DJLeonardo 330i, quad xenons pg. 7, filmpje pg. 10
- DJLeonardo
Re: Showroom DJLeonardo 330i, quad xenons pag. 7
Misschien dat de schema's die ik getekend heb iets verduidelijken:
- Spoiler: Laat zien
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- DJLeonardo
Ja dat is een grappig verhaal. Ik zat zo te kloten met die lichten dat ik me op een gegeven moment afvroeg of ik niet gewoon een projector in de grootlicht behuizing kon bouwen.
Dus ik kwam via google bij http://www.theretrofitsource.com Ik heb toen geemaild en Matt, de eigenaar, vertelde dat hij toevallig een M3 heeft gehad met een quad retrofit. Deze was gemaakt door http://www.lightwerkz.net/ Ceasar, de eigenaar van Lightwerkz (geloof ik) heeft zelf nu ook een M3 met quad FX-R's. Dus hierdoor wist ik dat het mogelijk was om te doen alleen nog niet hoe. Dus dat heb ik toen uitgedokterd. Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt door de buitenste projectors OEM te houden. Hierdoor kan ik de FX-R richten op dezelfde x-y-z as als de AL. Dat richten is n.l. iets wat bij de meesten fout gaat. Het verschil met mijn setup is dat dit de enige is die afzonderlijk te regelen is (en de enige met Umnitza AE's) Maar er rijden dus nog een aantal M3's rond met een vergelijkbare setup (een stuk of 4 in totaal)
Dus ik kwam via google bij http://www.theretrofitsource.com Ik heb toen geemaild en Matt, de eigenaar, vertelde dat hij toevallig een M3 heeft gehad met een quad retrofit. Deze was gemaakt door http://www.lightwerkz.net/ Ceasar, de eigenaar van Lightwerkz (geloof ik) heeft zelf nu ook een M3 met quad FX-R's. Dus hierdoor wist ik dat het mogelijk was om te doen alleen nog niet hoe. Dus dat heb ik toen uitgedokterd. Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt door de buitenste projectors OEM te houden. Hierdoor kan ik de FX-R richten op dezelfde x-y-z as als de AL. Dat richten is n.l. iets wat bij de meesten fout gaat. Het verschil met mijn setup is dat dit de enige is die afzonderlijk te regelen is (en de enige met Umnitza AE's) Maar er rijden dus nog een aantal M3's rond met een vergelijkbare setup (een stuk of 4 in totaal)
Supermooie mod! Goed bezig 

[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
normaal vind ik de gele ringen om xenons niet mooi, dan vind ik witte mooier. maar bij die van jou vind ik dat niet, ik weet niet waarom maar het staat heel classy
- DJLeonardo
Dank je!. Het is 4300K Misschien dat er iets mee te maken heeft?
Nog de beloofde daglicht close-up.

En nog wat shots

Nog de beloofde daglicht close-up.

En nog wat shots

Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 05 mei 2011, 20:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Er is er nog een met een 325Ci maar die heeft volledige OEM projektors. Erg dikke mod trouwens, een knap staaltje werkDJLeonardo schreef:Het verschil met mijn setup is dat dit de enige is die afzonderlijk te regelen is (en de enige met Umnitza AE's) Maar er rijden dus nog een aantal M3's rond met een vergelijkbare setup (een stuk of 4 in totaal)

-

Netjes gedaan man! Hoe zit het met APK eisen?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Vind het er prachtig uit zien.
Hoe werkt je grootlicht nu? Solenoids?
Blijf er wel bij, dat ik knoeien aan lichtunits niet echt in orde vind... maar jij hebt het volgens mij wel grondig gedaan.
Blijf er wel bij, dat ik knoeien aan lichtunits niet echt in orde vind... maar jij hebt het volgens mij wel grondig gedaan.
Ziet er netjes uit! Nog nooit zoveel projecters gezien op een auto
Trouwens zie ik nou zwart lederen stoelen met beige hoofdsteunen

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
- DJLeonardo
hehe, ik weet nog niet alles precies. Ik ga binnekort even langs de APK garage om het te bespreken. Voor de APK moet de gekruiste bedrading natuurlijk terug. Daar heb ik rekening mee gehouden, dat is een kwestie van adapters eruit en terug prikken.hanse46 schreef:Netjes gedaan man! Hoe zit het met APK eisen?
Het enige dat me zorgen baart is het feit dat het grootlicht xenon is en dus niet meteen "aan" is. Dat is wel een vereiste meen ik. In het ergste geval zet ik tijdelijk een setje halogeen units terug.
solenoids idd.bjornc schreef:Vind het er prachtig uit zien.
knoeien, tja. Ik hou ook niet van geknoei. Ik snap je zorg hierin hoor. Ik kan je echter verzekeren dat niemand "last" heeft van deze retrofit.
Haha, scherp!. Het zijn overigens wit leren hoofdsteunen. Dat komt omdat mijn wit leren stoelen in onderhoudt zijn (bij mijzelfDanishbmw schreef:Ziet er netjes uit! Nog nooit zoveel projecters gezien op een auto![]()

Dat zeggen mensen met die goedkoperetrofit setjes ook altijdDJLeonardo schreef:Ik kan je echter verzekeren dat niemand "last" heeft van deze retrofit.

- DJLeonardo
haha, toucheGriffendahl schreef: Dat zeggen mensen met die goedkoperetrofit setjes ook altijd.

- DJLeonardo
Hier nog een korte rij-impressie van de retrofit