op ze pootjes ook.
Van de oude veerpoot lager (2 weken oud) was al 1 tapend afgebroken, ook kraakte de auto enorm en stond dik 1 cm lager nog omdat het rubber zachter is dan de OEM, dit allemaal bij de (vak) garage laten doen voor een leuke prijs, maar in dit geval is goedkoop echt duurkoop geweest.
Echter kreeg ik te horen dat me stuurpomp niet meer goed was, het gerammel bij koude start komt uit me stuurpomp, wel vreemd met 107.000 km erop, maar als je instuurt hoor je duidelijk een ratel uit de pomp komen, misschien de olie verversen van de stuur bekrachtiging, weet niet op dat helpt :s anders een nieuwe stuurpomp erop zetten, maar dan ben je weer 500 euro lichter.
Laatst gewijzigd door Hompie op 05 nov 2012, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

honnsr

Re: Stuurpomp geluid

Bericht door honnsr » 03 feb 2012, 11:11

had je geen garantie op de reparatie dan bij de vakgarage?

buutnhuus

Bericht door buutnhuus » 03 feb 2012, 14:24

je kunt ook een 2e hands stuurpomp kopen..
http://www.onderdelenlijn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

AlexS

Bericht door AlexS » 03 feb 2012, 18:20

net deze http://www.ihrlenkungsspezialist.de link geplaats bij een ander topic, maar ik zie ineens dat ze voor E46 ook stuurpompen leveren voor een goeie prijs. Mijn ervaringen met een ruil stuurhuis voor mijn E21 waren absoluut goed te noemen.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Hompie
Contacteer:

Bericht door Hompie » 03 feb 2012, 18:21

Garantie, tja ben 3x terug geweest ervoor, 1e keer voor het kraken, lag ineens aan me draagarmen :s de 2e keer omdat de bout was dolgedraaid van de veerpoot lager, het kraken nog steeds aanwezig was en me veerpoot zelf die los zat na controle van de BMW, had inmiddels een nieuwe veerpoot lager ontvangen via eBay en die werd dan als service gemonteerd door ze
(moest ik nog dankbaar zijn ook voor)
Auto opgehaald met de mededeling dat de veerpoot lager niet goed paste, het schroefdraad was te lang, hadden ze maar pas gemaakt met ringen, zag er niet uit.
1 week later was er een tapend helemaal afgebroken, heb ze wel gemaild erover, maar geen reactie tot op heden, heb ze ook medegedeeld dat ze mij nooit meer terug zien als klant, wat een baggertent was dat zeg (noem geen namen :whistle: )
Dus voor mij geldt nu inderdaad, goedkoop=duurkoop :)
Heb er nu origineel onder later zetten door de dealer, helemaal top en kraakvrij .

Zoals je ziet 2 verschillende veerpoot lagers, beiden imitatie en van slechte kwaliteit, gekocht bij ATP via eBay
(wel hele goede garantie afhandeling gehad, ze hebben nuv voor de 2e keer een nieuw set opgestuurd kosteloos)

Afbeelding

Zo zag het eruit na het demonteren van de 2e veerpoot lager bij de dealer, met dank aan de vak garage.

Afbeelding

En dit was de veerpoot lager na 2 weken rijden.

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”