DRAMA met mijn E60

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
E60pro

DRAMA met mijn E60

Bericht door E60pro » 24 jan 2012, 22:15

Nou ik ben begonnen aan het inbouwen van de AVR module eveneens als de Bt1500.
Aangezien ik de TV functie heb aangezet in de computer zou het een fluitje van een cent moeten zijn.
Gelijk ook even veel fotos gemaakt onderweg voor de beloofde DIY.

Toen ik dus het spul voor de eerste keer zou testen kreeg ik geen beeld en zelfs alle 6cd's bleven grijs? Raar toch? ook hoorde ik de AVR steeds om de paar seconden klikken, dus alles nog eens nagelopen en het zit toch allemaal goed aangesloten.
De gateway eens op service stand gezet (dan schakelt hij de lichtring gewoon direct door naar de cdc alsof er geen GW tusse zit) maar ook nu geen keuze mogelijkheden in verschillende cd's, terwijl er toch echt 6 in zitten.
Dus ik dacht het zal vast iets zijn met de aansluiting voor de AVR, dus ik alles weer er tussen weg en aangesloten zo als het zat maar nog steeds het zefde, ook nu zag ik dat de hdd steeds opniew starte en hoorde een steeds een soort piepje uit de harde schijf komen.
Misschien is er een glasvezel kabel beschadigd of geknikt geraakt onder het inbouwen.
Uit pure wanhoop de hele GW er tussen uit gehaald en dus alles weer helemaal fabrieks af aangesloten en nog altijd geen keuze uit de cd's en de wisselaar start ook steeds om de 4 seconden opnieuw alsof het signaal steeds even weg valt en hij vervolgens weer probeert op te starten.

Ik ben er voor vandaag maar mee opgehouden en hoop dat iemand van jullie iets in mijn verhaal herkent en me kan vertellen waar het aan kan liggen.

Ook wel even de moeite om te vermelden:

Ik heb al 4 dagen een lege accu door het geprogrammeer werk maar heb in sinds 2 dagen in de kofferbak een acculader gezet maar het lijkt alsof die niks in de accu krijg?
Zodra ik instap en bezig ga is het na 3 minuten al "gong'' accu bijna leeg.
Ik heb de lader gewoon rechtstreeks op de min en plus pool van de accu maar is deze mischien niet van buitenaf op te laden?

Heeft deze lege accu misschien iets te maken met het weg vallen van het licht signaal?

Wel raar dat ook al zit ik nog een kwartier te prutsen nadag hij de "GONG" heeft gegeven de auto nog gewoon start zonder problemen.

Ik ben nu dus bang dat er ergens een breuk zit in de lichtvezel kabel weet iemand van jullie of hij rechtstreeks van de CCC naar de CDC gaat? anders kan ik dat stuk misschien vervangen.
En hoe kom ik er anders in vredesnaam achter waar de breuk zit?

Voorbaat dank aan iedereen die met me meedenkt.

BMW_Lover
Contacteer:

Re: DRAMA met mijn E60

Bericht door BMW_Lover » 24 jan 2012, 22:38

Oeph, het enige dat ik weet dat als de accu te lage spanning heeft je allerlei rare meldingen kunt krijgen en dingen die het in 1 keer niet meer doen. Zou het dus eerst in de accu zoeken.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Aron

Bericht door Aron » 24 jan 2012, 23:11

:stupid:
Denk idd dat je eerst ff je accu moet nakijken, al denk ik wel dat je wisselaar eigenlijk die cd's zou
moeten lezen...
Weet verder ook niet waar je moet zoeken :s ......succes iig..

Ralph

Bericht door Ralph » 25 jan 2012, 10:58

Een acculader mag niet rechtstreeks op de accu (achter in de kofferbak) worden aangesloten, maar op de laadpunten onder de motorkap.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Repsol

Bericht door Repsol » 25 jan 2012, 13:43

Jij hebt een accu probleem, te min spanning.
Een normale lader houd het echt niet bij wat je auto aan stroom verbruikt moet echt wel een laderkomen die 90A/h levert.
Dit is wel een duure optie en daarom als je bij mij komt zal ik altijd een tweede auto hebben staan om deze stationaar te laten draaien mat accukabels er tussen mocht het programmeren uitlopen.

E60pro

Bericht door E60pro » 25 jan 2012, 17:40

Oke ik heb de accu lader onder moterkap aangesloten, kijken of dat helpt.
Reden ook dat ik hem in de koffer had aangesloten was zodat ik hem mooi de hele nacht en dag als ik aan het werk ben kon laten zitten zodat de accu lekker vol laad.

Ik ga nu zo eerst maar eens de originele CAPPL bestand terug zetten, misschien dat ik iets niet helemaal goed heb gedaan onder het programmeren.

Weet iemand wat ik precies allemaal moet veranderen om de TV functie goed te activeren.?
Ik had gewoon ergens in de CAPPl module ergens TV enable front - nicht aktiv zien staan en dat op aktiv gezet maar denk die nog ergens geactiveerd moet worden??

Alle hulp is welkom!!

izzy

Bericht door izzy » 25 jan 2012, 17:47

met "drama met mijn e60" als titel dacht ik aan een e60 waar al € 5k aan onkosten is gestoken en waar het blok het alsnog begeeft.... :)

OT
Kun je de dealer niet vragen hoe je die TV functie moeten activeren? Mijn dealer helpt vaak met dit soort isseus.
BMW e91 LCI 320da Individual

E60pro

SJONGE JONGE

Bericht door E60pro » 25 jan 2012, 18:19

Nou het raadselachtige probleem is opgelost !

Sjonge jonge jonge je raad het al, echt weer zo iets doms kleins waar je pas op het aller laatst aan denkt.

Zo als jullie te zien zullen krijgen in de DIY heb ik zo'n beetje het halve dasboard gedemonteerd en dus ook het dashboardkastje.
Nou zit er in mijn dasboard kastje achter een klepje een door geluste lichtvezel kabel verstopt ( ik denk voor een eventuele uitbreiding ofzo)
en deze had ik natuurlijk los gehaald net zo als alle andere stekkertjes in en rond het dasboard kastje.
Kastje weg gelegd en verder niet meer bij nagedacht.
Maar wat krijg je dan?...

Juist ja, een onderbroken licht ring en dan doet geen één van de apperaten die in die ring gekoppeld staan het meer.

Dus een gigantische opluchting, er is niks kapot en het gaat me geen bakken met geld kosten.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

tom_il

Re: SJONGE JONGE

Bericht door tom_il » 25 jan 2012, 18:35

Dit is de MOST diagnose stekker. Word ook gebruikt om de wagen te programeren ipv de ODB stekker.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 25 jan 2012, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd..
525d E61 2007 pre-LCI

Sneakster550i

Bericht door Sneakster550i » 25 jan 2012, 19:01

Pffff, gelukkig maar!
Kan me voorstellen dat je er ff gek van werd.... :emo:
Afbeelding No Risk No Fun! Afbeelding

E60pro

Bericht door E60pro » 25 jan 2012, 19:21

Zeker weten, wat een opluchting.