Telefoon inbouw
-
Telefoon inbouw
Gisteren proefrit gemaakt in e61 535d. Geweldig. Blijkt alleen dat er geen telefoon voorbereiding in zit.
Ik moet kunnen bellen in de auto. Liefste wel dat als ik bel de navigatiemeldingen ook nog te horen zijn. En helemaal mooi als ik de audio vanaf mijn iphone kan streamen. Adressen via idrive niet echt nodig, blader wel via iphone.
Wie kan mij advies geven wat te doen. Parrot kan natuurlijk, maar hebben die niet altijd een eigen versterkertje zodat het buiten je volume van de bmw radio gaat?
Is het mogelijk die carkit dan ook te gebruiken om voice control van navigatie etc aan te sturen?
Liefst niet duurder dan 100 euro
Ik moet kunnen bellen in de auto. Liefste wel dat als ik bel de navigatiemeldingen ook nog te horen zijn. En helemaal mooi als ik de audio vanaf mijn iphone kan streamen. Adressen via idrive niet echt nodig, blader wel via iphone.
Wie kan mij advies geven wat te doen. Parrot kan natuurlijk, maar hebben die niet altijd een eigen versterkertje zodat het buiten je volume van de bmw radio gaat?
Is het mogelijk die carkit dan ook te gebruiken om voice control van navigatie etc aan te sturen?
Liefst niet duurder dan 100 euro
Re: Telefoon inbouw
Oke, je wil dus:
- bellen
- muziek luisteren vanaf je Ipod/Iphone
- voice control
Eens zien ...
- Bluetooth inbouwen ca. € 1.000,-
- Ipod interface inbouwen ca. € 500,-
- Dension gateway inbouwen € 500,-
- Voice dialing -> moet al als optie op je wagen zitten, maar ben je denk ik ook zomaar € 500,- voor kwijt
Gaat lastig worden dus voor € 100,-
Maar als alternatief heb je inderdaad bv. een Parrot MKi9100 waar volgens mij alles mee kan wat je wil.
In mij vorige wagen (E46) had ik ook een Parrot MK6100 en daar kon ik prima alles mee doen, is alleen natuurlijk wel wat minder fraai weggewerkt dan de andere (dure) oplossingen.
- bellen
- muziek luisteren vanaf je Ipod/Iphone
- voice control
Eens zien ...
- Bluetooth inbouwen ca. € 1.000,-
- Ipod interface inbouwen ca. € 500,-
- Dension gateway inbouwen € 500,-
- Voice dialing -> moet al als optie op je wagen zitten, maar ben je denk ik ook zomaar € 500,- voor kwijt
Gaat lastig worden dus voor € 100,-

Maar als alternatief heb je inderdaad bv. een Parrot MKi9100 waar volgens mij alles mee kan wat je wil.
In mij vorige wagen (E46) had ik ook een Parrot MK6100 en daar kon ik prima alles mee doen, is alleen natuurlijk wel wat minder fraai weggewerkt dan de andere (dure) oplossingen.
Frits Polman schreef:Liefst niet duurder dan 100 euro

Sorry, maar ik vind dit enorm grappig.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Zeg Frits, welkom bij de club. Je wil kennelijk een 535d touring aanschaffen en voor 100 euro je wensen doorvoeren. Prettige wedstrijd! Voor dat geld heb je een fijne set vloermatten. Ik zou iets meer uittrekken om het deugdelijk te doen. De kostenraming van Moogie komt aardig in de buurt. Vraag maar een offerte bij http://www.thommy.nl/ Goede club, die met je meedenkt en niet duur is.
Succes!
Succes!

BMW E61 530i 2007 (LCI)
- Sneakster550i
Alles wat jij wil kan voor een paar tientjes : http://www.bimmerportal.nl/audio-naviga ... 25252.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, kan ook met de Iphone
Lees mijn post maar eens goed door.
Ja, kan ook met de Iphone
Lees mijn post maar eens goed door.

