Ruitenwisser en ruiten vloeistof probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
sander k
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:58

Ruitenwisser en ruiten vloeistof probleem

Bericht door sander k » 18 jan 2012, 23:13

Heb sinds een tijd last van de achter ruit ruitenwisser die in de interval stand maar door blijft wissen,daarbij ruitevloeistof spuit.
Als ik deze terug zet in de stand gaat de wisser na een tijdje weer aan en blijft dan wissen.
Als de sleutel uit het contact is geweest is er niets aan de hand.

Weet iemand waar het aan kan liggen en wat kan ik proberen.

Gebruikersavatar
Vinnie_86
Berichten: 734
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:01
Locatie: Houten

Re: Ruitenwisser en ruiten vloeistof probleem

Bericht door Vinnie_86 » 19 jan 2012, 09:19

Klinkt mij als een probleem met de schakelaar of de relais.
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

Gebruikersavatar
Ejay
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 okt 2011, 09:04

Re: Ruitenwisser en ruiten vloeistof probleem

Bericht door Ejay » 19 jan 2012, 09:36

Yep, klinkt als een niet fijn werkend relais....je zou deze er eens uit kunnen halen en voorzichtig losmaken (kan bij sommige) en de contactjes even reinigen met contactspray...

Maar zoals Vinnie_86 ook schrijft: het zou ook je schakelaar kunnen zijn: ook deze kan je (misschien?) inspuiten met contactspray.....het proberen waard, zou ik zeggen..
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

sander k
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:58

Re: Ruitenwisser en ruiten vloeistof probleem

Bericht door sander k » 19 jan 2012, 17:28

Bedankt voor jullie reactie,zal het eens proberen hoop dat het helpt.

Gebruikersavatar
Ejay
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 okt 2011, 09:04

Re: Ruitenwisser en ruiten vloeistof probleem

Bericht door Ejay » 06 feb 2012, 10:38

Afgelopen weekend bij mijn oude Ascona diesel begon het grootlicht te branden als ik het knipperlicht naar links aandeed. Daarop de schakelaaraansluitingen ingespoten met contactspray en geen problemen meer...nu is er bij dit soort oude wagens makkelijk bij de contactjes te komen omdat de zijkant open ligt; zal bij de bmw wel anders zijn maar het is het proberen waard, zou ik zeggen....
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”