Speakers Hoedenplank E46 Coupe
Speakers Hoedenplank E46 Coupe
Ik zat te denken om mijn Audio-System setje (20cm) in te bouwen in de Bmw, deze komen oorspronkelijk uit mijn golf 4 GTI en dit was een Pasklare set,
ik weet dat dit niet past in de e46, maar nu zag ik dat als je een HarmanKadon systeem hebt, de woofertje's onder de hoedenplank hangen in het midden.
dus was mijn idee om een kistje te berekenen en deze ook ondersteboven te laten spelen in het midden van de hoedenplank.
dit moet inprinciepe wel mogenlijk zijn, maar het probleem waar ik nu mee zit is,
Er zitten 2 ronde uitsparingen in de hoedenplank in het midden, deze zitten dicht, maar die plaatjes kan je er zo uitdrukken waarna er 2 ronden gaten langs elkaar ontstaan voor de HarmanKardon's. als ik hier het kistje onderplaats met de 20cm speakers er in..zou het klaar zijn maar nu is mijn vraag.. er zitten aan de boven kant van de hoedenplank GEEN speaker rooster's oid in het midden.. is dit normaal? is dit bij een Harmankardon speaker set ook niet? zo niet, hoe komt het geluid dan uberhaubt binnen in de auto?
als dit zou kunnen haal ik de orginele speakers achter uit de hoedenplank en komen de 20cm's in de plaats. en komt er voor in een Pasklare set van Bmw uiteraard ook van AudioSystem
Alvast bedankt!
ik weet dat dit niet past in de e46, maar nu zag ik dat als je een HarmanKadon systeem hebt, de woofertje's onder de hoedenplank hangen in het midden.
dus was mijn idee om een kistje te berekenen en deze ook ondersteboven te laten spelen in het midden van de hoedenplank.
dit moet inprinciepe wel mogenlijk zijn, maar het probleem waar ik nu mee zit is,
Er zitten 2 ronde uitsparingen in de hoedenplank in het midden, deze zitten dicht, maar die plaatjes kan je er zo uitdrukken waarna er 2 ronden gaten langs elkaar ontstaan voor de HarmanKardon's. als ik hier het kistje onderplaats met de 20cm speakers er in..zou het klaar zijn maar nu is mijn vraag.. er zitten aan de boven kant van de hoedenplank GEEN speaker rooster's oid in het midden.. is dit normaal? is dit bij een Harmankardon speaker set ook niet? zo niet, hoe komt het geluid dan uberhaubt binnen in de auto?
als dit zou kunnen haal ik de orginele speakers achter uit de hoedenplank en komen de 20cm's in de plaats. en komt er voor in een Pasklare set van Bmw uiteraard ook van AudioSystem
Alvast bedankt!
Re: Speakers Hoedenplank E46 Coupe
zo uitdrukken? volgens mij niet hoor..
Dit is prima mogelijk zoals je het verteld
De 2 ijzeren rondjes kun je er idd makkelijk uit wrikken en daarna kun je er een bakje met speakers onder monteren (zo zijn de orginele HK woofers namelijk ook gemonteerd). Het geluid komt zeker wel in de kabine omdat er in je hoedenplank ventilatiegaten zitten. Ik zou de speakers overigens geen hoge tonen laten spelen want die worden lichtelijk geblokt. Mid en lage tonen daarentegen kunnen makkelijk door de ventilatiegaten van je hoedenplank heen. Succes ermee!
@mantisnl:
Bedankt voor je reactie! , maar als ik het goed begrijp, is de hoedenplank van een Bmw met HK het zelfde als een hoedenplank zonder HK ?
je kan er namenljik echt totaal niks van zien, van de ventilatiegaten, ook niet als je er met een lamp oid op schijnt. ik heb ze er nog niet uitgedrukt omdat ik het natuurlijk zonde vind als het niet lukt, en zit met 2 gaten te kijken.. je ziet ze wel niet, maar toch het gaat om het idee haha.