dus je wilt bellen, en muziek afspelen..
en vooral voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.??
Verkoop je E60 en neem een oude e30 voor weinig dat scheelt zoiezo een hoop geld , maar dat lijkt me geen optie..
Neem een
PARROT MKi9200
maar dan nog voor 100 euro zul je die niet vinden, mischien een gebruikt setje op marktplaats of ebay
en vooral voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.??
Verkoop je E60 en neem een oude e30 voor weinig dat scheelt zoiezo een hoop geld , maar dat lijkt me geen optie..
Neem een
PARROT MKi9200
maar dan nog voor 100 euro zul je die niet vinden, mischien een gebruikt setje op marktplaats of ebay

hehehe leuke post dit
-
Heren
Was denk ik niet helemaal duidelijk. Ik heb nu een parrot 9100 en kan die inbouwen, die koste me 100 euro. Maar in mijn passat had ik dan geluid via de parrot versterker, en dat is niet optimaal.
Mijn vraag is dus wat is het alternatief, en inderdaad dat zal niet lukken voor 100 euro dat begrijp ik ook
.
Ipod interface zit er al in. Dit moet hem worden:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=muwvwemtrglg" onclick="window.open(this.href);return false;
Rijdt geweldig!
Was denk ik niet helemaal duidelijk. Ik heb nu een parrot 9100 en kan die inbouwen, die koste me 100 euro. Maar in mijn passat had ik dan geluid via de parrot versterker, en dat is niet optimaal.
Mijn vraag is dus wat is het alternatief, en inderdaad dat zal niet lukken voor 100 euro dat begrijp ik ook

Ipod interface zit er al in. Dit moet hem worden:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=muwvwemtrglg" onclick="window.open(this.href);return false;
Rijdt geweldig!
Laatst gewijzigd door Frits Polman op 21 jan 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ziet er ok uit sneakster, jammergenoeg heb ik geen bluetooth
Dacht dat dat standaard was bij de nav pro, maar helaas.
Eventueel kan ik beginnen met de parrot, die kan ook audio streamen. Later dan wellicht de idrive gekoppelde unit erin

Eventueel kan ik beginnen met de parrot, die kan ook audio streamen. Later dan wellicht de idrive gekoppelde unit erin
Laatst gewijzigd door Frits Polman op 21 jan 2012, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mike16v, die mki9200 is de parrot die ik heb, had het verkeerde nummer gegeven (lekker bezig vanavond zeg)
Beste Frits, je wilt graag een auto waar een via iDrive bediende carkit en met een afneembare trekhaak bij zit. Waarom zoek je niet gewoon totdat je er eentje gevonden hebt waar het al in zit? Af fabriek Bluetooth module een afneembare trekhaak. Het kan achteraf wel ingebouwd worden maar kost relatief veel. Bovendien, een auto met BT module en origineel BMW (Westfalia) trekhaak zal per saldo zal niet veel duurder zijn dan eentje waar het niet aan zit.
Maar misschien kun je bij de auto waar je gekeken hebt nog eens verder onderzoeken of er echt geen BMW telefoonvoorbereiding in zit. Misschien is de BT module wel kapot of uitgeschakeld (bijv. vanwege een storing "verhoogde accuontlading") Het komt op mij een beetje vreemd over dat een dergelijk auto geen telefoonvoorbereiding zou hebben. Maar het kan natuurlijk altijd...
Overigens is muziek streamen vanaf de iPhone geen af fabriek optie op een E60/E61 geweest. Daar zul je dus zowieso een interface voor aan moeten schaffen. Of gewoon zoals Sneakster550i aangeeft: een zendertje.
PS: Mooie kleur auto welke je proefgereden hebt.
Maar misschien kun je bij de auto waar je gekeken hebt nog eens verder onderzoeken of er echt geen BMW telefoonvoorbereiding in zit. Misschien is de BT module wel kapot of uitgeschakeld (bijv. vanwege een storing "verhoogde accuontlading") Het komt op mij een beetje vreemd over dat een dergelijk auto geen telefoonvoorbereiding zou hebben. Maar het kan natuurlijk altijd...
Overigens is muziek streamen vanaf de iPhone geen af fabriek optie op een E60/E61 geweest. Daar zul je dus zowieso een interface voor aan moeten schaffen. Of gewoon zoals Sneakster550i aangeeft: een zendertje.
PS: Mooie kleur auto welke je proefgereden hebt.

