Tips voor dieselrijders.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
AlexS

Re: Tips voor dieselrijders.

Bericht door AlexS » 25 jan 2012, 21:11

Mijn idee over origineel vs imitatie is... zodra je gewoon de reguliere onderhoudsintervallen aanhoudt maakt het niet veel uit of je een Fram, Mahle, OEM, wat dan ook monteert. Probleem zit m meer in het gegeven dat juist die intervallen niet worden gevolgd en dan geloof ik zeker dat de 'b keuze' merken eerder problemen opleveren dan de 'a merken'.

B keuze filters worden namelijk vaak gebruikt voor B keuze smeermiddelen en onderhoud dat niet even netjes het schema volgt. Combineer die drie factoren en er komt vanzelf een probleem uit. Vergis je niet in het feit dat (bijvoorbeeld) een minder merk olie slechter voor je motor is dan een minder merk filter.

De mannen van Büchli weten erg goed waar ze het over hebben, maar kunnen niet in ieders portemonnee kijken uiteraard. De gouden tip is en blijft denk ik altijd; als je het kan permitteren, koop dan OEM of gelijkwaardige kwaliteit. Al is het maar dat je bij verkoop kan aantonen dat onderhoud is uitgevoerd met de beste materialen.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 26 jan 2012, 00:00

Ben het met AlexS eens, we moeten wel oppassen dat wie niet alles over 1 kam scheren, want deze filtermerken worden ook als zijnde goed verkocht.

Over de brandstoffilters: De OEM brandstoffilters komen gewoon van Mann, werk zelf bij een dealer en ook op de originele filters staat gewoon mann, maar dan met bmw erbij. Denk niet dat deze kwaliteit anders is dan van een Mann filter van de AOC o.i.d. Houd me zelf aan de vervangingstermijn die de fabrikant van de auto stelt, bij de ene auto is het elke 2e motorolieverversing, bij de andere elke 3e. Gewoon het schema volgen, dan zul je inderdaad geen problemen krijgen door achterstallig onderhoud.

Sjonnie

Bericht door Sjonnie » 26 jan 2012, 11:52

Mann filters heb ik ook wel goede ervaringen mee, maar voornamelijk in de landbouw, maar het ging nu over de Fram filters.
Daar heb ik gewoon meerdere keren meegemaakt dat het gescheurd was, verstopt of wat dan ook.
Voor mij geen Fram filters meer dus. Een oliefiltertje kost bij de dealer 15 euro. Een fram filter een euro of 8 -9 ???

Voor dat verschil ga je toch niet lopen kloten met immitatie???? :leip:
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
'08 BMW E61 525dA T