Bedankt voor je reactie! , maar als ik het goed begrijp, is de hoedenplank van een Bmw met HK het zelfde als een hoedenplank zonder HK ?
je kan er namenljik echt totaal niks van zien, van de ventilatiegaten, ook niet als je er met een lamp oid op schijnt. ik heb ze er nog niet uitgedrukt omdat ik het natuurlijk zonde vind als het niet lukt, en zit met 2 gaten te kijken.. je ziet ze wel niet, maar toch het gaat om het idee haha.
Beide hoedenplanken zij identiek, het enige verschil is de 2 ronde gaten, maar die zitten niet echt in de hoedenplank maar meer in de ijzeren constructie er onder. De ventilatiegaten zitten onder de achterraam, van buiten kun je ze net zien. Via die ventilatiegaten bereikt de lucht (en dus ook het geluid) de kabine.
ja dat klopt! en waar gaat jou voorkeur dan naar uit, ondersteboven of gewoon met de magneet richting de kofferbak en de speakers omhoog laten spelen? HK speelt ondersteboven , vandaar dat ik dat ook maar wouw doen.
nog even een (hoop ik) kort vraagje
Ik heb op Marktplaats een Nieuw type stuur gekocht (met die ronde airbag)
nu ik het eens goed bekijk zie ik dat het stuur echt helemaal kaal is! alleen de knoppen + titan etc zit er in.
maar de sleepring/kabeltjes etc zit er niet in. airbag ook niet maar dat wist ik uiteraard,deze wil ik ooit ergens los en goedkoop op de kop zien te tikken
nu is de vraag kan ik de sleepring van het oude Driehoek MF stuur overzetten op het nieuwe ronde MF stuur? of is dit weer totaal anders? de stekker die je in de MF toetsen drukt aan de achterkant was wel het zelfde geloof ik ( heb even snel gekeken) en de kabels van de airbag passen die ook gewoon zo op een ronde airbag? want sommige airbags staan tekoop met kabeltjes er aan, en sommige zonder.
Bedankt alvast!
nog even een (hoop ik) kort vraagje
Ik heb op Marktplaats een Nieuw type stuur gekocht (met die ronde airbag)
nu ik het eens goed bekijk zie ik dat het stuur echt helemaal kaal is! alleen de knoppen + titan etc zit er in.
maar de sleepring/kabeltjes etc zit er niet in. airbag ook niet maar dat wist ik uiteraard,deze wil ik ooit ergens los en goedkoop op de kop zien te tikken
nu is de vraag kan ik de sleepring van het oude Driehoek MF stuur overzetten op het nieuwe ronde MF stuur? of is dit weer totaal anders? de stekker die je in de MF toetsen drukt aan de achterkant was wel het zelfde geloof ik ( heb even snel gekeken) en de kabels van de airbag passen die ook gewoon zo op een ronde airbag? want sommige airbags staan tekoop met kabeltjes er aan, en sommige zonder.
Bedankt alvast!
Montage ligt er aan wat voor speakers het zijn. Als het subwoofertjes zijn (en dus alleen voor lage tonen) kun je ze prima ondersteboven monteren, dan kun je ze zelf dieper monteren omdat de magneten in de gaten zakken. Indien het ook hoge of midden tonen zijn zou ik ze liever normaal monteren. Je zou eventueel een HK subwooferbehuizing kunnen kopen op markplaats ofzo, die kun je dan prima gebruiken om de speakers in te monteren. 6x9 speakers passen daar gewoon in namelijk. Check anders deze link eens, daar staat wat informatie in. De foto in de allerlaatste post is van mijn subwoofers die ik in de behuizing heb geplaatst.
Wat betreft je stuur zou ik even een nieuw topic aanmaken, dat durf ik je niet precies te vertellen.
Wat betreft je stuur zou ik even een nieuw topic aanmaken, dat durf ik je niet precies te vertellen.
bedankt voor je info! ziet er mooi uit! alleen jammer dat je niet zo snel een HK behuizing kan vinden
zou erg mooi zijn!