Parrot heeft ook de audio mogelijkheid, maar het blijft maar een carkit idd.
Je kan als je bleutooth hebt wel een iphone snap in adapter aanschaffen, maar dan idd geen muziek vanaf je iphone afspelen.
Neem je een ipod interface dan heb je nog steeds een aparte ipod nodig anders zit je continu te wisselen met je middenconsole of dashboardkastje, dat lijkt me ook geen optie..
Verder kun je gewoon een cd/dvd met mp3 in mapjes afspelen in de radio, en dat vind ik de meest simpele oplossing.
Ik gooi een dvd vol met mp3 albums ( 4,7Gb ) en heb er nog een stuk of 4 in de auto liggen . . ik heb dan ook geen ipod aansluiting, en ook geen ipod dus voor de kosten van een ipod incl interface kan ik voorlopig nog heel wat dvd's branden.
het meest mooie van dit is dat via de ipod je geen albumnaam oid op je scherm ziet ( hij word nl als wisselaar herkend )
bij de dvd met mp3 bestanden heb je dit wel en kun je alles netjes aflezen in je display vd auto
Mocht de auto geen bleutooth hebben dan is dit misch een oplossing
http://www.fiscon-mobile.eu/products/pro_bmw.php
werkt perfect en kwa gebruik idem als fabrieksaf , kan ik je uit ervaring melden
Je kan als je bleutooth hebt wel een iphone snap in adapter aanschaffen, maar dan idd geen muziek vanaf je iphone afspelen.
Neem je een ipod interface dan heb je nog steeds een aparte ipod nodig anders zit je continu te wisselen met je middenconsole of dashboardkastje, dat lijkt me ook geen optie..
Verder kun je gewoon een cd/dvd met mp3 in mapjes afspelen in de radio, en dat vind ik de meest simpele oplossing.
Ik gooi een dvd vol met mp3 albums ( 4,7Gb ) en heb er nog een stuk of 4 in de auto liggen . . ik heb dan ook geen ipod aansluiting, en ook geen ipod dus voor de kosten van een ipod incl interface kan ik voorlopig nog heel wat dvd's branden.
het meest mooie van dit is dat via de ipod je geen albumnaam oid op je scherm ziet ( hij word nl als wisselaar herkend )
bij de dvd met mp3 bestanden heb je dit wel en kun je alles netjes aflezen in je display vd auto
Mocht de auto geen bleutooth hebben dan is dit misch een oplossing
http://www.fiscon-mobile.eu/products/pro_bmw.php
werkt perfect en kwa gebruik idem als fabrieksaf , kan ik je uit ervaring melden

- Sneakster550i
Lees het eens goed! (zei het er nog bij...)Frits Polman schreef:Ziet er ok uit sneakster, jammergenoeg heb ik geen bluetooth![]()
Heb je geen (onboard bmw) bluetooth voor nodig!
Die Iphone van je heeft toch wel bluetooth? Das het enigste wat je nodig hebt + de aux aansluiting.
De aux heb je als het goed is en anders heb je daar voor 2 tientjes een kabelltje voor welke je achter op de CCC plugt.
Dan heb je alles wat jij wil :
streaming audio vanaf je Iphone (in prima kwaliteit)
carkit over de speakers
en de boel gaat in de mute als je een beller krijgt
tevens kun je nog je Iphone laden
en dat allemaal voor een paar tientjes en 5 minuten werk

-
Hoe zit het met je microfoon tijdens bellen, heb je dat wel eens geprobeerd? Of heb je alleen je bmw bluetooth hiervoor gebruikt.
Kan me voorstellen dat je niet echt verstaanbaar bent zonder externe microfoon ergens bij je binnenspiegel
Kan me voorstellen dat je niet echt verstaanbaar bent zonder externe microfoon ergens bij je binnenspiegel
Persoonlijk zou ik niet meer zonder een orginele BMW blue tooth telefoonvoorbereiding willen. Alles onder de iDrive bedienen en een perfect geluid. De ingebouwd BMW microfoon werkt echt perfect. Rijgeluid wordt vrij goed weggefilterd. Tot 80km/h hoort de persoon aan de lijn niet dat ik in de auto zit.
En voor muziek doe ik hetzelfde als mike16v. Gewoon MP3 albums op een CD (of DVD) branden en afspelen.
En voor muziek doe ik hetzelfde als mike16v. Gewoon MP3 albums op een CD (of DVD) branden en afspelen.