Tussengas E46 M3
Tussengas E46 M3
Als jullie terug schakelen met SMG, geven jullie dan heel en toe gas tijdens het schakelen of niet? is dat mogelijk om te doen of beter van niet? als ik van hoge snelheden afrem doe ik linker voet remmen en tijdens het schakelen een flinke dot gas zodat ze niet blokkeren (voor de zekerheid) aangezien ik hem zelf weinig tussengas hoor geven?
iemand hier enig idee over?
iemand hier enig idee over?
Laatst gewijzigd door E36 racer op 23 jan 2012, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: Tussengas E46 M3
Bij mij wordt er bij het terugschakelen automatisch tussengas gegeven... En volgens mij hoort elke SMG bak dat te doen??
Klopt. doet ie ook wel maar als je van 260 in ene moet afremmen voor verkeer dat 80 rijdt (afgelopen vrijdag moeten doen) heb je niet het gevoel van safe met dat kleine dotje tussengas.. (had me toen ook op 1mm afstand platgereden)
For Speed Add Lightness
en dat houd in?maarten22 schreef:![]()

For Speed Add Lightness
Misschien is het ook niet zo slim om 260 te rijden waar overig verkeer 80 rijdt, met of zonder tussengas....
SMG geeft idd automatisch tussengas, zelfs in mijn 325i SMG en 330i SMG gebeurd dat, vooral bij terugschakelen idd.
En als je zo abrupt afremt en terugschakeld lijkt het me logisch dat het SMG systeem dit niet bij kan houden.
SMG geeft idd automatisch tussengas, zelfs in mijn 325i SMG en 330i SMG gebeurd dat, vooral bij terugschakelen idd.
En als je zo abrupt afremt en terugschakeld lijkt het me logisch dat het SMG systeem dit niet bij kan houden.
www. M3 register .nl
naja had het gevoel al vaker maar toen viel het me nog is extra op dus vandaar de vraag...
en ach hier kan je nog zulke snelheden rijden zonder rijbewijs afgepakt te worden, straks na mei kan ik dat niet meer want dan zit ik in nederland helaas..

For Speed Add Lightness
Met je linker voet op de rem is zowieso helemaal fout natuurlijk.
En je hoeft zeer zeker zelf geen tussengas te geven met terugschakelen. Zie daar ook echt de logica niet van in.
Bij een noodstop rem je zowieso niet op de motor en hoef je dus ook niet terug te schakelen.
Als je een M3 niet onder controle kan houden door gewoon hard te remmen klopt er iets niet aan de auto of de manier van besturen lijkt me.
Normaal is dit echt geen probleem in ieder geval.
En je hoeft zeer zeker zelf geen tussengas te geven met terugschakelen. Zie daar ook echt de logica niet van in.
Bij een noodstop rem je zowieso niet op de motor en hoef je dus ook niet terug te schakelen.
Als je een M3 niet onder controle kan houden door gewoon hard te remmen klopt er iets niet aan de auto of de manier van besturen lijkt me.
Normaal is dit echt geen probleem in ieder geval.
linker voet remmen doe ik altijd. ook bij langzaam rijden. heb ik me eigen aangeleerd zodat je bij het uitkomen van een bocht weer sneller op het gas pedaal kan
tja zoals jullie wss nog wel van eerder weten had ik toen ook al rem problemen met vroeg inkomend abs etc.. toen werd er gezecht dat me banden de verkeerde maat waren. banden nog niet gewisseld omdat ze daar nog niet aan toe waren... nog steeds niet dus....

For Speed Add Lightness
Wanneer je meerdere mensen uit een auto hebt moeten knippen(brandweer) dan interesseerd het je met zulke snelheden niet meer of de auto wel of geen tussengas geeft. Sportief rijden is uiteraard ok. Maar rij aub wel met je verstand...
suzuki alto 1.0 --> bmw e46 328CI--> bmw M3